Мерси пач, това, че българските моделисти гледат ми е най-голям стимул! Много си обичам кочинката и приятелите от нея! И това съвсем честно...
Да, дългички влакчета. Най ме изкефи влака с въглища, нещо като вертушка по американски. Беше със 65 вагона и две машини отпред. Снимана е в последните 4 минути от филмчето - вижда се как идва, след това съм смесил други кадри, но вертушката си върви през това време и от време на време я показвам; като накрая я давам как минава и края на влака.
Интересното при организацията на този клуб е, че на клубните сбирки в петък и неделя (отворени врати), всеки член на клуба има право да кара влакове през цялото време (публиката само гледа). Карането се осъществява, като на електрически връзки 1 до 5 са аналогови (отделни); на 6 - дигитално управление. Всеки, който е с аналогов влак, съответно получава дистанционно от 1 до 5; а всички с дигитални (повечето), получават командване за 6-та верига, като си променят адреса - взадната част на клуба има стенд за програмиране - коловозно развитие от 4-5 коловоза с лаптоп и софтуер свързани и постоянно работещи, всеки да си програмира каквото му трябва там.
След това, при движение по макета, участниците се следят и си подават сигнали, като се изчакват и си освобождават междугария - целият макет е разделен на около 30 сектора; като всеки може да бъде пуснат на верига 1 до 6 - съответно всеки при навлизане в нов сектор си върви с влака и го сменя, за да може след него предишния да си кара самостоятелно, дори и да е с аналогов влак.
Маневрените развития си имат отделно захранване, което се включва от пултове, разположени по целия макет и може да се оперира на отделен номер там, ако някой иска да си прави разстановка на влака, докато останалите се връткат по двете основни линии (целият път е двоен).