Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
SBB и всички други железници в Швейцария
gregary:
Гара Alp Grüm - една от емблемите ан Бернина трасето... :give_heart:
refil:
А защо на завоя при слизането,двата коловоза са много близко един до друг,без габарит.
Пп Това го видях на клипа Тирано-Сен Мориц.
gregary:
--- Цитат на: refil link=topic=2767.msg118797#msg118797 date=1589959883 ---А защо на завоя при слизането,двата коловоза са много близко един до друг,без габарит.
Пп Това го видях на клипа Тирано-Сен Мориц.
--- Край на цитат ---
Лично и аз съм търсил отговор, но не съм намерил официална публикувана причина да е така.
Моето обяснение е, че поради релефа на много места в swiss железниците се срещат подобни нехарактерни за нас решения. Визирам и гърловини на гари в тунел (Гьошенен, Айроло...) разминавания на двойно трасе в междугария и в завой, мостове и т.н.
В случая, липсата на равно и дълго място са наложили събирането на 1 и 2 коловоз да е в завоя по надолу, същевременно и липсата на място е събрало и габарита на коловозите. Предполагам, че се е имало предвид и техническите характеристики в завой на подвижния състав.
Предполагам, че за тук питаш?
https://youtu.be/Mw9qiV7XlFs?t=2901
pavlinbg:
--- Цитат на: gregary link=topic=2767.msg118801#msg118801 date=1589968601 ---Лично и аз съм търсил отговор, но не съм намерил официална публикувана причина да е така.
Моето обяснение е, че поради релефа на много места в swiss железниците се срещат подобни нехарактерни за нас решения. Визирам и гърловини на гари в тунел (Гьошенен, Айроло...) разминавания на двойно трасе в междугария и в завой, мостове и т.н.
https://youtu.be/Mw9qiV7XlFs?t=2901
--- Край на цитат ---
А аз бих добавил - даже цели гари и спирки в тунел. Най-високата жп гара в Европа е изцяло в тунел (Юнгфрау - 3454 м., под едноименния връх). В тунела под връх Айгер също има гара, от панорамните прозорци на която може да се види част от стената на върха, както и цялата долина. Заедно с вентилационните отвори на тунела се използва в аварийни случаи от алпинисти. Много красиви, интересни и оригинални особености на швейцарските железници.
mitko0888:
--- Цитат на: refil link=topic=2767.msg118797#msg118797 date=1589959883 ---А защо на завоя при слизането,двата коловоза са много близко един до друг,без габарит.
Пп Това го видях на клипа Тирано-Сен Мориц.
--- Край на цитат ---
Я да видим сега какво се знае по въпроса: Първоначално гарата е с друго коловозно развитие. Има си и обръщател! Ето това е едно старо филмче, не толкова старо, но кадрите вътре са стари, където се виждат старата ситуация на гарата - изгледайте и кадрите след схемата.
В периода 1989 - 1991 тази линия е сериозно модернизирана. Направен е един дълъг участък с двойна линия и автоматично разминаване на влаковете - това е на друго място - което значително спестява изчакването на влаковете в съседните гари. В гарата - обръщателят, който не е ползван от 1969, е демонтиран.
По същността на въпроса. Полезната дължина на коловозите е увеличена от 108 на 175 метра. При това трябва стрелката да слезе по-надолу, в кривата, само че радиусът тук е много малък (мисля че е 45 м), а криви стралки се слагат когато има някаква нормална разлика в двата радиуса на двата пътя на стрелката. Затова стрелката е дръпната още по-надолу, чак в правата, като естествено по-голямата част от кривата не се брои за коловоз. По-нагоре, където започва разширяването, се виждат джаджите за сигнализацията и двата коловоза се ползват до там. Надолу е стрелка, само че много дълга ...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия