Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 360413 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #975 -: 21 Юни 2020, 22:40:43 »
Цитат на: pach link=topic=2767.msg119164#msg119164 date=1592625207
Не знам дали е новост от Роко, за това пък е SBB...

Всъщност, за мен тоя лок е емблема на швейцарските железници ...
В действителност са произведени само три двойни/съчленени локомотива - 11801, 11851, 11852.


11801

11851

11852

За началото 20-ти век (1931 - 38 г.), тези дълги близо 34 м. и тежащи около 250 тона са били върхово постижение. Товарният трафик се е увеличил многократно, респективно и тонажа, което е наложило производството им. Иначе е трябвало да има спомагателни/бутащи локомотиви от двете страни на Алпите.

Ае 8/14 11801 е проектиран да тегли тонаж до 2000 тона в равнината с макс. 100 км/ч., 1760 тона в 16 ‰ наклон и 770 т в 26 ‰ с мощност от 5514 кВт. В момента е с намалена мощност до 5408 кВт, за да няма повреди и е в парка на SBB Historic

Ае 8/14 11851 има по-различно задвижване и е с увеличена мощност до 6070 кВт. през 1932 г.,  като е бракуван през 1976 г. в депото за скрап в Биаска

Ае 8/14 11852 е със задвижване като на 11851, но с още по-голяма мощност - 8170 кВт и затова дълго време е бил най-мощният локомотив в света. През 1971 г. при пожар в тунела Готард, не е могло да бъде възстановен в работещо състояние, като с козметично обновена "фасада" стои в транспортния музей в Люцерн.


Произведеният като новост от Roco Ае 8/14 11851 (нов модел - нова матрица) представя модела в периода след 1961 г., когато след модернизация, локомотива получава нови кабини от новопроизведеният Ае 6/6. Моделът е реално два локомотива с два декодера със звук на един адрес.

Ае 6/6

Ае 8/14 11801 го има на модел от Marklin/Trix, a Ае 8/14 11852 от Roco

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #977 -: 24 Юни 2020, 01:20:02 »
ЧАСТ 3 ГАРАТА В ГРИНДЕНВАЛД
Ето, че дойде време да приключа фоторепортажа със снимки от района на Лаутербрунен, Грринденвалд и прохода Фурка...
След изкачване на връх Мьонх, по най-бързия начин слязохме в хижата, от където след кратка почивка още същия ден тръгнахме към гарата на Юнгфруйох. Влакът отново беше претъпкан, но все пак успях да направя няколко снимки по линията на слизане към Лаутербрунен. Първата снимка е правена на гара Клайне шайдег, а втората на Венген



Слязохме на гарата в Лаутербрунен, където бяхме оставили колите, след което нощувахме в палатки на къмпинг "Юнгфрау", който се намира в близост. Къмпингът е страхотен, както поради красивите гледки, така и заради чистотата си. Ето снимки:



На следващата сутрин се запътихме към съседната долина - тази на Гринденвалд, за да разгледаме. По пътя имах възможност отново да снимам теснолинейката
https://www.youtube.com/watch?v=QCwAUetdl10

Естествено първото място, което посетих в Гринденвалд беше гарата. Именно от тук, преди около 45 години е започнало първото българско изкачване на северната стена на Айгер
Ето няколко снимки от там






Както ви обещах, ето няколко снимки и от прохода Фурка, може би един от най-известните проходи в Швейцария, с надморска височина около 2400 м. От тук започват Белнските Алпи, част от които са върховете, за които стана дума по-горе. На част от снимките се вижда трасето на теснолинейката, която минава през него, което се вие ниско долу. Доколкото разбрах тази теснолинейка се обслужва от дизелова и парна тяга, но за жалост не ми се одаде възможност да снимам подвижния й състав




Макар във форума да има специална тема за музикални поздрави, в заключение ще ви поздравя с една песен, която струва ми се тематично има връзка със снимките, най-малкото защото е записана в Швейцария.
https://www.youtube.com/watch?v=171skzi5BKc

Разбира се няма нищо по-хубаво от това, след такива пътешествия човек да се завърне в родината България bg&flag
Благодаря за вниманието !  :hi:


 




 
« Последна редакция: 24 Юни 2020, 01:44:40 от pavlinbg »

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #978 -: 29 Юни 2020, 15:31:34 »
Някой знае ли с каква максимална скорост се движат теснолинейките в Швейцария? Някъде четох 55 км/ч, но това може и да е измишльотина на блогъра. Ето малко наслада за очите от мен с пожелание за хубава седмица!

https://www.youtube.com/watch?v=fcMCXadyypI

hristo

  • Trade Count: (15)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 233
  • Рейтинг: 18
  • HO-София
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #979 -: 29 Юни 2020, 18:13:50 »
От качени клипчета от "Кабината на машиниста", точно за RhB съм гледал движение в някой участъци със скорост 90км/ч. За по-висока не знам.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #980 -: 04 Юли 2020, 08:13:09 »
Кога ги построиха, и вече ги модернизираха:
https://youtu.be/1vcGvlzQh6M
 ;D :hi:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #981 -: 04 Юли 2020, 09:55:16 »
Тяхното понятие за модернизация е различно от нашето.
У нас под модернизация се разбира да се изтърбуши всичко и да се изгради изцяло нова концепция и управление на нов принцип, а иначе се прави капитален ремонт, при който всичко остава същото, но ремонтирано.
Те съчетават капитален ремонт с частични модернизации без да променят цялостната концепция, а дотогава правят само периодична планова поддръжка.
Така модернизираха и Re 420, но реално вътре е 90% същото и на същия принцип, но с нови части.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #982 -: 05 Юли 2020, 17:01:44 »
Всъщност тази модернизация започва в далечната 2013. Извършва се на техния R3 ремонт, който се прави на 3 600 000 км. Някои локомотиви навъртат тези километри за 25 - 30 години, с 460 мисля че това става за десетина години.
На този ремонт целия локомотив се изтърбушва, всички възли се проверяват / възстановяват / подменят с нови.
Локомотивите са едни от първите серийни трифазни локомотиви, замислени са през 1987, а се произвеждани от 1991. От тогава технологиите се промениха доста, а и тези трифазни локомотиви се развиха, така че на този (по тяхному) основен ремонт не е лесно да се възстановят или поддържат някои остарели възли и агрегати. За това и швейцарците използват случая да подонвят някои неща, които са им създавали проблеми или вече не могат да се поддържат.
На първо място се подменят GTO инверторите с IGBT, които се използват масово от средата на 90-те вместо GTO. Новите инвертори са с водно охлаждане вместо масленото охлаждане на старите GTO.
Локомотивите са поръчани като универсални, но реално по съвсем различни причини се използват едва ли не само за пътническо движение. Така че на тази модернизация се използват два нови компресора за сгъстения въздух, с идеята че нормално ще работи само единия от тях. Променя се климатизацията на пилотската кабина - вече нормално има само по един фюрер.
Обновен е софтуера за управление. Тъй като новите инвертори са значително по-леки, предвиден е и баласт за запазване на сцепното тегло.
Модернизацията продължава до 2022, като ще обхване всички локомотиви. За 465 не съм чувал нищо, там инверторите са 4 вместо 2, и моторите са други, и собственика е друг...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #983 -: 10 Юли 2020, 10:24:58 »
Почти щях да извикам -"искам мамо у швейцария!!!",
ама нашите жени са сто пъти по-хубави!!! :give_rose:
https://youtu.be/PNzovM8Jdyk

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #984 -: 28 Юли 2020, 20:27:22 »
Ще ми се да напомня, че в Швейцария има не само прекрасни гледки, върхове и крави. Там има и много добре развита промишленост, в която са работили и работят много симпатични сладури. Ето ви един пример:






gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #985 -: 29 Юли 2020, 23:21:54 »
Малко за разхлада...

https://youtu.be/XsVJ8PCV-0M

Old Boris

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 359
  • Рейтинг: 163
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #986 -: 03 Август 2020, 19:54:56 »
Грег, едно швейцарско макетно развитие, което ми е трудно да разбера с тези много етажи, спирали и т.н. Човекът го прави точно по принципите на ж.п. Моделирането! Най-напред напълно прогонено и работещо трасе и след това декорации, къщички и др.  :hi: :hi:

https://www.facebook.com/groups/2720680171276327/permalink/3540220372655632/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #987 -: 11 Август 2020, 02:37:01 »
За 75-годишнината на BLS:
https://youtu.be/o7YHzzVd8e8
...и сутрешното кафе!
 :hi:

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #989 -: 25 Август 2020, 20:03:04 »
Това сладурче пускано ли е вече,или съм го пропуснал...?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=60&v=ec3xnd55dXk&feature=emb_logo