Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 360440 пъти)

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1035 -: 16 Ноември 2021, 23:16:30 »
Интересни кадри от 1989 г.:
https://youtu.be/RIov4wJddmw

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1036 -: 17 Ноември 2021, 17:34:23 »
https://www.menzels-lokschuppen.de/Modellbahnen/Triebwagen-zuege/Piko-97231-SBB-Triebzug-RABe-501-11-tlg-Ep-6-AC.html
не знам дали страстта ми се охлади или просто цената не ми вдъхва ентусиазъм (отденлно, че съм и в друг мащаб)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1037 -: 17 Ноември 2021, 22:05:43 »
Цената за 11 части (какъвто е и оригиналния влак)
и то с доста екстри, все пак е нормална и пропорционална:

Цитат
   AC Sound 11-part Giruno RABe 501 008 "Ceneri" множествена единица на SBB, за епоха 6.

Ексклузивен модел за Швейцария.

Многосистемен влак Stadler Smile (бърз, многосистемен иновативен лек експресен влак) в SBB, влакът получи името Giruno, произлизащо от реторомански girùn за мишелов.

Моделът Piko:
Изцяло ново строителство в точен мащаб 1:87. Както и при прототипа, моделът се състои от два различни водача и девет различни междинни вагона. Всяка част има и различен, прототипен интериор. Сложният модел има 4 задвижвани оси, мощен 5-полюсен двигател с 2 маховика и 8 гуми за сцепление (кола F). Мощността се улавя от двете талиги на управляващия вагон с електронен избор на съответната управляваща водач а. Консумацията на енергия за безтоковите участъци се управлява от процесор без спирачна механика, така че влакът може да спре в средата, въпреки управляваното моторно превозно средство, точно пред сигнали, показващи спиране. Многополюсна връзка под напрежение. Кинематика на затваряне на съединителя на всички автомобили и на крайните коли A и L (предно скачване без кинематика на тясна връзка). Свалящи се предни капачки за свързване на два влака. Включени са 3 различни съединителя (имитация на Schaku, адаптер с NEM джоб за съединителя и скоба за съединител за движение на R1.)

Електронен вариант:
Управлявано от автобус, димируемо вътрешно осветление във всички вагони и осветени дисплеи за дестинация на влака на входните врати. Използване на новия PIKO декодер XP 5.1. Стандартен интерфейс за декодер Plux22 (кола G). Нов адаптивен регулатор на скоростта, двупосочно вярно към оригиналното свързване на звука при шофиране. Фабрично параметризиране на зависимостта от натоварването. Автомобили D и K с два високоговорителя за вярно и пространствено звуково излъчване на позициите на оригиналните тягови двигатели. И двата крайни автомобила имат осветителна схема, вярна на оригинала, базирана на контролирано от процеса индивидуално управление на светлината и затъмняване на 12 светлини и 16 специфични за страната светлинни сценария. Много функции като осветление на бюрото и кабината на водача, оригинален звук, съобщения на станциите и т.н. Филигранен пейзаж на покрива с различни пантографи. Фини детайли, сложен и ясен печат.

Версия:
По случай откриването на тунел Ченери, множествен блок 501 008 беше кръстен „Ценери 2020” на 15 декември 2019 г. Автомобилът получи специален стикер.

Моделът за подражание:
През октомври 2014 г. SBB поръча от Stadler 29 електрически мултисистемни многосистемни модула от единадесет части от типа EC250. Множеството единици, наречени от SBB „Giruno“, преминават през базовия тунел Gotthard от 2019 г. и свързват Базел, Цюрих с Милано и други италиански градове, а по-късно и Франкфурт с Милано. Влаковете имат одобрение на TSI и мрежови одобрения за Швейцария, Германия, Италия и Австрия. Те се движат както по конвенционални маршрути, така и по високоскоростни маршрути със скорост до 250 км/ч. Безстъпковите входове за платформи с височина 55 см и 76 см, херметични и климатизирани пътнически и шофьорски кабини, както и многофункционалните и велосипедни отделения в зоната за пътници поставят нов стандарт за комфортно пътуване с влак. Всички пътуващи имат изглед към екраните на цифровата информационна система. В съответствие с разпоредбите на швейцарския закон за равенство на хората с увреждания, влакът е последователно насочен към нуждите на хората с ограничена подвижност.   

То ако го направят и в друг мащаб, цената ще си е същата !
« Последна редакция: 17 Ноември 2021, 22:09:32 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1038 -: 18 Ноември 2021, 11:54:41 »

това отдавна не са играчки

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1039 -: 10 Декември 2021, 16:18:59 »
Кратък клип за 100 години с "Крокодилът":
https://youtu.be/KquOPD0tPb4
 :hi:
Чудесно се чуват свирките му (става за звуковия дешифритор)
след съответната обработка на звука!
И още едно атрактивно клипче с паралелна "езда"!
https://youtu.be/sfIsr39zJNM
« Последна редакция: 10 Декември 2021, 16:33:59 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1040 -: 10 Декември 2021, 17:14:24 »
И един допълнителен бонус към горните клипчета,
от модели на малкото братче на "Крокодил"-а - тези от RhB:
https://youtu.be/00eAsu9TI94
 :drinks:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1041 -: 10 Декември 2021, 17:34:33 »
Цитат на: pach link=topic=2767.msg122768#msg122768 date=1639145939
И още едно атрактивно клипче с паралелна "езда"!
https://youtu.be/sfIsr39zJNM

Правят си кефа, хората...  :)
https://youtu.be/azOzEX6Bt3M

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1042 -: 15 Декември 2021, 23:48:37 »
Зимен излет за фотографите:
https://youtu.be/MW-d-_wduck

П.П. Всяка година вадят снегорина за атракция... :give_heart:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1043 -: 16 Декември 2021, 10:41:53 »
За някои това може да е само сложна плетеница
от щанги, лостове, тръби, измервателни уреди, ръчки,
кранове и кожени ремъци, но за мен има една специфична
и особено чаровна красота в тази парна фиеста!
Чудесно начало за сутрешно кафе!!!
 ;D ;D ;D

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1044 -: 24 Януари 2022, 13:42:59 »


Истина или не?

VladoC

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 64
  • Рейтинг: 42
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1045 -: 24 Януари 2022, 15:45:40 »
Истина е.
През втората световна война в Швейцария има остър недостиг на въглища.
На ограничен брой маневрени локомотиви са монтирани електрически нагреватели в котлите.
Тези нагреватели не са били в състояние да осигуряват необходимата пара за движение на локомотива.
Ползвани са за подгряване на котела, когато локомотива е в престой.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1046 -: 24 Януари 2022, 17:27:33 »
Така е!

През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1047 -: 24 Януари 2022, 20:49:41 »
Цитат на: gregary link=topic=2767.msg123051#msg123051 date=1643038053
Така е!

През Втората световна война въглищата са били силно ограничени и вносът им от Германия спрян. До колкото разбрах, са били произведени два прототипа, като парата произведена от ел. енергията е стигала за 20 мин. маневрена дейност. След това трябва отново да се закачи за КМ и да заври водата за да се вдигне налягането. На ден един локомотив спестявал средно около 1 тон въглища...
Да пооцапам лекичко......
Дано да са разчитали на ВЕЦ-ове, че иначе тоя тон в ТЕЦ-а, ще стигне за 2-3часа :), и ще стане "кон за магаре" работата. ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1048 -: 24 Януари 2022, 21:24:28 »
Те нямат ТЕЦ-ове струва ми се!!! :hi:
Това е Швейцария - електрифицират си жп трасетата от 19 век!!!  :on_the_quiet:
 :yes:



gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: SBB и всички други железници в Швейцария
« Отговор #1049 -: 04 Февруари 2022, 00:00:44 »
Интересни кадри от Готард трасето с крокодил. И не само...
https://youtu.be/QVi1KASF4tY?t=101