Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (51/216) > >>

gregary:
Благодаря!!! :hi:
Пренесох се там   :music: :music: и с нетърпение очаквам продължението! :yes:

liro4605:
Пътуването започна,очаквам продължението!

Loco-motion:
Имензее - Арт-Голдау

Изненадах ли ви вече? Много хора дори не знаят къде се намира това Имензее ("езеро Имен") и дори как се изговаря името. Имензее е община на южния бряг на езерото Цуг, затова и "езеро" е включено в името на самата община. Но това може да доведе до недоразумения, особено ако пътник от Германия търси такова име на картата. Няма да го намери.

Ако търсите Имензее на карта най-добре търсете направо град Цуг. Той обаче не е съвсем до едноименното езеро. Не всички пътуващи през Готтардската железница виждат гарата на Имензее, тя е на маршрута между Базел и Люцерн. Но дори така малката три-коловозна гара лесно може да бъде пропусната, защото се обслужва само от композиции на S-Bahn. Другите влакове минават транзитно през нея.

Това, което прави гарата Имензее толкова специална е километър 0 на Готтардското трасе. Затова и започвам от нея. Преди трасетата, идващи до Имензее от Люцерн или Роткройц също се считали за част от Готтардската железница, но сега на тази малка гаричка има камък със заветната табела "0 Км". Затова нашето виртуално пътуване започва тук, по-точно тръгваме недалеч от приемното здание на гарата.  

Още в гарата от дясната страна на влака можем да видим езерото Цуг, а на другия му бряг вече се подават първите хълмове на Предните Алпи. Техните гледки ще ни съпътстват през пътуването. Отправяме се първоначално по една отсечка, следваща по брега на езерото. Влакът и така си е доста над нивото на езерото, което по принцип е на 413 метра над морското равнище. Със своите 459,9 метра надморска височина гарата Имензее се извисява на 47 метра над езерото Цуг.  

Нека тръгваме по Готтардската железница. С отпътуването влакът бързо започва да ускорява. Първата отсечка не е особено скоростна със своите 80 км/ч. Но така можем да се насладим спокойно на ландшафта. При спокойно време вече можете да видите линията от другата страна на езерото. Оттам минават влаковете които се движат през Готтард от или за Цюрих.

Отсечката в тази си част не е особено стръмна и след гарата едва се забелязва започналото изкачване. Затова пък завоите са доста и тяхното количество дава известна представа за предстоящото пътуване. Завоите са се появили по трасето, защото влакът се движи по протежението на планината Риги (http://en.wikipedia.org/wiki/Rigi). Така са спестени разходите за скъпоструващи изкуствени съоръжения по пътя.  

Във влака човек към този момент още не забелязва основния проблем на тази линия. Тази област е особено нестабилна от геоложка гледна точка. Това води до постоянна заплаха от свлачища. Това предизвиква и нуждата от множество укрепителни съоръжения за защита на трасето и влаковете. Самите потенциални свлачища са обект на чест контрол, за да се сведе до минимум опасността.

След като преполовим тази първа отсечка от пътуването железният път забележимо става по-стръмен. Но наклоните все пак са такива, че да не създават големи трудности на локомотивите на пътническите влакове. За машините на тежките товарни композиции обаче дори този начален етап от маршрута може да се окаже на предела на възможностите им.



И това са само признаците за предстоящото?! Да, тук влаковете все още се движат през трасе, считано за част от железопътната мрежа на равнинната част на Швейцария и дори така локомотивите вече се натоварват сериозно. По-нататък ще узнаем, че локомотив, способен да тегли композиция то 1 600 тона е недостатъчен. Все пак на този етап трасето е милостиво и такава машина все още се справя.

Малко преди Арт-Голдау влакът минава през първия тунел на Готтардската железница. Той се състои от две единични тръби. Затова двата паралелни до този момент коловоза се разделят, за да преодолеят прехода. След тунела те отново се събират, а и тръбите на тунела не са дълги. Но това е ПЪРВИЯТ тунел на Готтардската железница и той винаги предизвиква у децата същия ефект. Те вземат молив и лист и правят чертичка за всеки тунел, през който минат. Това е любимо занимание както за децата, така и за тези, запазили детето в себе си.

Пътуването от Имензее до тук не е траело дълго, а ето, че влакът ни вече задейства спирачките си. Прави го, защото приближаваме следващата гара. Дотук сме изминали само 9 километра, а ето, че вече сме на 510 метра надморска височина. Изкачили сме 50 метра и вече влакът ни спира? И това ми било алпийска железница?

Стартът определено не беше феноменален. Ако някой е имал нещастието да гледа само в едната посока, той досега е видял само планината и се е любувал на скали. Тези, гледали в другата посока след езерото са се любували на долината и на това колко ниско долу под линията остава тя. И всъщност гледат общината Арт ам Зее ("Арт на езерото"), която е лесно забележима от влаковете. И ето, че пътниците още от подхода могат да предположат, че следва видимо по-голяма гара.  

Дотук няма суперлативи. Дори може да се каже, че това е разочароващ старт на една от най-известните швейцарски железопътни линии. Но все пак още сме в региона на Предните Алпи. Това са планини със сравнително ниски върхове и дълбоки долини. Затова и изкачванията не са толкова големи. Но Предните Алпи вече създават вкуса за предстоящото пътуване. Но никога не заявявайте пред местен жител, че важна е единствено височината на планината, защото може и да не успее да сдържи смеха си!

Преодоляхме първия доста къс етап. Стартът не беше предизвикателство. Дори сме малко разочаровани, защото очаквахме по-вълнуваща отсечка към Готтард. Затова нека използваме тази първа спирка за това да разгледаме околността и туристическите атракции.

(Следва главата за гарата Арт-Голдау.)

pach:
Благодаря!!! Става интересно.... :yes:
Надявам се, че ще спазиш реда (няма да разбъркваш частите) за да мога
постепенно да събера всичко (подобно на материала за "Крокодила") в един pdf-файл,
допълнен със сътоветни снимки, скици и планове!!!
Тоест всичко което намеря като илюстративен материал на описанието.
Вече тази триколовозна гара "Имензее", на град Цуг ме заинтригува, та при първа възможност (свободни минути),
ще потърся повече инфо в мрежата. А после като стане готово, надявам се също като "Крокодилът",
 Павката да го метне при него на сървъра му за всеобщо записване.
Давай нататък - нямаш на представа как ще "зарибиш" още хора за тази железница!!!
 :clapping: :drinks: :hi: :hi: :sorry:


--- Цитат на: Loco-motion link=topic=2767.msg67177#msg67177 date=1320947422 ---...Отсечката в тази си част не е особено стръмна и след гарата едва се забелязва започналото изкачване. Затова пък завоите са доста и тяхното количество дава известна представа за предстоящото пътуване. Завоите са се появили по трасето, защото влакът се движи по протежението на планината Риги. Така са спестени разходите за скъпоструващи изкуствени съоръжения по пътя. 
...
--- Край на цитат ---

Планината Риги

Loco-motion:
Пускам този пост с някои уточнения. Гарата Имензее (Immensee Bahnhof) не е гара на град Цуг. Цуг дори е в друга, едноименна община и си има собствена гара със същото име. Езерото, носещо същото име на свой ред се вписва и в двете общини, не съм проверявал, може да влиза и в други общини. Ситуацията е дори още по объркана, предвид едно друго обстоятелство, което авторът шеговито е разгледал на друго място в сайта си. На немски влак е der Zug (буквално съответствие на нашата дума, защото идва от глагола "ziehen" - "влача"), а градът се казва Zug и логично не се членува. Така когато и немската дума не се членува в изречението стават недоразумения. Относно хронологията на статията този път няма да е проблем да я спазвам, заради самото й структуриране в сайта. Тя е структурирана в посока от север на юг: Първа, втора и трета част на основното трасе, след което се разделя, разгледано е едното разклонение, после е разгледано другото разклонение и завършва с промените, настъпили по Готтардската железница по линия на програмата NEAT, която резюмирах в постовете за програмите за развитие на швейцарските железници. Освен това ми се стовариха доста проблеми и няма да мога да поствам с темпото за крокодила. Последното уточнение, което желая да направя е причината да изписвам името Готтард. Думата явно е производна от немската дума за Господ бог - der Gott, а другата съставна hard не се наемам да обяснявам какво значи. Още повече, че в немския има три основни течения - говоримият в Швейцария немски, наред с този от Австрия и Бавария формират едното семейство от наречия, другото е низинен немски от крайбрежията и пограничните с Нидерландия региони, а ние изучаваме основното течение висок немски или Hochdeutsch, тоест книжовнен немски за Германия. Срещал съм информация за християнски мисионер от ранното Средновековие, проповядвал по тези земи, наричан Гот(т)хард, може да се преведе уповаващ се в Бога. Швейцарците говорят твърдо, но германец би произнесъл името Готард. Затова можем да го транскрибираме Готард, Готтард или Готхард. Избрах втория вариант като компромисен. Няма да ви отегчавам повече с не дотам съществени подробности ето малкото снимки, които намерих за гара Имензее:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия