Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (48/216) > >>

Loco-motion:
Програма за стратегическо развитие на инфраструктурата (STEP (Strategisches Entwicklungsprogramm Bahninfrastruktur)

Преди тази програма беше известна като Железници 2030. Ако бъде приложена в пълен мащаб резултатът трябва да бъде този: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Knotensystem_Schweiz_mit_Bahn2000_2.Etappe_2030.png


Общата стойност на проекта е 40 млрд. франка, затова е малко вероятно изпълнението на 100%. Отново правя уговорката, че това са изцяло идеи.

За регион Цюрих
Цюрих - Берн (Руперсвил - Грюме)   1,97 млрд. франка   Целта е от Цюрих до Биел да се стига за по-малко от 60 минути чрез втори коловоз в тунел Кестенберг
Цюрих - Берн (Грюме - Алтщетен)   3,12 млрд. франка   Целта е от Цюрих до Биел да се стига за по-малко от 60 минути чрез трети коловоз в тунел Онере
Ефретикон - Ветцикон   120 млн. франка   Да се позволи спирането на S-Bahn чрез удължаване на пероните
Цюрих - Баденю Кобленц   140 млн. франка   Изграждане на маневрен коловоз и двурелсов път между Дьотинген и Зигентал
Цюрих - Устер (Аатал - Устер)   180 млн. франка   Капацитет за три допълнителни линии на S-Bahn чрез двурелсов път или алтернативния вариант
Цюрих - Устер (Щаделхофен)   870 млн. франка   Капацитет за три допълнителни линии на S-Bahn чрез четвърти коловоз до и на гара Щаделхофен



За регион Базел
Базел - Фриктал (Прателн)   510 млн. франка   15-минутна честота на S-Bahn на влаковете през Фриктал и Ерголцтал чрез изграждане на ж.п. надлез
Текнау   80 млн. франка   Капацитет за товарна композиция на всеки час чрез коловоз за изпреварване.
Базел - Райнфелден (Прателн - Райнфелден)   790 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете на S-Bahn чрез четири коловоза
Базел - Бьоцберг   580 млн. франка   Капацитет за товарни влакове
Базел - Олтен (дълъг тунел Визенберг)   5,61 млрд. франка   Изграждане на двурелсов път между Базел и Цюрих през тунела
Базел - Делемонт   390 млн. франка   Капацитет за 30-минутна честота чрез удвояване на железния път на места



За регион Берн
Лис/ Биел   30 млн. франка   Удължаване на пероните
Берн - Мюнзинген   630 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете чрез трети коловоз между Гюмлинген и Мюнзинген
Берн - Лангнау   150 млн. франка   Капацитет за 30-минутна честота
Берн - Бургдорф   700 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота
Берн - Кьониц/ Нойенбург   480 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете през Кьониц и 30-минутна на влаковете през Нойенбург чрез ж.п. надлез Холинген
Берн - Висп   770 млн. франка   Капацитет на 30-минутна честота на товарния трафик чрез технически подобрения
Берн - Льочберг (Цоликофен - Льохлигут)   380 млн. франка    Капацитет за ново товарно трасе
Берн - Льочберг (Ванкдорф - Гюмлинген)   690 млн. франка    Капацитет за ново товарно трасе
Бриг (тунел Енгстлинген и гара Бриг) 580 млн. франка   Капацитет за ново товарно трасе
Берн   410 млн. франка   Повишаване на капацитета на гара Берн



За регион Централна Швейцария
Цюрих - Цуг (Цимерберг II)   11км   1,19млрд. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете Цюрих - Цуг
Цюрих - Цуг (Баар - Цуг)      240 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете Цюрих - Цуг чрез трети коловоз
Цюрих - Люцерн (Цуг - Холермюуле)   170 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете Цюрих - Люцерн чрез трети коловоз
Цюрих - Люцерн (Ротзее и Флуумюуле)   600 млн. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете Цюрих - Люцерн чрез двоен железен път
Люцерн (подземна гара)   1,57 млрд. франка   Капацитет за 15-минутна честота на влаковете за Цюрих вместо предишния проект
Люцерн - Хохдорф   90 млн. франка   Възможност за обслужване на S-Bahn чрез удължаване на пероните



За регион Източна Швейцария
Цюрих - Винтертур (тунел Брютен)   2,13 млрд. франка   Времетраене на пътуването от Цюрих до Санкт Гален да падне под 60 минути чрез двурелсов път
Раперсвил - Санкт Гален (Раперсвил - Уцнах)   240 млн. франка   Капацитет за още два влака на час чрез двурелсов път
Санкт Гален - Санкт Маргретен   30 млн. франка   Удължаване на пероните
Санкт Гален - Сарганс (Бухс - Нойгрют)   180 млн. франка   Капацитет за товарни превози чрез двурелсов път



За регион Западна Швейцария
Женева   790 млн. франка   Два допълнителни перона
Лозана   1,05 млрд. франка    Разширяване на гарата и ж.п. надлез Рененс
Женева - Биел   350 млн. франка   Капацитет за директен влак
Женева - Лозана (Рененс - Аламан)   1,9млрд. франка   трети коловоз
Женева - Лозана (Гран - Роле)   600 млн. франка   четвърти коловоз
Лозана - Берн (Водрен - Орон)   1,09 млрд. франка   времетраенето да падне под 60 минути
Женева - Ла Плен   110 млн. франка   удължаване на пероните до 220м
Лозана - Бриг (отсечката Симплон)   290 млн. франка   Капацитет за 4 пътнически влака на час чрез коловози за изпреварване
Лозана - Бриг (отсечката Симплон)   70 млн. франка   Преработка на осветлението, за да може да се освободи място за преминаване на двуетажни вагони.



За регион Тичино
околовръстен железен път Белиндзона   1,16 млрд. франка   еднорелсова връзка към тунела Ривиера - Ченери
Брунен - Флюелен (тунел Аксен)   2,5 млрд. франка   преработка на трасето




Отпаднали проекти
Базел - Чиасо   600 млн. франка   Повишаване на височината на тунела Готард
Лозана - Висп   110 млн. франка   Повишаване на скоростта на 200 км/ч. Разстоянието ще се взема за 83 минути
Олтен - Биел/ Биен (Солотурн - Биел/ Биен)   80 млн. франка   Повишаване на скоростта на 200 км/ч. Разстоянието Цюрих - Биен/ Биел ще се взема за 59 минути
Биен/ Биел - Делемонт - Базел   30 млн. франка   Биен/ Биел - Базел ще се взема за 61 минути
Биен/ Биел- Базел/ Цюрих   460 млн. франка   Ще позволи 30-минутна честота на влаковете между Биен/ Биел и Базел, връзки с други влакове, повишаване на товарния трафик

Loco-motion:
Нов железопътен алпийски преход 2 (Neue Eisenbahn-Alpentransversale 2 (NEAT)

Това са мерките по проекта, които са отпаднали. Към 2030 те ще бъдат ревизирани и при необходимост ще се проведат във втора фаза на програмата. Освен това част от мерките са възникнали впоследствие, за да се разшири железопътната мрежа в района на Лугано и да се увеличи капацитетът й в посока на юг към Италия. Отново всички проекти са на ниво идея, но част от проектите са вече детайлно разработени:

Арт - Брунен (тунел Урмиберг),   7км,   понижаване на шума, повишаване на капацитета,   цената не е уточнена
Флюелен - Ерстфелд (вариант "дълъг планински маршрут"),   12км,   понижаване на шума, повишаване на товарния капацитет чрез нарочен тунел за товарни композиции,   цената не е уточнена
Осоня - Кларо (тунел Ривиера),   ?км,   понижаване на времетраенето на пътуванията, повишаване на капацитета чрез удължаване на трасето Готтард Юг,   цената не е уточнена
Лугано - Чиассо (удължаване на тунел Ченери),   25км,   понижаване на времетраенето на пътуванията, повишаване на капацитета чрез южно удължаване на тунела,   цена - 5,5 млрд франка
Лугано - Луино (Гронда Овест),   34км,   повишаване на товарния капацитет чрез нарочен едно-коловозен тунел за товарни композиции,   цената не е уточнена
Пълно изграждане на базовия тунел Льочберг,   35км,   повишаване на капацитета чрез частично или пълно изграждане на втората тръба на тунела ,   цената не е уточнена

неясни планове има и за следните обекти:
тунел Аксел между Брунен и Флюелен
околовръстен коловоз, заобикалящ гара Белиндзона
допълнителен южен портал на базовия тунел Льочберг при гара Щег и изграждане на терминали за товарене на автомобили на гарите Хойщрих и Щег
тунел между Шпийц и Фрутиген
изграждането на тунела Мундбах като южно удължение до Бриг на Льочбергския тунел

При пълното изграждане на NEAT 2 по Готардското трасе времетраенето на пътуването между Цюрих и Милано ще падне от 3ч30м на 2ч15м до 2ч30м. В този си вариант 80% от 200-километровата отсечка Цюрих - Чиассо ще минава през тунели.

Loco-motion:
Проекти по региони

Регион Цюрих
В момента най-големият проект за Цюрих е изграждането на втора гара (Цюрих - Льовенщрасе) ПОД Централна гара Цюрих като част от цялостния проект за "диаметрална" (минаваща през целия град) линия Алтщетен - Централна гара Цюрих - Йорликон. Линията е дълга 9,6км и цялостното й завършване, включително и подземната гара възлиза на 1,5 млрд франка. През 2013 гарата трябва да приема композиции на S-Bahn, а след изграждането на мост при Алтщетен, дълъг 1,2км през 2015 година трябва да приема и бързи и регионални влакове.

В експлоатация
S-Bahn Zürich (3та фаза на проекта),   2003–2007,   200млн. франка,   15-минутна честота на спирки Афолтерн и Рюти, на другите спирки 30-минутна
Аерогара Цюрих (трамвайно трасе Глатал),   13км,   2004–2010,   650млн. франка   Трамваи свързват летището с Глатал
Аарау - Зуур (отделно трасе),   4км,   2008–2010,   103млн. франка,   скъсено времетраене на пътуването чрез отделно трасе на частната теснолинейна компания (1000мм) Wynental- und Suhrentalbahn, чрез преработване на изоставено трасе на SBB със стандартно междурелсие

В строеж
Цюрих (Ешер-Вис) - Алтщетен (трамвайно трасе Цюрих-Запад),   3км,   2008–2011,   149млн. франка,   трамваи от площад Ешер Вис до гара Алтщетен
Шафхаузен - Ерцинген,   ускоряване до 160км/ч,   14км,   2011-2012,   105млн. франка,   добавяне на втори коловоз и електрифициране
Цюрих - Винтертур ("диаметрална" линия),   5км,   2007–2014,   1,8 млрд. франка,   изграждане на четири-коловозна подземна гара в Цюрих и изграждане на дву-коловозна линия до Йорликон
Цюрих - Олтен (мост Летциграбен),   ускоряване до 120км/ч,   2км,   2008–2015,   283млн. франка,   директен подход, избягващ ж.п. кръстовище от Берн/ Биел към подземната гара

В планиране
S-Bahn Schaffhausen,   2011–2013,   74млн. франка,   капацитет за 15-минутна честота на влаковете, връзки, повишен комфорт
Цюрих (Хард) - Ешер-Вис (трамваи през мост Хард),   0.7км,   2015–2017,   89млн. франка,   трамвайна линия 8 да се удължи и мотрисите да минават през моста Хард
S-Bahn Zürich (4та фаза на проекта),   2013–2018,   450млн. франка,   повишаване на капацитета, честотата, връзките и популярността сред населението

Идея
Цюрих Алтщетен - Шпрайтенбах (трамваи в Лиматтал),   13км,   2016-2019,   700млн. франка,   трамваи, свързани със системата S-Bahn-Zürich
Idee    ZH Stadelhofen (4. Gleis)             470 Mio    Kapazität durch 4. Gleis, Doppelspurigkeit Richtung Meilen[31]
Цюрих Щаделхофен (четвърти коловоз),   470млн. франка,   добавяне на четвърти коловоз на гарата, двоен железен път до Майлен
Цюрих - Валдсхут, Германия (двоен железен път до гара Кобленц Юг),   71млн. франка,   капацитет за 15-минутна честота на влаковете
Хинвил - Феералтдорф (S-bahn планински окръг на Цюрих),   краен срок 2040г.,   свързване на различните транспортни системи на Цюрих чрез ж.п. линии през планинската част на кантона.

Loco-motion:

Миро, тази снимка ако не си я виждал има да я сънуваш...  :spiteful:

Adrian:
Пътят покрай основите насълзи очите ми от умиление ! Аааах

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия