Автор Тема: Коловозни развития на гари  (Прочетена 43995 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Коловозни развития на гари
« -: 04 Ноември 2010, 13:11:00 »
Имах някаква идея сам за себеси да го правя това нещо по линийте по който пътувам поне.

Гарата е Бургас

Тзи коя ли ще е ? :pardon:

Апък по този начи мога да ви наснима набързо на цялото пловдивско управление.
Това е в стаята на диспечера.Там мога и гара по гара да ги снимам.
Вижте още тук http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=37794&AlbumId=137006

Само кажете и ги почвам  ;D .

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #1 -: 04 Ноември 2010, 13:24:14 »
Ето това е да имаш "пета колона" по железниците...  ;D Снимаш всичко от къде гърбо...  :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #2 -: 04 Ноември 2010, 15:29:59 »
Цитат на: liro4605 link=topic=215.msg48504#msg48504 date=1288869060
Имах някаква идея сам за себеси да го правя това нещо по линийте по който пътувам поне.
(Image removed from quote.)
...

Аз също (поне в два проекта - но остана само "резервния") но се оказа че този тип управление не се харесва тук... :on_the_quiet:

Цитат на: liro4605 link=topic=215.msg48504#msg48504 date=1288869060
...
Само кажете и ги почвам  ;D .

Ми казваме де... :hi: :hi: :hi:

Или както казва Венци - петата колона е ценна не само че е " в  гръб " , но и че знае какво точно ни вълнува моделистите.
 ;D ;D ;D

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #3 -: 13 Ноември 2010, 12:56:27 »
Дълго мислих къде да пусна следното "Готово е проучването за жп възел Бургас". Реших, че в тази темата може. Ето и текстта:

Дружество по ЗЗД "Евротранспроект 2010" с водещ изпълнител "Евротранспроект" завърши работата по техническата помощ за развитие на жп възел Бургас.

Проектът се финансира от програма ИСПА със средствата, спестени от първоначално обявените търгове за проучване на жп обектите София - Пловдив, Пловдив - Бургас, София - Перник - Радомир, София - Горна Оряховица - Мездра. В същата група е и проектът за Кюстендил - Гюешево, жп възел София, Пловдив - Михайлово, сигнализацията на жп възел Бургас.

Проектът ще бъде включен в резервния списък на оперативна програма "Транспорт" за този програмен период, защото след завършването му лесно може да бъде подготвена апликационна форма за кандидатстване за еврофинансиране. За съфинансиране може да се разчита на Световната банка или Европейската инвестиционна банка. Според предложения от изпълнителя вариант С-етап 1 инвестиционната стойност на проекта е 33 967 965 лв.

В железопътния възел се включват различен тип гари с различно предназначение, като общата дължина на възела е 15 м. Той започва от гара Долно Езерово, следва разделен пост Лозово, гара Разпределителна, гара Владимир Павлов и гара Бургас. В зоната на пристанище Бургас също има жп коловози, които са разделени на две: Бургас-изток и Бургас-запад. Те са в по-голямата си част на територията на пристанището, отколкото на територията на железниците.
Има жп клонове в южната индустриална зона, която почти не работи. От гара Владимир Павлов има жп линия, която минава през града, покрай плажа и води до Сарафово.

Втори вариаонт предвижда ремонт на съществуващите коловози и запазване на технологията на действие на жп възела - правят се капиталовложения, но нищо от процеса на работа не се осъвременява.

Третият вариант променя работата в целия възел. Целта е влаковете, които обслужват пристанището, да бъдат ускорени. Там има основно контейнерни и блок-влакове, за които е необходима преработка. Другата цел е да се намали движението на влаковете и затова предложенията на проектантите са за осъвременяване на пристанищната инфраструктура. Всичките препоръки са съобразени с пристанище Бургас и бъдещия контейнерен терминал, както и с проекта "Супер Бургас". В гарата се влиза с 25 км в час, а до гара Владимир Павлов се възстановява скоростта от 130 км в час. Преустройването на гара Владимир Павлов е такова, че да има преки връзки с пристанището. Корекция има и за локомотивите, които отиват в депо или излизат оттам, като идеята е да се съкрати времето за маневриране. При силен трафик има интензивна маневрена дейност на гара Владимир Павлов, а в целите на разработката е влаковете да не правят маневри, а да влизат директно в гарите.

Според втория етап на този вариант е добавено допълнително развитие, свързано с желанието на общината да има крайградска железница, като част от проекта "Супер Бургас". Така трасето, което от Владимир Павлов се отправя към Сарафово, ще направи и връзка с летището. Прелезът на сега съществуващата железница към Поморие в бургаската морска градина (към хотел "Парк") ще бъде премахнат, като железният път се качи на горно ниво. Това в проекта не е направено, само е показано, че е възможно. Жп гара  Владимир Павлов ще бъде реорганизирана и в нея ще се включат нови коловози.
Пак по желание на общината се предвижда вариант скоростният трамвай да достигне и отдалечения квартал "Меден рудник". Според разработвания Общ устройствен план южната индустриална зона няма да остане индустриална, ще се превърне в офис територия, така че до нея също е добре да има градска железница, чието трасе ще е успоредно на пътя, минаващ през блатата. Тъй като в тази зона има два пътни надлеза (двата подхода към пътния възел Бургас - Созопол - "Меден рудник"), преминаването на железницата ще бъде добре премислено.

Публикацията е от брой 418, 12 - 14 ноември, 2010 год., вестник "ФАКТОР" - Бургас

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #4 -: 13 Ноември 2010, 19:33:33 »
Такива проекти ме грабват.Но като знам че това е поредния ПРОЕКТ и нищо повече  :fie:.Аз лично знам за поне 7-8такива за възела в Бургас от 1990г насам.
Някога когато са се реформирали повечето гари и централизаций(визирам периода 1980-1989) ,в района на Бургас е било прекалено претоварено за да се извърши какъвто и да е по сериозен ремонт.Затова и повечето гари там са си с "МеРеЦе на ръце" или казано ръчни стрелкови обръщатели.
Инсталацията на гара Дружба си е направо МРЦ само дето няма електрически обръщатели.Има си контрол на стрелките,очертаване на маршрутите,но си се въртят на ръка.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #5 -: 11 Декември 2010, 14:16:20 »


 :scratch_ones_head:

http://rol-bg.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=75%3A2009-10-17-16-40-49&catid=38&Itemid=57


Можете да запазите файлове с чертежи за по-подробно разглеждане.
Приложени Файлове: File Описание File size
Напречно сечение на тунела Разрез на проектирания тунел в напречна равнина 136 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_Napr_razr.pdf
Ситуация в план Ситуационно решение в план с временна организация на движението и ПБЗ част 99 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_PBZ_VOD-Model.pdf
Тунелен портал Конструктивно решение в изкоп: тунел изпълнен по открит способ 106 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_Portal.pdf
Надлъжен профил Надлъжно решение с план на отместванията по ос и ниво 332 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_Sit_RW_[4]-Model.pdf
Шумоизолираща стена Над порталите на конструирания тунел изграждане на шумоизолираща стоманобетонова стена 2222 Kb
http://rol-bg.com/new//images/stories/attachments//075_stena.pdf
 ;D ;D ;D
« Последна редакция: 11 Декември 2010, 14:18:02 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #6 -: 11 Декември 2010, 14:20:34 »
Тук са всички чертежи и ПДФ-и от проектираните реконструкции и рехабилитации на тази фирма по нашата железопътна мрежа.
http://rol-bg.com/new/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=57
 :thank_you: ;D


гара Дупница


депо Русе

Полиграфснаб в София - промишлен клон на гара Пионер.
« Последна редакция: 11 Декември 2010, 14:25:31 от pach »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #7 -: 11 Декември 2010, 15:54:18 »
Въхххх таз тема я бях позабравил :( !



Гара Стара Загора-пътническа и разпределителна+депото

Светосхемно табло в пост на гара Ямбол страна гара Завой

Светосхемно табло гара Волуяк

Светосхемно табло гара Черна гора

Светосхемно табло гара Змейово

Светосхемно табло гара Карнобат пътническа разпределителна +3разделни поста

Светосхемно табло гара Пловдив

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #8 -: 13 Декември 2010, 09:35:43 »
Този надпис "Нареди ли на прелеза?" съм го виждал на много места и ми е много интересна ролята му?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #9 -: 13 Декември 2010, 09:47:41 »


На моят волан в колата съм си залепил подобна като функция лепенка :  "КОЛАН!!"

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #10 -: 13 Декември 2010, 09:53:49 »
Цитат на: Adrian link=topic=2788.msg50751#msg50751 date=1292226461


На моят волан в колата съм си залепил подобна като функция лепенка :  "КОЛАН!!"

В зимния период може да добавиш - "ФАРОВЕ"

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #11 -: 13 Декември 2010, 11:37:54 »
На сървъра на главната директория е качен файл със схеми на жп пътища от бившия СССР. Документът е на руски език.
Изпратено от Best Ripper

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #12 -: 13 Декември 2010, 12:13:22 »
Надписа "нареди ли на прелеза" се поставя в случайте когато има такъв с ръчни бариери с цел да ти напомня дали си наредил на прелезопазача да го спусне преди да се даде изход на влака.
 Също така се използва в случай че прелеза е автоматичен но е зависим от изходния сигнал-тогава за целта се изпраща стрелочник( ако няма прелезопазач)и трябва да се нареди на него да го охрани.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #13 -: 13 Декември 2010, 12:19:02 »
Не си зададох правилно въпроса. Нещо което често се забравя ли е това, че има бележка, защото човека на пулта върши и доста други неща и ако за всяко има бележка, рискува пулта да заприлича на мониторите на нашите каки от търговския отдел.  :haha:

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re:Коловозни развития на гари
« Отговор #14 -: 13 Декември 2010, 12:24:18 »
Не е нещо, което често се забравя, а нещо, което в никакъв случай не бива да се забравя.
Има и много други такива неща, но характера им е такъв, че не се пропускат лесно и нямат нужда от специлно напомняне.
Докато изпащане на влак с редовен изход без да е осигурено движението му не е възможно (или е трудно да стане случайно), изпращане на влак без да е наредено на прелезопазача на ръчен прелез е напълно възможно и много опасно.
« Последна редакция: 13 Декември 2010, 12:29:04 от bdz43r »