AC Sound 11-part Giruno RABe 501 008 "Ceneri" множествена единица на SBB, за епоха 6.Ексклузивен модел за Швейцария.Многосистемен влак Stadler Smile (бърз, многосистемен иновативен лек експресен влак) в SBB, влакът получи името Giruno, произлизащо от реторомански girùn за мишелов.Моделът Piko:Изцяло ново строителство в точен мащаб 1:87. Както и при прототипа, моделът се състои от два различни водача и девет различни междинни вагона. Всяка част има и различен, прототипен интериор. Сложният модел има 4 задвижвани оси, мощен 5-полюсен двигател с 2 маховика и 8 гуми за сцепление (кола F). Мощността се улавя от двете талиги на управляващия вагон с електронен избор на съответната управляваща водач а. Консумацията на енергия за безтоковите участъци се управлява от процесор без спирачна механика, така че влакът може да спре в средата, въпреки управляваното моторно превозно средство, точно пред сигнали, показващи спиране. Многополюсна връзка под напрежение. Кинематика на затваряне на съединителя на всички автомобили и на крайните коли A и L (предно скачване без кинематика на тясна връзка). Свалящи се предни капачки за свързване на два влака. Включени са 3 различни съединителя (имитация на Schaku, адаптер с NEM джоб за съединителя и скоба за съединител за движение на R1.)Електронен вариант:Управлявано от автобус, димируемо вътрешно осветление във всички вагони и осветени дисплеи за дестинация на влака на входните врати. Използване на новия PIKO декодер XP 5.1. Стандартен интерфейс за декодер Plux22 (кола G). Нов адаптивен регулатор на скоростта, двупосочно вярно към оригиналното свързване на звука при шофиране. Фабрично параметризиране на зависимостта от натоварването. Автомобили D и K с два високоговорителя за вярно и пространствено звуково излъчване на позициите на оригиналните тягови двигатели. И двата крайни автомобила имат осветителна схема, вярна на оригинала, базирана на контролирано от процеса индивидуално управление на светлината и затъмняване на 12 светлини и 16 специфични за страната светлинни сценария. Много функции като осветление на бюрото и кабината на водача, оригинален звук, съобщения на станциите и т.н. Филигранен пейзаж на покрива с различни пантографи. Фини детайли, сложен и ясен печат.Версия:По случай откриването на тунел Ченери, множествен блок 501 008 беше кръстен „Ценери 2020” на 15 декември 2019 г. Автомобилът получи специален стикер.Моделът за подражание:През октомври 2014 г. SBB поръча от Stadler 29 електрически мултисистемни многосистемни модула от единадесет части от типа EC250. Множеството единици, наречени от SBB „Giruno“, преминават през базовия тунел Gotthard от 2019 г. и свързват Базел, Цюрих с Милано и други италиански градове, а по-късно и Франкфурт с Милано. Влаковете имат одобрение на TSI и мрежови одобрения за Швейцария, Германия, Италия и Австрия. Те се движат както по конвенционални маршрути, така и по високоскоростни маршрути със скорост до 250 км/ч. Безстъпковите входове за платформи с височина 55 см и 76 см, херметични и климатизирани пътнически и шофьорски кабини, както и многофункционалните и велосипедни отделения в зоната за пътници поставят нов стандарт за комфортно пътуване с влак. Всички пътуващи имат изглед към екраните на цифровата информационна система. В съответствие с разпоредбите на швейцарския закон за равенство на хората с увреждания, влакът е последователно насочен към нуждите на хората с ограничена подвижност.
И още едно атрактивно клипче с паралелна "езда"!https://youtu.be/sfIsr39zJNM
Така е!През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...