Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
SBB и всички други железници в Швейцария
VladoC:
Истина е.
През втората световна война в Швейцария има остър недостиг на въглища.
На ограничен брой маневрени локомотиви са монтирани електрически нагреватели в котлите.
Тези нагреватели не са били в състояние да осигуряват необходимата пара за движение на локомотива.
Ползвани са за подгряване на котела, когато локомотива е в престой.
gregary:
Така е!
През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...
dred77:
--- Цитат на: gregary link=topic=2767.msg123051#msg123051 date=1643038053 ---Така е!
През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...
--- Край на цитат ---
Да пооцапам лекичко......
Дано да са разчитали на ВЕЦ-ове, че иначе тоя тон в ТЕЦ-а, ще стигне за 2-3часа :), и ще стане "кон за магаре" работата. ;D
pach:
Те нямат ТЕЦ-ове струва ми се!!! :hi:
Това е Швейцария - електрифицират си жп трасетата от 19 век!!! :on_the_quiet:
:yes:
gregary:
Интересни кадри от Готард трасето с крокодил. И не само...
https://youtu.be/QVi1KASF4tY?t=101
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия