Автор Тема: SBB и всички други железници в Швейцария  (Прочетена 432933 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #270 -: 22 Ноември 2011, 13:51:37 »

Разнообразието от вагони в един състав е голямо.
Това място е продължението на ето това
http://www.fotoditreni.com/visualizza.php?gruppo=Re6_6&foto=DSC_6467.jpg

Loco-motion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #271 -: 22 Ноември 2011, 15:37:02 »
Арт-Голдау - Брунен

Препоръчвам да сменим мястото си във влака. Гарата е разположена по средата на долината точно на мястото, където в нея се врязват остатъците от срутването на склона на планината. Затова при строежа й канарите трябвало да бъдат отстранени, което определено не улеснило строежа на ж.п.-отсечката. Въпреки това при строежа се оформя сравнително просторно равно място за гарата.

Коловозното развитие днес се простира далече на юг. Наред с наложителните през годините удължавания на коловозите се изграждат товарна рампа и депо. За целта все повече се разчиства зоната на срутището и почти цялата възможна за целта площ се заема от гаровия комплекс.

От ляво се намира зоологическият парк. Оттук виждаме само задната му страна. Не виждаме посетителите и животинските видове вътре, но можем да забележим колко добре е оползотворено пространството, след като проектантите съумяват дори да вмъкнат няколко глухи коловоза. На тях престояват през нощта регионалните влакове. Това показва, че Арт-Голдау винаги е била основна гара.

Ако погледнете в другата посока може би ще видите установените и чакащи да поемат на път локомотиви на SBB-Cargo. Ще видите и голямата сграда с високата кула. В нея е разположен Центърът за дистанционно управление на трафика по коловозите. Това значи, че за следващите няколко километра влакът ни ще бъде комадван от там. Време е да тръгваме.

Влакът напуска гарата, извит наляво като дъга и отново влиза в снижение. Това показва, че композициите се изкачват само за да прехвърлят скалната маса. Камъните могат много добре да се видят оттук, защото и от двете страни на линията те покриват горите и се виждат между стеблата на дърветата.

Ж.п. линията отново следва склоновете и бавно се спуска към дъното на долината, която все още е дълбоко под нас. Вляво се виждат ливади и извисяващи се над тях склонове. Още по-нависоко може да се види контактната мрежа на линията на Югоизточната железница SOB до Раперсвил. С повече късмет може дори да видите дори минаваща композиция. Но колкото по-ниско слиза нашата линия, толкова повече намаляват гледките към други линии.

От другата страна се разпознават ливадите, появили се с оттеглянето на Лауерцерското езеро.
То все още може да се види. Къмпингите на дъното на долината, така обичани от туристите, също се виждат. Вижда се и магистралата долу. Но ние предпочитаме да гледаме ландшафта, защото е много по-красив.

След като през последните пет километра постепенно се снижавахме влакът окончателно напуска склона на долината. С този завой излизаме по средата й и достигаме спирка Щайнен на надморска височина 467 метра, само малко по-високо от Имензее.

Преди време Щайнен била малка гара и сградите все още са на мястото си. Но вече не изпълняват първоначалната си функция. В бившата магазия е разположена малка изложба на тема ж.п. сигнализация.

От другата страна на влака ясно разпознаваме електроцентрала. Но това не е класическа централа, а Подземна електроцентрала Щайнен. Тя ни снабдява с електричество още от напускането ни на гара Имензее. Влакът ускорява. За пръв път от началото на пътуването ни развиваме скорости до 120км/ч. Тези скорости и сравнително правите участъци създават измамното впечатление, че сме ниско в равнината, а не на планинска железница. Но Предните Алпи, извисяващи се от двете ни страни ни връщат към реалността. След краткото бързо пътуване отново се задействат спирачките, преодолявайки скално формирование, известно като Кемилох или Чемилох.

От дясната страна на влака отново се появява езеро. То отново е Лауерцерското езеро, което за малко беше скрито от скалното образувание. След като сме се изравнили с нивото на езерото непрекъснатото снижение свършва. След малко отново ще се изкачим леко, но преди това става една важна промяна. Локомотивът се снема от напрежение и за кратка отсечка преминаваме по инерция. Всеки влак с електрическа тяга прави това тук. Това са първите предзнаменувания към Готтардското трасе. След като отново локомотивът се включва към мрежата захранването му вече идва директно от електроцентралите, разположени в Готтардския масив.  

Изкачваме се малко, преди трасето отново да се наклони и спусне след гара Швиц. Може да се каже, че от този момент преминаваме от Предните Алпи в зоната на Същинските Алпи. Гара Швиц се намира на 455 метра надморска височина и е по-ниско от Имензее. Дотук сме изминали едва 17 километра от там. Макар че гарата се казва Швиц, общината носи друго име. Преди името на гарата е било Зеевен-Швиц, включвайки и общината. (Кратка бележка от моя страна - Швиц е малък кантон в централната част на страната. Името Швейцария произлиза от неговото име.)



Приближаваме сърцето на Швейцария. Гаровият комплекс е във формата на дъга, така че тези от пътниците, седнали в края на влака от дясно могат да го видят целия без да се помръднат. Локомотивният машинист вероятно също оглежда внимателно композицията през това време, защото той добре познава трасето. Двата стоманени моста са малко след гарата и влакът се изкачва леко, за да ги достигне. Те са първите големи мостове на Готтардското трасе. Прекосяват река Муота, но са дълги само 58 метра. Все още сме в долината и ето, че вече изникват масивни инженерни съоръжения.

Влакът забавя. Достигнахме гара Брунен и там ще направим кратко спиране. Нямаме време за дълга почивка, но нямаме и нужда от нея, защото последните няколко километра бяха почти непрекъснато спускане, лесно и приятно. В Брунен достигаме надморска височина 438,5 метра. От Имензее сме изминали 50,5 километра.

Брунен е много любим за пътешествениците. Те слизат тук и пеша се отправят нататък или по планинските пътеки отиват до езерото. Там могат да тръгнат по брега и да се любуват на пейзаж, който е скрит за нас. Недалеч от Брунен се намира манастирът Ингенбоол, извисяващ се високо над долината.

(Следва главата от Брунен до Флюелен)
« Последна редакция: 22 Ноември 2011, 16:35:27 от Loco-motion »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #272 -: 23 Ноември 2011, 07:52:09 »

Малко по на юг


Двоен проводник заради 3кВт

http://www.pluripremiatotrio.it/Photo/Sfondi/Pluripremiato_Trio_Sfondo_2011_08_1024.jpg
Поздрав Гриша!С твоя нет ще я почакаш малко таз снимка.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #273 -: 23 Ноември 2011, 13:26:13 »
Loco-motion ,не знам от къде превеждаш,но можеш ли да съчетаеш разказа си и с по-богат снимков материал?  :hi:
Цитат на: liro4605 link=topic=2767.msg67886#msg67886 date=1322027529
http://www.pluripremiatotrio.it/Photo/Sfondi/Pluripremiato_Trio_Sfondo_2011_08_1024.jpg
Поздрав Гриша!С твоя нет ще я почакаш малко таз снимка.
  :good:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #274 -: 23 Ноември 2011, 13:50:25 »
Той както предупреди напоследък няма много време.
Подобно на "Крокодилът (3)" събирам всичко, подреждам и накрая ще го оставя при Павката  :hi:
за всеобщо изтегляне във вид на PDF-файл. Та в това мини книжле добавям повече снимки от
колокото има тук, като гледам да са с свързани не само с темата, но и конкретния текст на страницата.
Специално за трасето Готард, качвам и скици на гарите с план на надморската височина, които като се съберат може да
станат доста голяма сборна скица...

Въпросната снимка от поста на Миро, впрочем е правена край морето и не е точно по темата за трасето Готард! ;)

пп. Крокодилът 3 не е трета част, а просто името така си остана по грешка дошла от номера на версията, след редактирането му.
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 23 Ноември 2011, 13:51:57 от pach »

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #275 -: 23 Ноември 2011, 15:34:30 »
 :hi: :drinks:

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #276 -: 25 Ноември 2011, 16:51:46 »

Едно от красивите места по линиите на Швейцария,тук обаче BLS e шефа.
Андрей някъде ти бях писал че със сивите такива вагони прекарват глина от Германия за Италия.Заблудил съм се,това е влака и си е изцяло DB.


Бъдеща 465 в завода SLM.Претполагам снимката е от 199..г



Е пак ме разбиха  :haha:
« Последна редакция: 25 Ноември 2011, 16:57:17 от liro4605 »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #277 -: 25 Ноември 2011, 17:19:00 »

Тук композирането май от Тодор Колев са го копирали
"...роднина милиционер,роднина милиционер"
« Последна редакция: 25 Ноември 2011, 20:08:33 от liro4605 »

ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #278 -: 25 Ноември 2011, 19:48:28 »
Доста им естранно композирането на швейцарците.Ти нали се чудеше един кушет с какво да го вържеш.Слагай го където падне.Наскоро видях в нета снимка с един такъв,дава първа класа(двуетажни),три втора и багажник.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #279 -: 26 Ноември 2011, 08:54:37 »
не мога да повярвам ,че швейцарец е композирал този влак... :fie:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #280 -: 29 Ноември 2011, 09:08:17 »
Швейцария

Много ме кефи  :give_heart: панински ландшафт,от равнинния бягам като...  :diablo: ;D :spiteful:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #281 -: 30 Ноември 2011, 15:11:28 »
Цитат на: liro4605 link=topic=2767.msg67985#msg67985 date=1322232706
...
(Image removed from quote.)
Е пак ме разбиха  :haha:

Ама този е май по-шарен!!!
 ;D ;D ;D

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #282 -: 30 Ноември 2011, 22:14:33 »
Това не е в Швейцария. :scratch_ones_head:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #283 -: 30 Ноември 2011, 22:18:31 »
Тоя с табелата все е дно се е отправил към светлото соц. бъдеще.. и по нашите кинопрегледи беше така
« Последна редакция: 01 Декември 2011, 10:50:33 от emilchaushev »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Железницата в Швейцария
« Отговор #284 -: 01 Декември 2011, 08:49:41 »
Цитат на: liro4605 link=topic=2767.msg68242#msg68242 date=1322684073
Това не е в Швейцария. :scratch_ones_head:

Възможно е, линка от снимката да ме  е заблудил:
http://bahn.startbilder.de/1024/die-sbb-re-44-i-53531.jpg

ПП.Ама си е Швейцария от всякъде защото пише следното като текст към снимката:
Die SBB RE 4/4 I 10019 zusammen mit der 10008 und ihren Sonderzug unterwegs in Richtung Bremen
Daniel Meyer
10.02.2010, 203 Aufrufe


Което ще рече (приблизително):
В SBB Re 4.4 I 10 019 10 008, заедно с техния специален влак и да преминете към Бремен
Daniel Meyer Даниел Майер
10.02.2010 , 204 Aufrufe 02.10.2010

ето и линка де...
http://bahn.startbilder.de/name/einzelbild/number/53531/kategorie/schweiz~e-loks~re-410-re-4-4-i.html

Ето го "стачкуващия" по от близо:

Kategorie: Schweiz / E-Loks / Re 410 (Re 4/4 I) ---> 10 008


Нали SBB е Швейцария???

Но тук е на немска територия - гарата в Кьолн
« Последна редакция: 01 Декември 2011, 09:00:52 от pach »