Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (47/216) > >>

Loco-motion:
Ето интересна информация от немскоезичната уикипедия за плановете за развитие на швейцарските железници:

На Железници 2000 (Bahn 2000) няма да се спирам, защото е почти напълно осъществена. Последният проект по нея е изграждането на едно-километровия извит виадукт Ветинген - Шпрайтенбах на цена от 72 млн. франка и планирано изпълнение 2011-2013г. това ще позволи отклоняването на товарния трафик и повишаване на честотата на влаковете, путъващи по дълги маршрути, които минават през Ленцбург, кантон Ааргау, централна Швейцария. Честотата ще се повиши на 30 минути. Тъй като Ленцбург е само на 25 км от Цюрих гарата е силно натоварена. Виадуктът ще позволи минаването на бърз влак на всеки 30 минути по всяко едно от направленията: Берн, Цюрих, Бруг, Люцерн, Цофинген и Цуг.



Нов железопътен алпийски преход (Neue Eisenbahn-Alpentransversale (NEAT)

Мащабен проект, целящ подобряване на транзитния трафик в посока север-юг и обратно. Основната цел е огромният трафик от тежкотоварни камиони да се прехвърли на релси. Подобрението на пътническите връзки е второстепенен приоритет. Общата цена възлиза на около 18,7 млрд. франка. Проектът е разделен на две части:

- Северна Швейцария ще се свърже с Италия чрез Готардския базов тунел (или тунела в основата на Готард), най-дългият железопътен тунел в света , дълъг 57 км в завършен вид, който се очаква да бъде постигнат през 2016г), новата отсечка Готард юг между Биаска и Осоня (дълга 7км, планирано завършване 2016г.) и Базовия тунел Ченери (дълъг 15км, пусков срок 2019г.). Полученото трасе ще позволява преминаването на тежкотоварни композиции без бутащ локомотив и ще съкрати пътуването между Цюрих и Милано да трае 2 часа и 40 минути - с час по-малко от сега. Също важен факт е, че трасето ще позволи включването на Лугано във "възловата система" на SBB, което ще рече влакове на всеки половин час между основни железопътни "възлови" гари: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Knotensystem_Schweiz_mit_Bahn2000_2.Etappe_2030.png

- Западна Швейцария, включително Берн ще се свърже с Италия чрез Льочбергския базов тунел, завършен в еднорелсов вариант през 2007г. В завършен вид ще е дву-релсов, ще повиши пътуването между Берн и Милано да трае три часа, ще се използва интензивно от товарни влакове. Със завършването на единия коловоз стана възможно включването на Висп във "възловата система".

- недостиг на финансови средства налага отлагането на строежа на ж.п. тунела Хиртел между кантоните Цюрих и Цуг. Той е икономически излишен, но е политически акт да се спечели подкрепата на Източна Швейцария за мащабното развитие на цялостната инфраструктура на страната. Тунелът няма да се използва интензивно и ще е еднорелсов. Заделени са 200 млн. франка и се очаква стартиране на строителството през 2012г. Финансови трудности забавят и строежа на втората тръба на Льочбергския тунел, както и втория етап (между Талвил и Цуг) на Базовия тунел Цимерберг.

Основни проекти по NEAT:
- отсечката Ландкварт - Зедрун (изграждането в района на Сурселва) - Отсечката е 30км. По-голямата част от нея е съществувала преди проекта. Той включва - тунела Дисентис, нов ж.п. възел, рехабилитация на железния път, контактната мрежа и гара Дисентис. Проектът е изпълнен в периода 1998-2002г. и позволява връзката с теснолинейните (1000мм) компании Rhätische Bahn и Matterhorn Gotthard Bahn. Проектът е завършен за 112 млн. франка.
- Базов тунел Льочберг - Дължината е 35км. Позволява скорост от 250 км/ч. До 2007г. е завършен единият коловоз. Дотук цената е 4,3 млрд. франка.
- Базов тунел Готард - Дължината ще е 57км. Позволява скорост от 250 км/ч. Ще се завърши до 2016г.
- Базов тунел Ченери - Дължина 15км. Позволява скорост до 250 км/ч. Ще се завърши до 2019г. Дотук предвидената цена е 2 млрд. франка.
- изграждане на втори коловоз на отсечката Санкт Гален - Арт-Голдау. Ще се завърши до 2014г. Дотук предвидената цена е 83 млн. франка.



Високо-скоростни връзки

Проектът предвижда тясното интегриране на Швейцария към мрежата от европейски високоскоростни железници, основно с френските и немските. Като част от тези мерки е подобрена и "възловата система" в самата Швейцария. До сега общата стойност на проекта се изчислява на 1,3 млрд. франка и се очаква да завърши през 2015г.

По посока на Франция се изграждат или рехабилитират три линии, които да се присъединят към мрежата на TGV: Женева - Масон, Лозана - Дижон и Биел/Биен - Белфор. Освен това финансирането на линията Рин - Рон частично се поема от Швейцария, тъй като тя ще преминава до границата й.

По посока на Германия се работи предимно в източната част на Швейцария. Целта е изграждането на бързи връзки към Щутгарт и Мюнхен. Наред с това към "възловата система" се включват Санкт Гален, Сарганс, Романсхорн, Кройцлинген и Шафхаузен. На Дойче баан се отпуска кредит за рехабилитацията и електрифицирането на линията Линдау - Гелтендорф, част от трасето Санкт Гален - Мюнхен, което ще позволи преминаването на мотриси с накланящи се кошове.

- Лозана/ Берн - Париж (Дижон) - 25км на швейцарска територия, цена на швейцарската отсечка 31 млн. франка, завършена през 2009г. Времетраене на пътуването Лозана - Париж: 3ч35м.
- Женева - Париж (Белгард) - 17км на швейцарска територия, цена на швейцарската отсечка 110 млн. франка (включва и електрифициране), завършена през 2010г. Времетраене на пътуването Женева - Париж: 3ч08м.
- Базел - Париж (Мульоз - Дижон) - 148км на швейцарска територия, цена на швейцарската отсечка 100 млн. франка, завършена през 2011г. Позволява максимална скорост от 350км/ч.
- Санкт Гален - Сарганс - 20км. Предвидената цена е 144 млн. франка. Проектът включва втори коловоз и преработката на трасето и адаптирането му за накланящи се мотриси. максималната скорост ще е 160км/ч а пусковият срок - 2013г.
- Цюрих - Шафхаузен (Еглизау - Нойхаузен) - 7км. Предвидената цена е 149 млн. франка, пусковият срок е 2013г. когато Шафхаузен ще се включи във "възловата система" на SBB.  
- Цюрих - Санкт Гален (Цюрих - Винтертур) - 1км. Предвидената цена е 100 млн. франка, пусковият срок е 2013г. а основната работа ще е по надлез Хюрлищайн по линията Цюрих - Мюнхен.  
- Санкт Гален - Констанц - 41км на швейцарска територия, цената на швейцарската отсечка е предвидена за 60 млн. франка, ще е завършена през 2015г. Времетраене на пътуването Санкт Гален - Щутгарт: 2ч35м.
- Берн - Нюшател (тунел Росхойзерн) - 2км , цена 154 млн. франка, ще е завършена през 2016г. Тунелът ще е дву-коловозен. Максималната предвидена скорост ще е 160км/ч.

Освен тези завършени или в строеж проекти има и такива на планов етап:
- Биен/Биел - Белфор (Дел - Белфор) - 50км на швейцарска територия, цената на швейцарската отсечка е предвидена за 40 млн. франка, ще се строи през 2014г.-2015г. Ще осигури връзката към TGV Rhin-Rhône
- Цюрих - Мюнхен (Линдау - Гелтендорф) - 110км на швейцарска територия, цената на швейцарската отсечка е предвидена за 75 млн. франка, ще се строи през 2013г.-2017г. От Цюрих до Мюнхен ще се стига за 3ч15м. Ще се работи пшо електрифицирането и адаптирането на трасето за накланящи се мотриси.

Това ще е ефектът след завършването на програмата през 2015г.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/26/Knotensystem_Schweiz_mit_HGV_2015.png/800px-Knotensystem_Schweiz_mit_HGV_2015.png
...

Adrian:
ееех,Миро,Мирооо...защо си губиш времето тук ?

liro4605:
С реализирането на много от проектите ще се загуби красотата на железницата.Легендарното Готард трасе ще остане в историята вероятно като атракцион.Е новото време пък ще даде на новите любители скорости и нов кеф.Немога да си изкривя душата и да кажа че не бях впечетлено от фърчащите ICE по модулите в Търново.Като фен на истинското може би и затова по-старото ICE ми хареса повече.Спасе чакам да видя TeGъVото някой ден в действие.От ученик съм фен на акулата(514.3).

Loco-motion:
Бъдещо развитие на железопътната инфраструктура (Zukünftige Entwicklung der Bahninfrastruktur - ZEB)

През декември 2008г. двете камари на швейцарския парламент приемат проекта. БРЖИ включва множество мерки, отпаднали от проекта Железници 2000 по финансови причини. Общите разходи са сравнително ниски и възлизат на около 5,2 млрд. франка. защото скъпите и донякъде пораждащи полемика мерки ще последват в един евентуален проект Железници 2030. БРЖИ трябва да стартира през 2014г. и няма установен краен срок, но вече е налице ориентировъчен план график.

Основни пунктове на новия проект са
1. Повишаване на капацитета и стабилизиране на разписанието, например чрез изграждането на четвърти коловоз от Цюрих до Олтен, както и множество мостове и тунели.
2. Повишаване на капацитета на трансалпийския товарен железопътен превоз, основно чрез съкращаването на интервала между влаковите композиции по Готардското трасе.
3. Намаляване на времетраенето на пътуванията, което ще позволи влак на всеки час по всяко основно направление от гарите Биел/ Биен, Лозана, Делемонт.

На 30 ноември 2010г. е публикуван планът на отделните проекти по прoграмата. На практика всички предложения, целящи повишаване на капацитета са приети, защото рязко нараства броят на пътниците всяка година. Основните мерки са четвърти коловоз от Лозана до Рененс, пробив при Вилерфелд, пробив при Лийщал, тунелът Епенберг, позволяващ влак от Цюрих за Берн на всеки 15 минути и обратно, повишаване честотата на преминаващите композиции през Готардския базов тунел. Към този момент от програмата са отпаднали проектите, целящи повишаване на скоростта на движение на влаковете.

Всички изброени задачи са планирани, но строежът още не е започнал:
Базел - Италия (Готардската линия)   2012-2019   560 Mio Повишаване на товарния капацитет: скъсяване на интервалите между влаковете, кръстовища, втори коловоз
Олтен - Аарау (тунел Епенберг) 3км   2012-2019   400 Mio    Повишаване на пътническия капацитет (влакове от Цюрих за Берн на всеки 15 минути и обратно), скъсяване на времетраенето на пътуването
Белиндзона - Луино   2014–2016   210 Mio   Повишаване на товарния капацитет: скъсяване на интервала между влаковете, втори коловоз при Локарно
Базел - Олтен   2015–2025   150 Mio   Повишаване на капацитета: ж.п. възел Лийщал
Цюрих - Олтен   2016–2017   300 Mio   Повишаване на капацитета: ж.п. възел Олтен, четвърти коловоз от Дуликен до Деникен
Цюрих - Кройцлинген/ Романсхорн   2016–2018   90 Mio   времетраенето да падне под 75 минути,    повишаване на капацитета чрез модернизация на кръстовищата
Лозана - Женева (Лозана - Рененс)   3км   2016–2020   270 Mio   четвърти коловоз
Берн - Интерлакен   2016–2021   190 Mio   Повишаване на капацитета: ж.п. подлез Вилерфелд
Берн - Интерлакен   2019–2021   100 Mio   времетраенето да падне под 49 минути   Повишаване на капацитета: втори коловоз на езерото Тун
Цюрих - Санкт Гален (от Винтертур)   2023–2025   140 Mio   времетраенето да падне до 57 минути

Проектите по подробно
    Изграждане на трасето Олтен – Цюрих, 1.7 Mrd. CHF
        Гара Олтен: пробиви Север и Изток (линия Хауенщайн, линия Олтен – Аарау)
        Дуликен – Деникен: четвърти коловоз
        Тунел Епенберг (Деникен – Аарау)
        Тунел Кестенберг (Руперсвил – Грюме)
        Гара Алтщетен: втори тунел за влакове пред гарата
    Повишаване на капацитета по линията  Цюрих – Винтертур, 665 Mio. CHF
        Гара Йорликон: коловози 7 и 8
        Клотен – Дорнфест: два коловоза и пробив Дорнфест
        Хюрлищайн – Ефретикон: четвърти коловоз и пробив Хюрлищайн
        Гара Ефретикон: нов маневрен коловоз
        Кемпттал – Тьосмюуле – Винтертур: трети коловоз, респективно на места четвърти коловоз
    Скъсяване на времетраенето на пътуването от Винтертур до Санкт Гален/ Констанц, 260 Mio. CHF
    Строежи в района на Берн, 350 Mio. CHF
        Гара Берн: подобрения по пероните и пробив Вилерфелд
        Гюмлинген – Тун: скъсяване на интервала между две влакови композиции
        Шпийц - Интерлакен: остров с два коловоза и дължина 3км на езерото Тун
    Пробив в Лийщал, 140 Mio. CHF
        Лийщал – Прателн: пробив (преработка на основното трасе и, тунела Адлер)
    Повишаване на капацитета в Лозана , 320 Mio. CHF
        Гара Лозана: Оптимизация на коловозното развитие, удължаване на пероните
        Лозана – Рененс: четвърти коловоз и пробив
    Скъсяване на времетраенето на пътуването от Фрибург до Лозана, 225 Mio. CHF
    Повишаване на скоростта от 160 km/h на 200 km/h в кантон Вале (вкл. ETCS), 110 Mio. CHF
    Повишаване на скоростта до 200 km/h Между Солотурн и Биел/ Биен
    Различни строежи в Централна Швейцария, 325 Mio. CHF
    Различни строежи в кантон Тичино, 365 Mio. CHF

Loco-motion:
Дотук бяха приетите проекти. Те са завършени, в строеж или в процес на планиране са частиано осигурено финансиране. Следват идейните проекти:

Предложение 2025 "Финансиране и изграждане на железопътната инфраструктура" (Angebotsschritt 2025 (FABI)

Предвиждало се е след Бъдещо развитие на железопътната инфраструктура (Zukünftige Entwicklung der Bahninfrastruktur - ZEB) да се проведе Железница 2030. Последната програма е имала два варианта - такъв на стойност 12 млрд. и такъв на стойност 21 млрд. франка. И двете са отхвърлени за сметка на малки инфраструктурни подобрения. Всички възможни проекти са включени в програмата STEP - съкратено от Програма за стратегическо развитие на инфраструктурата. От нея на всеки пет години ще се изпълняват най-наложителните. Правителството изготвя "Финансиране и изграждане на железопътната инфраструктура" акто контрапредложение на обществена инициатива за бъдещето на железниците. Общите разходи по нея възлизат на 3,5 млрд. франка и включват мерки като 15-минутна честота на влаковете между Женева и Лозана, 30-минутна честота на влаковете между Лозана и Биел, Берн и Люцерн, Цюрих - Кур, Цюрих - Лугано и Ландкварт - Санкт Мориц.

Още веднъж напомням, че посочените проекти са на етап идея:

Цюрих - Кур   130 млн. франка   Повишаване на честотата на 30 минути чрез изграждане на коловоз за изпреварване на товарни композиции
Лугано - Локарно (Контоне - Тенеро)   150 млн. франка    Повишаване на честотата на 30 минути чрез изграждане на втори коловоз
Цюрих - Лугано   100 млн. франка   Повишаване на честотата на 30 минути чрез изграждане на маневрен коловоз при Лугано
Берн - Люцерн   60 млн. франка   Повишаване на честотата на 30 минути
Берн - Цюрих   620 млн. франка   Повишаване на честотата на 15 минути, повече S-Bahn влакове, надлез Холинген
Базел - Лийщал   490 млн. франка   Капацитет за S-Bahn връзка до Лийщал на всеки 3 часа чрез разширение на гара Базел Изток
Лозана - Биел (тунел Лигерц)   390 млн. франка   Повишаване на честотата на 30 минути и възможност за товарен трафик чрез изграждане на втори коловоз
Женева - Лозана   330 млн. франка   Повишаване на честотата на 15 минути чрез изграждане на коловоз за бързите влакове за изпреварване на товарни композиции
Цермат - Фийш   20 млн. франка   Повишаване на честотата на 30 минути, както и на 15 минути между Цермат и Теш
Гисвил / Щанс - Люцерн   90 млн. франка   Повишаване на честотата на 15 минути чрез двойни коловози и кръстовища
Раперсвил - Санкт Гален   55 млн. франка   Повишаване на капацитета чрез по-дълги влакове
Кур - Давос / Санкт Мориц   150 млн. франка   Повишаване на честотата на 30 минути

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия