Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
SBB и всички други железници в Швейцария
liro4605:
Хубава статия!Доста дълга и интересна :hi: :hi: :hi:
gregary:
Благодаря!Чета го с интерес! :hi:
Дали има случайно инфо за Ce 6/8 14272?
Loco-motion:
Уви, gregary, нито ред. А относно статията преведох 4 страници и остават още 4 - механична част; системи за управление; експлоатационна история на серията; лични впечатления на автора на сайта.
Loco-motion:
Механична конструкция
Кошът на локомотива е монтиран на две талиги, като самият той е относително малка част от локомотива. При Ce 6/8 II от 19 460мм кошът е само 6 020мм.
Друг магистрален локомотив на SBB с къс кош след крокодилите няма. Торпедата не са част от коша.
При Ce 6/8 III тази част от конструкцията е 6 320мм или съвсем малко по-дълга при обща дължина на машината от 20 060мм. Кошът е монтиран на талигите на четири възела, които са монтирани на пружини, така че талигите да се движат по-свободно под надстройката, която не предава теглителна сила. Това позволява сериозно намаляване на теглото.
Структурата на коша е на обикновен преход през машинното, от двете страни на който са занитени ламаринени плоскости. Стените завършват с кабини от двете страни. Двете стени зад кабините стабилизират коша и така той става доста къс.
Лявата стена се състои от два занитени един за друг сегмента. Горният получава в средата един прозорец, осветяващ прехода, който може да се отваря. Освен кабините това е единственият прозорец на крокодила. Дотук двете серии не се отличават.
Долният сегмент на Ce 6/8 II има в средата обикновена плоскост с типовото означение и експлоатационния номер на локомотива. Заради трансформатора с повишена мощност Ce 6/8 III получава две вентилационни решетки, между които също има типово означение и експл. номер. Други разлики няма.
От дясната страна разликите са по-големи. И тук има два сегмента занитени по дължина. При Ce 6/8 II на горния е монтиран номера на локомотива. При Ce 6/8 III там има отвор. Той е по цялата височина на сегмента и е затворен с два капака. При Ce 6/8 II долният сегмент също е проста ламарина, на която в средата е монтирана табела с типа. При тройките там има отвор за обслужване (отново с два капака, на левия е типовото обозначение, а на десния експл. номер), а от двете му страни вентилационни решетки.
Покривът е дъговиден към страничните стени, а пред кабините има малки козирки. За да се улеснят работите по локомотива на покрива са монтирани платформи. На дясната страна са две, а на лявата една цяла.
Понеже кошът на локомотива е твърде къс кабините са разчетени без седалки, за управление машинистите са прави. Това е типично за времето си и не прави впечатление. Кабината има два челни прозореца, а между тях е записан номерът на локомотива. Прозорците са малки, с чистачки и подгряване.
За да се ограничи достъпът на вода до талигите са монтирани предпазни листове. Херметично затваряне не е възможно заради конструктивните особености на талигите. За разлика от други локомотиви талигите на крокодилите не са изцяло под коша.
Между тези на Ce 6/8 II и на Ce 6/8 III има големи разлики. Най-малкото при тройката талигите са с 300мм по-дълги. Още по-голяма е разликата в задвижването. Талигите включват стабилна рама. Както при парните локомотиви и тук тя е изработена от цели късове метал и занитена към рамата на локомотива. В общи линии конструкторите са стъпили на опита от паровозите и са се стремили да не експериментират.
Помежду си двете талиги са свързани с къс буфер. Така кошът е изцяло изолиран от динамичните сили при теглене и бутане. Вариантът за талиги с 3 задвижвани и една ленива ос (ще ме прощавате, ако звучи аматьорско, но аз така го разбирам) е идентичен при двете серии. Монтираните във втулки задвижвани оси имат колела с диаметър 1 350мм и многозвенни амортисьори. Средната задвижваща ос се отклонява до 25мм в двете посоки.
Ленивата ос има колела с диаметър 950мм и завива независимо от талигата. При Ce 6/8 II тя има ход от 83мм. При Ce 6/8 III ходът е ограничен на 70мм.
Пред водещите колела има решетки, отстраняващи малки обекти от релсите.
(Следва)
liro4605:
Малко свежест :dance1:
http://henewiu.ch/Modellanlage%20Henewiu/album/Henewiu/slides/SANY0045.JPG
http://henewiu.ch/Modellanlage%20Henewiu/album/Henewiu/slides/SANY0010.JPG
http://henewiu.ch/Henewiu/H10.jpg
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия