Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

SBB и всички други железници в Швейцария

<< < (196/216) > >>

gregary:

--- Цитат на: pach link=topic=2767.msg119164#msg119164 date=1592625207 ---Не знам дали е новост от Роко, за това пък е SBB...

--- Край на цитат ---

Всъщност, за мен тоя лок е емблема на швейцарските железници ...
В действителност са произведени само три двойни/съчленени локомотива - 11801, 11851, 11852.


11801

11851

11852

За началото 20-ти век (1931 - 38 г.), тези дълги близо 34 м. и тежащи около 250 тона са били върхово постижение. Товарният трафик се е увеличил многократно, респективно и тонажа, което е наложило производството им. Иначе е трябвало да има спомагателни/бутащи локомотиви от двете страни на Алпите.

Ае 8/14 11801 е проектиран да тегли тонаж до 2000 тона в равнината с макс. 100 км/ч., 1760 тона в 16 ‰ наклон и 770 т в 26 ‰ с мощност от 5514 кВт. В момента е с намалена мощност до 5408 кВт, за да няма повреди и е в парка на SBB Historic

Ае 8/14 11851 има по-различно задвижване и е с увеличена мощност до 6070 кВт. през 1932 г.,  като е бракуван през 1976 г. в депото за скрап в Биаска

Ае 8/14 11852 е със задвижване като на 11851, но с още по-голяма мощност - 8170 кВт и затова дълго време е бил най-мощният локомотив в света. През 1971 г. при пожар в тунела Готард, не е могло да бъде възстановен в работещо състояние, като с козметично обновена "фасада" стои в транспортния музей в Люцерн.


Произведеният като новост от Roco Ае 8/14 11851 (нов модел - нова матрица) представя модела в периода след 1961 г., когато след модернизация, локомотива получава нови кабини от новопроизведеният Ае 6/6. Моделът е реално два локомотива с два декодера със звук на един адрес.

Ае 6/6

Ае 8/14 11801 го има на модел от Marklin/Trix, a Ае 8/14 11852 от Roco

Krasi Tankista:
Този последният го има и месингов от Fulgurex:
 https://www.ebay.com/c/1840280650?iid=173841845200
А ето 11801 от Metropolitan:
https://www.ebay.com/itm/Brass-Ae-8-14-electric-of-the-Swiss-Federal-Railway-by-Metropolitan/303589041041?hash=item46af512391:g:sg4AAOSwnw9aBImU
 ;D

pavlinbg:
ЧАСТ 3 ГАРАТА В ГРИНДЕНВАЛД
Ето, че дойде време да приключа фоторепортажа със снимки от района на Лаутербрунен, Грринденвалд и прохода Фурка...
След изкачване на връх Мьонх, по най-бързия начин слязохме в хижата, от където след кратка почивка още същия ден тръгнахме към гарата на Юнгфруйох. Влакът отново беше претъпкан, но все пак успях да направя няколко снимки по линията на слизане към Лаутербрунен. Първата снимка е правена на гара Клайне шайдег, а втората на Венген



Слязохме на гарата в Лаутербрунен, където бяхме оставили колите, след което нощувахме в палатки на къмпинг "Юнгфрау", който се намира в близост. Къмпингът е страхотен, както поради красивите гледки, така и заради чистотата си. Ето снимки:



На следващата сутрин се запътихме към съседната долина - тази на Гринденвалд, за да разгледаме. По пътя имах възможност отново да снимам теснолинейката
https://www.youtube.com/watch?v=QCwAUetdl10

Естествено първото място, което посетих в Гринденвалд беше гарата. Именно от тук, преди около 45 години е започнало първото българско изкачване на северната стена на Айгер
Ето няколко снимки от там






Както ви обещах, ето няколко снимки и от прохода Фурка, може би един от най-известните проходи в Швейцария, с надморска височина около 2400 м. От тук започват Белнските Алпи, част от които са върховете, за които стана дума по-горе. На част от снимките се вижда трасето на теснолинейката, която минава през него, което се вие ниско долу. Доколкото разбрах тази теснолинейка се обслужва от дизелова и парна тяга, но за жалост не ми се одаде възможност да снимам подвижния й състав




Макар във форума да има специална тема за музикални поздрави, в заключение ще ви поздравя с една песен, която струва ми се тематично има връзка със снимките, най-малкото защото е записана в Швейцария.
https://www.youtube.com/watch?v=171skzi5BKc

Разбира се няма нищо по-хубаво от това, след такива пътешествия човек да се завърне в родината България bg&flag
Благодаря за вниманието !  :hi:


 




 

eurostar:
Някой знае ли с каква максимална скорост се движат теснолинейките в Швейцария? Някъде четох 55 км/ч, но това може и да е измишльотина на блогъра. Ето малко наслада за очите от мен с пожелание за хубава седмица!

https://www.youtube.com/watch?v=fcMCXadyypI

hristo:
От качени клипчета от "Кабината на машиниста", точно за RhB съм гледал движение в някой участъци със скорост 90км/ч. За по-висока не знам.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия