Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
SBB и всички други железници в Швейцария
Best Ripper:
--- Цитат на: liro4605 link=topic=2767.msg65495#msg65495 date=1317293842 ---Всеки ден ровейки се из сайтовете свързани със SBB все нещо ме изумява.
http://www.bahnarchiv.ch/detailimage68692_Bild_1818_85_0003974.jpg
http://www.bahnarchiv.ch/detailimage68694_Bild_1818_85_0003976.jpg
Операционна или кабина :swoon: Ред и чистота както си му е реда.
--- Край на цитат ---
Такъв им е рИализЪма на кръстоносците... ;) Ти виж по клиповете из тубата, че дори машинистите на парните им локомотиви са с БЕЛИ ризи!!! Имам предвид, че карат локомотива с бяла риза, а не гледат отстрани... :pardon:
Loco-motion:
Никой дори не предполага на сутринта на 22 февруари 1948г., че денят ще завърши с катастрофа. Ce 6/8 II 14'269 закарва много скиори в Айнзийделн. Вечерта множеството в добро настроение се качва за обратния път. Отначало пътуването тръгва доста добре по линията, която на места достига наклон до 50 промила. До момента, когато машинистът допуска фатална грешка.
При превключването на електрическа спирачка той не обръща внимание на шалтера за посока на електромоторите и започва да натоварва стъпковия шалтер по обичайния начин. Но както се досещате моторите не са прегрупирани и така вместо да задейства електрическите спирачки рязко качва скоростта. Цялата композиция излиза извън контрол и се устремява срещу пълната с пътници гара Веденсвил.
В градчето се забива в борсата за зеленчуци и вина, срутвайки частично върху локомотива административната постройка. Загиват 21 души и много са тежко ранени. След този случай Die Ce 6/8 II получават предупредителен индикатор за електрическата спирачка. 14'269 е възстановен в Белиндзона.
Този тежък случай спомага много за мерките за безопасност и за надеждността на спирачките, но до ден днешен лепва на SOB прякор, запазил се до днес: SOB - Sterben oder Bremsen (Умри или набий спирачки). При все, че локомотив на SBB предизвиква злополуката тя става на линия на SOB.
През 1948г. модернизационната програма е спряна преди всички локомотиви да са преустроени в Be 6/8 II. Останалите 15 Ce 6/8 II с две изключения получават по-големи серийни номера. Немодернизираните 15 са 14'260, 14'262 и 14'266 – 14'283. За да се спази поне някаква последователност 14'260 става 14'284, а 14'262 става 14'285. Така Ce 6/8 II стават 14'266 – 14'285.
През 1951г. Ce 6/8 II са концентрирани в Базел, Цюрих и Бийл (или Биел според произношението). По Готтард се движат само Be 6/8 II и Ce 6/8 III 75.
Локомотивите от Биел са особено активни в кантоните Вале и Юра (доколкото си спомням по това време Юра още не е кантон, а географси регион).
Базелските крокодили на свой ред транспортират товари от и до пристанищата.
Лека-полека цюрихските крокодили се ориентират към насипните товарни композиции. През 1956г. базелските магистрални крокодили също са пратени в Цюрих и се заемат със същата работа. Машините буквално се крият под стряхата при дъжд, защото тази дейност се оказва много тежка за крокодилите, които вече са на години, а се налага да теглят тези композиции през половин Швейцария.
През същата '56та Ce 6/8 III са преименувани в Be 6/8 III. Заедно с Be 6/8 II са притиснати и изместени от Готтард, защото все повече нови машини Ае 6/6 постъпват на служба. Крокодилите изпадат в ролята на паровозите от времето, когато те влизат в строя.
liro4605:
Попаднах на един сайт с доста интересни снимки.Ето малко от тях.
:give_heart:
Чудно вагонче производство на "Лилипут"
Влак на HUPAC начело с Re ..... (и с тези става сър)
Изпитания на командния вагон (модела му е чудесен)
Композиция стил SBB ;D
Класическите "корай" вагони на SBB начело с дебейски или обебейски локове
http://www.reissweb.net/images/ao2398g.jpg http://www.reissweb.net/images/ao2344g.jpg
Прототипа и масовата серия съдейки по кабелите още при изпитанията
Интересна украска на Ае 6/6
Крокито и семафорите
http://www.reissweb.net/images/nh3430g.jpg http://www.reissweb.net/images/nh3486g.jpg http://www.reissweb.net/images/nc2178g.jpg
Прибиране на реколтата с помоща на железницата :wacko:
Loco-motion:
--- Цитат на: liro4605 link=topic=2767.msg65521#msg65521 date=1317370493 ---Прибиране на реколтата с помоща на железницата :wacko:
--- Край на цитат ---
Че какво лошо има? Те затова швейцарските железници са толкова напред, защото швейцарците ги използват максимално. :yes:
liro4605:
Дядото(Зулцер) на наща 06
Интересно композиране :give_heart:
Интересно композиране2
Интересно композиране3
Товарен влак на SBB,вагоните му се произвеждат от Росо Рiko Liliput
Интересно композиране4
Итересно композиране5
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия