Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
SBB и всички други железници в Швейцария
bazitov:
и влакът иде или от север или от юг. Не знам дали нямам и самия кантонер, ще се разровя.
Vlado:
Първите пътнически влакове минаха през 15-километровия тунел "Ченери" в Алпите.
Швейцарските федерални железници изтъкнаха, че това е началото на нова ера за европейската мобилност.
Първите редовни пътнически влакове потеглиха днес в Швейцария през новия 15-километров тунел Ченери в Алпите, предаде ТАСС.
След откриването на тунела Льоцберг през 2007 година, а след това и на Сен Готар през 2016 година, този нов тунел в Тичино, в южната част на Швейцария, е последната брънка от Новата железопътна линия през Алпите, която ще облекчи силно транспорта на стоки по жп оста, свързваща Ротердам с Генуа.
Швейцарските федерални железници изтъкнаха в комюнике, че редовното движение на пътнически влакове през Ченери поставя началото на нова ера за европейската мобилност.
Пръв през тунела днес премина влакът Евросити (Eurocity), отпътувал от Цюрих в 6.33 часа местно време и пристигнал в град Киасо в Южна Швейцария в 8.55 часа.
Тунелът Ченери беше открит тържествено на 4 септември, но до днес движението на пътнически влакове се осъществяваше само в тестов режим.
Проектът Нова железопътна линия през Алпите, одобрен на референдум през 1992 година, вече е завършен и благодарение на това "съоръжение на века" Швейцария е укрепила политиката си в сферата на превозите и защитата на Алпите, подчерта тогава федералният департамент за околната среда, транспорта, енергетиката и съобщенията.
Задачата за постепенно прехвърляне на товарните превози от автомобилен към жп транспорт е закрепена в конституцията на Швейцария. Положително въздействие се очаква и за пътническите превози.
От Цюрих до Милано, например, ще може да се пътува за 3 часа и 17 минути спрямо сегашните 3 часа и 40 минути. Разстоянието от Лугано до Белинцона пък ще се взема за 19 вместо за 27 минути, а между Лугано и Локарно - за 29 вместо за 50 минути.
Дълъг 15,4 км и изграден на 329 метра над морското равнище, тунелът ще може да пропуска до 170 товарни влака и 180 пътнически дневно.
Общо проектът за жп оста през Алпите струва 24 милиарда франка или 22,7 милиарда евро, като най-много средства са вложени в 57-километровия тунел Сен Готар - над 12 млрд. франка.
Източник: dir.bg
pavlinbg:
Да, ето и клип от преминаване през тунела
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3725648264163377&id=215593988502173
pach:
Честита новата 2021 година приятели!!!
И за развлечение, ви предлагам един 38 минутен филм от макета в Sonnmat - Швейцария!!!
Пресен, пресен и макар макета още да се изгражда,
кадрите "от кабината на машинистта" идеално го конпенсират:
https://www.youtube.com/watch?v=5RzfhmDzNLA
Желая ви много здраве и щастие през новата 2021 година!!!
gregary:
--- Цитат на: pach link=topic=2767.msg120481#msg120481 date=1609499553 ---
Честита новата 2021 година приятели!!!
(Image removed from quote.)
И за развлечение, ви предлагам един 38 минутен филм от макета в Sonnmat - Швейцария!!!
Пресен, пресен и макар макета още да се изгражда,
кадрите "от кабината на машинистта" идеално го конпенсират:
https://www.youtube.com/watch?v=5RzfhmDzNLA
Желая ви много здраве и щастие през новата 2021 година!!!
--- Край на цитат ---
За много години, да сме живи и здрави! bg&flag
Това е частно съоръжение, изграждащо се вече 4-5 години в две стаи в частен дом.
И темата тук:
https://www.moba-forum.ch/index.php?thread/3247-meine-neue-h0-modellbahn-im-keller/&pageNo=1
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия