Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 364779 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #930 -: 12 Май 2020, 10:29:27 »
Цитат на: gregary link=topic=2767.msg118721#msg118721 date=1589222702
От снощи гледам клипчето няколко пъти и просто не мога да им се нагледам на любовта с която си поддържат чисти старите локомотиви. А това са всички малки регионални теснопътни железници и не само... Трудно е да видиш някъде да е китосано с теракол :(
...

При това локомотивчетата са изключително интересни!!!
Всички възможни щанги, от пароразпределението до самите цилиндри,
са изнесени отгоре над рамата, може би за лесно обслужване в снега!!!
А и поради  наклонената конструкция, май това е единственото решение.
Основните цилиндри струва ми се, са над рамата, до котела, в непосредствена близост до предния борд на кабината.
Би било впечатляващо да се намери и види чертеж на тези локомотивчета!!!
Също и един коментар от Петко и misan, би бил интересен!!!
 :hi:
« Последна редакция: 12 Май 2020, 10:31:34 от pach »

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 360
  • Рейтинг: 165
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #931 -: 13 Май 2020, 10:39:17 »
Малко стари постери от швейцарските линии  :hi: https://www.facebook.com/groups/Bahnhist.CH/permalink/10157570425948406/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #932 -: 16 Май 2020, 07:58:33 »
Съботааааа... :beach:. ....времето за кафе ви тече:
https://youtu.be/aKniLpNsTTI
 ;D

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #933 -: 18 Май 2020, 12:55:26 »
За второто кафе:
https://www.youtube.com/watch?v=QQHRP_sfBZk

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #934 -: 18 Май 2020, 18:25:03 »
Какво ти второ кафе!?!!!!
Трета бира пия и още имам около час, да го гледам!!!
СТрахотни гледки, пейзажи и въобще интересни детайли!!!
 :lol: :drinks:
Има интересни кадри...
Например къде колите са спрени в града и някои даже аварийки са пуснали, за да  е ясно че изчакват влак!!!
Не знаех, че конретния "трамвай" е на 1 кВолт и работи с прав ток!!
Та в тази връзка да попитам знаещите - защо при автомобилно движения "в дясно",
влаковете им се движят "в ляво", та чак светофорите им са от ляво? Исторически ли е обусловено и как точон, или....?
Кой знае историята им в подробности?
 ;D :drinks:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #935 -: 18 Май 2020, 18:36:04 »
И аз се хванах да го гледам няколко пъти. Някой път ще кача и моите кадри от виадукта и Miralago

Движението отляво се оказва пълна мешаница:
https://en.wikipedia.org/wiki/Double-track_railway

Тук обясняват защо от ляво (в Швейцария):
https://www.coopzeitung.ch/themen/familie/hesch-gwusst/2013/warum-fahren-zuege-links--44664/
(нещо се оправдават с англичаните  :lol: ) но има интересни факти къде е сигнала и от коя страна стои машинста в парните локомотиви

offtopic/
Това било от секцията - "децата питат" www.coopzeitung.ch/kinderfrage, стана ми смешно, че вчера се чудих защo багери, фадроми, кранове и т.н. са все жълти ??
« Последна редакция: 18 Май 2020, 18:43:02 от bazitov »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #936 -: 18 Май 2020, 19:51:18 »
Всъщност като видях тази карта, май си е съвсем логично - те са връзката между две страни с ляво движение на влаковете:


сайта може да е и за деца, но е много добре структуриран!

И вс пак старата железница (композиция) някак си ми е ПО на сърце!!!
Бернина губи от очарованието си така!!! Само това скърцане на гумите ли (талигите ли) ми скъсА нервите!!!
 :pleasantry: ;D :good:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #937 -: 18 Май 2020, 20:11:29 »
Колкото и пъти да гледам кадри от тая линия, все се радвам на избора си за моделни железници и да притежавам въпросния трамвай в пълен комплект с вагоните...  :give_heart:
И вглеждайки се в детайлите (там е рЕализма) на тоя и на още един клип на същия канал, ми направи впечатление съчетанието на многоцветни иглолистни дървета  (също и тревата). Тук, признавам си, не знаех, че на лиственицата пожълтяват и окапват листата зимно време. Та, да сложиш на макет и зелено и жълто дръвче си е тотално естествено.



А аз съм си свикнал с нашите иглолистни и мисля, че навсякъде е така... :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #938 -: 18 Май 2020, 21:32:12 »
А аз даже си го записах от тубата...за архива (щото едва ли ще доживея на живо да премина по този маршрут).
Сега си свалих и (за нощно гледане)  Септември-Велинград от кабината!!!
 :give_heart: :dance1:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #939 -: 19 Май 2020, 14:25:22 »
"живот и здраве" - все по-актуално  :diablo:

И все по-вероятно от тук нататък да е само на картинка, но хубава:

RhB Ge 4/4 I 603 "Badus" bei Zernez by bahnfanCH, on Flickr

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #940 -: 20 Май 2020, 09:53:22 »

Гара Alp Grüm - една от емблемите ан Бернина трасето... :give_heart:

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #941 -: 20 Май 2020, 10:31:23 »
А защо на завоя при слизането,двата коловоза са много близко един до друг,без габарит.


Пп Това го видях на клипа Тирано-Сен Мориц.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #942 -: 20 Май 2020, 12:56:41 »
Цитат на: refil link=topic=2767.msg118797#msg118797 date=1589959883
А защо на завоя при слизането,двата коловоза са много близко един до друг,без габарит.


Пп Това го видях на клипа Тирано-Сен Мориц.

Лично и аз съм търсил отговор, но не съм намерил официална публикувана причина да е така.
Моето обяснение е, че поради релефа на много места в swiss железниците се срещат подобни нехарактерни за нас решения. Визирам и гърловини на гари в тунел (Гьошенен, Айроло...) разминавания на двойно трасе в междугария и в завой, мостове и т.н.
В случая, липсата на равно и дълго място са наложили събирането на 1 и 2 коловоз да е в завоя по надолу, същевременно и липсата на място е събрало и габарита на коловозите. Предполагам, че се е имало предвид и техническите характеристики в завой на подвижния състав.

Предполагам, че за тук питаш?
https://youtu.be/Mw9qiV7XlFs?t=2901

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #943 -: 20 Май 2020, 13:55:50 »
Цитат на: gregary link=topic=2767.msg118801#msg118801 date=1589968601
Лично и аз съм търсил отговор, но не съм намерил официална публикувана причина да е така.
Моето обяснение е, че поради релефа на много места в swiss железниците се срещат подобни нехарактерни за нас решения. Визирам и гърловини на гари в тунел (Гьошенен, Айроло...) разминавания на двойно трасе в междугария и в завой, мостове и т.н.
https://youtu.be/Mw9qiV7XlFs?t=2901

А аз бих добавил - даже цели гари и спирки в тунел. Най-високата жп гара в Европа е изцяло в тунел (Юнгфрау - 3454 м., под едноименния връх). В тунела под връх Айгер също има гара, от панорамните прозорци на която може да се види част от стената на върха, както и цялата долина. Заедно с вентилационните отвори на тунела се използва в аварийни случаи от алпинисти. Много красиви, интересни и оригинални особености на швейцарските железници.
« Последна редакция: 20 Май 2020, 13:59:29 от pavlinbg »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #944 -: 20 Май 2020, 16:14:35 »
Цитат на: refil link=topic=2767.msg118797#msg118797 date=1589959883
А защо на завоя при слизането,двата коловоза са много близко един до друг,без габарит.

Пп Това го видях на клипа Тирано-Сен Мориц.

Я да видим сега какво се знае по въпроса: Първоначално гарата е с друго коловозно развитие. Има си и обръщател! Ето това е едно старо филмче, не толкова старо, но кадрите вътре са стари, където се виждат старата ситуация на гарата - изгледайте и кадрите след схемата.

В периода 1989 - 1991 тази линия е сериозно модернизирана. Направен е един дълъг участък с двойна линия и автоматично разминаване на влаковете - това е на друго място - което значително спестява изчакването на влаковете в съседните гари. В гарата - обръщателят, който не е ползван от 1969, е демонтиран.

По същността на въпроса. Полезната дължина на коловозите е увеличена от 108 на 175 метра. При това трябва стрелката да слезе по-надолу, в кривата, само че радиусът тук е много малък (мисля че е 45 м), а криви стралки се слагат когато има някаква нормална разлика в двата радиуса на двата пътя на стрелката. Затова стрелката е дръпната още по-надолу, чак в правата, като естествено по-голямата част от кривата не се брои за коловоз. По-нагоре, където започва разширяването, се виждат джаджите за сигнализацията и двата коловоза се ползват до там. Надолу е стрелка, само че много дълга ...
« Последна редакция: 20 Май 2020, 16:27:51 от mitko0888 »