Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (40/216) > >>

pach:
Аууууу... :wacko: :wacko: :wacko:
Значи май вместо  :neo: все пак е по-добре  :locomotive: :locomotive: :locomotive:
 :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

Всъщност такава снимка за пръв път виждам - те това се казва сила - да счупи едната, да огъне другата,
та чак колелата да се "разбягат"!
 :scratch_ones_head:

Loco-motion:
Днес ме засипват с някакви неясни твърдения на немски медии за намаляване на производството на стомана на ТюсенКруп с 500.000т. и няма да имам време да превеждам. От два часа съм стигнал само до тук, но го пускам, защото е по темата.

...
По средата на Втората световна война Ce 6/8 III 14'304 демонстрира какво се крие зад проблема със задвижващите щанги. На 29 юли 1941г. влак излиза извън контрол. Mашинистът успява да разкачи композицията и освободеният локомотив трещи надолу по трасето с над 100км/ч в посока Джорнико, където дерайлира и спира. Макар че цялата надстройка е унищожена машинистът се разминава само с уплаха. Това изумява още повече поради факта, че крокодилът спира на покрива си.

Щангите са силно повредени, но причината за инцидента не е в тях, а в лагерите. След него локомотивът е бил разпознаваем единствено по разположението на колоосите, което показва какъв късмет е имал машинистът.

Напълно разрушеният крокодил е превозен до главния ремонтен завод в Белиндзона, чиито персонал се заема д апрероди машината. Накрая Ce 6/8 III с номер 14'304 напуска халето и още дълги години служи безпроблемно.

Тази злополука демонстрира колко важни са спирачките за планинска отсечка като Готтард. Тогава част от машините все още са с единични накладки, които са по-лоши от новите двойни модели.

На 2ри октомври 1942г. машинистът на 6/8 II Nr. 14'279 теглейки товарен влак не спира на сигнал и спокойно си продължава по единичния път. Причината е, че на някои локомотиви са поставени седалки и така се ограничава още повече видимостта на седналия водач. И тъй като по онова време крокодилите, както всички останали локомотиви не са снабдени с оповестителна (в оригинал обезопасителна) система. Пътят на 14'279 свършва при Тюшерц в правилно движещ се пътнически влак. При сблъсъкът крокодилът е изхвърлен встрани и е сериозно повреден, но локомотивът срещу него не става за нищо и трудно би могъл да се определи какво е бил преди катастрофата.

Но още веднъж се потвърждава правилото, че няма загинал машинист на крокодил при тежки инциденти. Дългите торпеда и козирките под пантографите много спомагат за това.

Пострадалият локомотив е разглобен на място и превозен до Белиндзона на части и той също е реанимиран за дълги години служба.

Като цяло военните години не носят само слава за крокодилите. Тези два инцидента далеч не са най-лошото. То предстои. Но като правило локомотивите не са виновни за авариите, а машинисти допускат грешки.

Изключително глупаво прокараната в стратегическо отношение отсечка на SBB от Шафхаузен до Еглизау ще стане лобно място на неизвестен Ce 6/8 II на 9 септември 1944г. Влакът кара хуманитарна помощ за бежанци и се движи мирно и обозначен по линия на SBB, НО ТЯ Е ПРОКАРАНА НАД НЕМСКА ТЕРИТОРИЯ. Тогава американски пилот решава, че влакът трябва да е немски и открива огън. Когато малко след това машината е закарана в главния ремонтен завод в Белиндзона техниците откриват 30 попадения на американеца и се опасяват от по-лошо, но макар надупчена, а екипажът тежко ранен американецът не успява да унищожи машината.

1947г. е закрито депото в Биаска и машините му са поделени между Ерстфелд и Белиндзона. 14'260, 14'262 und 14'266 – 14'275 са преразпределени в Лозана, Базел и Цюрих още преди години.На юг от Ерстфелд машините се забелязват вече само преди или след ремонти в Белиндзона.

Трябва да споменем, че по Готтард трите Гиганта демонстрират своята ужасяваща мощ. Освен тях там са и Ae 4/6, достатъчно мощни сами да се справят с трафика по линията. Дълги години обаче машинистите тъгуват по  Ce и Be, защото новите локомотиви са толкова шумни, че двамата членове на екипажа не могат да се чуят.

За сметка на това крокодилите поемат все повече линии в равнината, завършващи често в Базел и Цюрих. От Цюрих пускат машините с извънредни пътнически влакове и редовни товарни композиции. Така машините все достигат до своя "роден" Ерстфелд. Възможностите на цюрихските крокодили им позволяват и да се движат по стръмните линии на SOB, демонстрирайки своя потенциал.

liro4605:
Началото е било трудно.Ето един друг начин на задвижване.
http://bgphoto.net/photos/37794/o634528948991697500.jpg  :pardon:

Двама хубаци
http://www.bahnfoto.ch/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1603&g2_serialNumber=3
Be 6/8 13302 u Ce 6/8 14305 Имат разлика в задвижването.
http://www.bahnbilder.de/bilder/ce-68-135870.jpg
http://www.rittech.ch/pict/Tec/HO-211_2.jpg

liro4605:
Всеки ден ровейки се из сайтовете свързани със SBB все нещо ме изумява.
http://www.bahnarchiv.ch/detailimage68692_Bild_1818_85_0003974.jpg
http://www.bahnarchiv.ch/detailimage68694_Bild_1818_85_0003976.jpg
Операционна или кабина  :swoon: Ред и чистота както си му е реда.

pach:

 ;D :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия