Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
SBB и всички други железници в Швейцария
pach:
Кога ги построиха, и вече ги модернизираха:
https://youtu.be/1vcGvlzQh6M
;D :hi:
bdz43r:
Тяхното понятие за модернизация е различно от нашето.
У нас под модернизация се разбира да се изтърбуши всичко и да се изгради изцяло нова концепция и управление на нов принцип, а иначе се прави капитален ремонт, при който всичко остава същото, но ремонтирано.
Те съчетават капитален ремонт с частични модернизации без да променят цялостната концепция, а дотогава правят само периодична планова поддръжка.
Така модернизираха и Re 420, но реално вътре е 90% същото и на същия принцип, но с нови части.
mitko0888:
Всъщност тази модернизация започва в далечната 2013. Извършва се на техния R3 ремонт, който се прави на 3 600 000 км. Някои локомотиви навъртат тези километри за 25 - 30 години, с 460 мисля че това става за десетина години.
На този ремонт целия локомотив се изтърбушва, всички възли се проверяват / възстановяват / подменят с нови.
Локомотивите са едни от първите серийни трифазни локомотиви, замислени са през 1987, а се произвеждани от 1991. От тогава технологиите се промениха доста, а и тези трифазни локомотиви се развиха, така че на този (по тяхному) основен ремонт не е лесно да се възстановят или поддържат някои остарели възли и агрегати. За това и швейцарците използват случая да подонвят някои неща, които са им създавали проблеми или вече не могат да се поддържат.
На първо място се подменят GTO инверторите с IGBT, които се използват масово от средата на 90-те вместо GTO. Новите инвертори са с водно охлаждане вместо масленото охлаждане на старите GTO.
Локомотивите са поръчани като универсални, но реално по съвсем различни причини се използват едва ли не само за пътническо движение. Така че на тази модернизация се използват два нови компресора за сгъстения въздух, с идеята че нормално ще работи само единия от тях. Променя се климатизацията на пилотската кабина - вече нормално има само по един фюрер.
Обновен е софтуера за управление. Тъй като новите инвертори са значително по-леки, предвиден е и баласт за запазване на сцепното тегло.
Модернизацията продължава до 2022, като ще обхване всички локомотиви. За 465 не съм чувал нищо, там инверторите са 4 вместо 2, и моторите са други, и собственика е друг...
pach:
Почти щях да извикам -"искам мамо у швейцария!!!",
ама нашите жени са сто пъти по-хубави!!! :give_rose:
https://youtu.be/PNzovM8Jdyk
Krasi Tankista:
Ще ми се да напомня, че в Швейцария има не само прекрасни гледки, върхове и крави. Там има и много добре развита промишленост, в която са работили и работят много симпатични сладури. Ето ви един пример:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия