Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 360404 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Отварям темата за швейцарските железници поради достата и любители във форума!
Като за начало пояснение на уникалната номерация на локомотивите.Естествено неможе да е SBB и да не е уникално ;D
.







« Последна редакция: 04 Ноември 2015, 23:34:14 от liro »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #1 -: 30 Октомври 2010, 14:46:13 »

кажи сега защо точно тези железници събираш ?

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #2 -: 30 Октомври 2010, 14:56:37 »
Като почитател на електровозната тяга много ме кефи прехода им.А именно прескачането на дизеловата тяга като такава.Неказвам че нямат дизели но те са малобройни.В БДЖ работата е била на косъм да стане по същия начин но неотвърдилите се ел инжинери в онези години не са могли да се преборят.Като се замисля само как нашите са маали с лопатите като щури а швейцарица си е карал крокодила и това през 30-40те и усмивката ми е на устата.Яко експериментиране с ел тягата и резултата е на лице.Re 460 уникална машина с уникални технологий която братята германци неможаха да преглътната и с корупцията на Сиеменс затриха Швейцарската Локомотивна Фабрика SLM.
http://www.youtube.com/watch?v=wk8uHPrFB0c
Не ми е известно и до днес да е произвеждан локомотив с раздвижени оси в талигата.
Отделно за красотата на природата и жп съоръженията просто няма какво да се говори.
Същите мисля да публикувам в темата по етапно.

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #3 -: 30 Октомври 2010, 15:19:42 »
Именно уникалността на тези железници е, като че ли, причината да са толкова харесвани.liro, ти спомена ,че дизеловите локомотиви са слабо застъпени, такива обаче все пак има.Моля те дай малко повече инфо и за тях ! :drinks:

 

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #4 -: 30 Октомври 2010, 17:11:06 »

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #5 -: 30 Октомври 2010, 18:26:21 »
С Благодарности!, към liro4605 за хубавата тема, въпреки че всичко написано до тук го знам до болка и на изуст за кой ли път гледам и чета с притаен дъх!.  :hi: :hi: :hi: :good: :good: :good:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #6 -: 30 Октомври 2010, 20:15:16 »

Да добавим тук линк и към по-старата тема по въпроса:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1769.msg26877.html#msg26877

                  Давай, фен съм!!


topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #7 -: 30 Октомври 2010, 21:26:49 »
Миро, днес с теб се опитахме разни неща, но не успяхме!

Все пак ще кача и линка към самия файл като цяло, за да е възможно и принтирането му от желаещи!
http://dox.bg/files/dw?a=db36a515c9

Поздравления за прекрасната тема!  :hi:

Ще следя с интерес!  :good:

ОПРАВЕН ЛИНК!
« Последна редакция: 30 Октомври 2010, 21:44:28 от topalov »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #8 -: 30 Октомври 2010, 21:34:09 »
Линка е бъгаф  :fie:

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #9 -: 30 Октомври 2010, 21:45:43 »
Цитат на: refil link=topic=2767.msg48045#msg48045 date=1288463649
Линка е бъгаф  :fie:

Ники, пробвай отново! Вече е оправен линка!

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #10 -: 30 Октомври 2010, 23:30:11 »
Сега е добре.
Момчета ,благодарско за труда  :hi:

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #11 -: 31 Октомври 2010, 10:57:31 »
Аз също съм запален фен на SBB и BLS и имам доста разнообразна колекция на техния състав. Искам да пусна и аз едно кратко описание на влаковете там като за начало и мисля, че и други ще се включат, за мен лично това са най-интересните железници.

Швейцария се намира в сърцето на Западна Европа. Там може да видите влакове с вагони от много страни, тъй като те извършват превоз на товари и пътници до дестинации в целия Швейцария и извън нея.
Има разлика между влаковете в Швейцария и Европа като цяло . Ще забележите, че влаковете там са по къси. В планината наклона е по голям, което допълнително ограничава броя на вагони още повече.
В Швейцария са много разпространени влаковете с товарни автомобили и ремаркета на специалните плоски вагони с пътнически вагон зад локомотива. Там използването на камиони по аутобана е ограничен (не е позволено на камиони да пътуват през нощта и в почивните дни). Камионите са натоварени на тези влакове от различни градове из цяла Европа. Шофьорите се возят в пътнически вагон, който е и със спални купета. 
В Швейцария хората са свикнали да пътуват с влак. Вие ще попаднете на голямо разнообразие от пътнически влакове и те могат да се видят по всяко време на деня и нощта.
Локалните швейцарски влакове около Цюрих са с модерните двуетажни вагони. Останалите локални влакове в другите градове обикновенно използват едноетажни вагони. Повечето от тях имат и вагон Бистро, където можете дори да купите продукти като мляко и хляб на път за вкъщи, спестявайки ви посещението в магазин за хранителни стоки.
Днес почти всички локални и международни швейцарски влакове са с локомотив в единия край и вагон пилот от друга страна. Когато е необходимо да се увеличат местата, допълнително се закачат вагони с още един вагон пилот в единия край на влака.
Също така можете да видите вагони за децата във влаковете на Швейцария. Те са KinderCoach и Familie и тези имена са изписани на техните страни.
Швейцарските железници имат и Панорама вагони с големи прозорци, които допълнително увеличават видимостта и пътниците могат да се насладят на прекрасния швейцарски пейзаж.
Почти всички швейцарски влакове са електрически задвижвани. По-старите швейцарски вагони са зелени и ресторант вагоните са в червено. Съвременните пътнически вагони вече са в най различни цветове като могат да се видят и вагони и в цветовете на дъгата. Ресторант вагоните са с пантографи върху тях. Пантографите се използват само, когато вагона не е свързан с локомотива. Ако ресторант вагона е прикачен към влака, той получава енергия от локомотива. 
Швейцария е известна със своите планини и планински проходи. Преди появата на аутобаните преходите с коли са взимали доста време и поради тази причина желзниците са били широко използвани за  тяхното превозване, още повече, че използването на тунелите съкращава доста прехода. Използват се специални влакове при които има два вагона в двата края за натоварване и разтоварване на колите и по желание можеш или да седиш в колата си или във вагона пилот. Тези влакове все още се движат през тунела Simplon,но са спряни през тунелите Gotthard и Lötschberg. 
Както вече знаете SBB изгражда тунела Gotthard. Той ще бъде 57 километра дълъг. Когато бъде завършен пътническите влакове ще се движат с 230 км / ч  и товарни влакове 160 км / ч. В момента влаковете се движат по наклон от 2,6% с максимална скорост 80 км / ч. Времето за пътуване между Цюрих и Лугано е 2 часа 56 минути. Новият тунел ще намали времето между Цюрих и Лугано до 1 час 40 минути.


hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #12 -: 31 Октомври 2010, 23:35:32 »
Кога е премахнато пътуването с кола качена на влак през тунела Lötschberg?
 Миналата година ми се наложи да мина през Швейцария с кола и аз съвсем умишлено избегнах магистралата и минах с колата през Lötschberg. Изключително много ме впечатли организацията по товаренето и разтоварването. Няма никакво чакане. Колите вървят непрестанно. В момента в който се натовари единия влак, започва товаренето на другия, а първия тръгва. Имаше влак на всеки 10мин. Ще е много жалко ако движението с коли наистина е спряно. :(

BoRoco

  • Trade Count: (2)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 159
  • Рейтинг: 57
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #13 -: 01 Ноември 2010, 03:18:03 »
Цитат
Кога е премахнато пътуването с кола качена на влак през тунела Lötschberg?
Грешката е моя бил е затворен около 2007 за някаква реконструкция, но сега вече работи.


liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #14 -: 01 Ноември 2010, 12:27:46 »
Ето основните видове дизелови локомотиви на SBB.Има и други серий които са маломощни или в буквален превод ЛОКОМТИВНИТРАКТОРИ.
Във връзка с превода искам да кажа че много голяма помощ ми оказва мой добър приятел знаещ френски,а както предполагам ви е известно Швейцария е страна с 4 основни вида езици единия от който френски.За мое щастие той също е почитател на железниците.Затова дали е любител на SBB макар и нехобист можете да се убедите сами.
И така по темата:








Искрено завиждам на някой между нас който имат някой от тези локомотиви на модел .Имам предвид именно серий Bm 4/4 и Am 6/6 .Със здраве да си ги карате,а може и в темата някой снимки да сложите на тях.