Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)

<< < (4/11) > >>

Сaprycorn:
Логиката в подреждането на пътнически влак е следната:
В средата на композицията е 1 ва класа (или вагона от най-високата класа), за да може а спира точно срещу приемноно здание на гарите. До него е вагон-ресторанта (или вагон-бюфета) ако има такъв, с цел той да бъде най-удобен за пътниците от най-високата класа!
 Пред и зад тази група (1-ва класа-ресторант) са разположени второкласните (третокласните) вагони, които обикновено са равен брой отпред и отзад.
 Непосредствено до локомотива са пощенският и багажният вагон (пощенският е задлжително ОТПРЕД). Това са най-уязвимите вагони при евентуална катастрофа, те не возят пътници, затва са най-отпред.
 На опашката на влака се закачват кушет-вагоните и спалните вагони, обратно на багажния и пощенския, те са най-малко уязвими при катастрофа, затова са последни в композицията!

760mm:
А това за коридора да е към сданието важи ли?

Ако да, имам следния проблем - вагона, който е смесен - 2-1-3-та класа; разбирам, че трябва да се построи така, че втора да е към локомотива, а трета да гледа назад. Но при това положение коридора ми се явява от страната противоположна на приемното сдание?

И още нещо - багажния вагон с "вишка", тя не е ли предвидена за да е най-отзад? Явно не... А кой пази опашката на влака?

Жоро:
Не знам от къде черпи информация за подреждането на пътническите влакове моят приятел Ясен, но явно е подведен. Една кратка разходка до централна гара ще покаже, че местоположението на първокласният вагон е по-близо до началото на влака. Други източници за подредбата са разписанията на влаковете(говоря за Германия), където освен часовете на тръгване, пристигане и гарите по маршрута, са описани и реда на композираните вагони във влака. Често явление в немските железници е в една композиция да пътуват повече от един вагон 1-ва класа. Това са вагони(1-ва и 2-ра класа), които на разделни гари  биват откачвани и продължават в състава на влак с направление различно от останалите вагони в първоначалната композиция.
Освен това както всички знаем, пътническите влакове спират пред знак "П", представляващ полугръг с вписана буква П и би било доста трудно на бригадите да спират с 1-вокласния вагон точно пред приемната сграда. И кое е по-важно - да пътуваш комфортно няколко часа или да изминеш 20-30м в повече до приемната сграда? :yes:

Сaprycorn:
Коридорът към зданиеto е спорен момент, понеже на всяка гара приемното здание е от различна страна! Има логика всички вагони да са обърнати с коридора на една страна, но практически е много трудно за изпълнение, тъй като е необходимо всеки вагон да мине през обрщателя, за да заеме необходимата страна.
 Не знам защо си решил, че смесеният вагон 1/2/3 класа трябва да е с втората класа към локомотива?
Багажният вагон пътува на опашката на влака само, когато липсва възможност (а понякога и желание) за маневра в крайната гара. Но принципно ТРЯБВА да бъде в началото!

EMPEROR:
A дали пък разликата в подредбата на вагоните при Яско и Жоро не идва и от разликата в Епохите, които визират  ;)

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия