Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (173/216) > >>

gregary:
Кадри/снимки от строителството (1912 г. - 1914 г.) на първия в света железобетонен мост Langwieser Viadukt по теснолинейната линия Chur/Arosa:





gregary:
Още малко за мостовите съоръжения, но сега по Готард трасето:

Rohrbachbrücke - намира се на най-горното, трето ниво на Wassen



снимки около 1875–1882


през 1967 г.


през 1981 г.

На последната снимка, се вижда опустошената гора, след падането на лавина.
Преработват го в мост - тунел за по-добра лавиноустойчивост!



1983 г.


1987 г.

Впоследствие, мостът вече изглежда така:

Мостът в ляво - 2015 г.

Инфо за строителството

gregary:
Следващият мост, надолу по трасето е Mittlere Meienreussbrücke. Намира се на средното ниво. Първоначално, ми стана интересно, че е бил с каменни фундаменти и в средата железна конструкция. Впоследствие изцяло го преработват от камък, някъде след 1962 г.


през 1882 г.


Тук вече е сложена "дъга" отдолу.




Товарна композиция, бутана от С 5/6 2964 (elephant - слон, а аз имам С 5/6 2965, за малко на нацеля лока на снимката... :( ;D)




Етап от преработването изцяло от камък - 09.1962 г.

Сега е вече в тоя вид:



Тука на най-долното ниво, реката е подкопала трасето и го поправят:





Стана малко дълго, но аз обичам разказ в картинки... ;D

gregary:
И докато търсех инфо за по-горните постове, открих това:

Историята на Готхардската железница - Мостовете на Gotthardbahn

На мен лично ми беше интересно да прочета информацията. Как, първоначално се е взело решение, да се строи с желязо (тогава, то е било на мода - по това време е строена и Айфеловата кула), въпреки наличието на гранит в големи количества. В последствие, как са удвоили трасето и са подсилили мостовете с т.нар. "рибен корем". След 60-те години, заменят желязната конструкция с гранит и бетон...



Мостът при Амстег

gregary:
Швейцарските железници (SBB) имат свой учебен център в който, повече от шейсет години се обучават кадрите си (някъде прочетох, че стартира в началото на 50-те).
На примерен макет (близо 500 кв.м.) с релсов път от 900 м. от няколко епохи ( с различни блокировки - ръчни, електромеханични превключватели, различни светлинни сигнали - скоростни, ниски и т.н.) са се обучавали поколения железопътни специалисти. Мащабът е НО, правотоков...
В края на 2018 г. - 05.12., SBB решават да затворят учебния център в този му вид (предполагам, че е морално остарял), но група ентусиасти и фенове на това съоръжение, решават да го поддържат и то да работи. Създават клуб, който да демонтира съоръжението, да го премести на друго място, като го възстанови в оригиналния му вид. От 01.04.2019 г. новото помещение ще отвори врати. Звучи познато  :( :pleasantry:!
Новия КЛУБ и собственик на съоръжението, снимки и видео.

ТУК има също снимки от посетители на учебния макет.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия