Автор Тема: Как да подредя правилно влак в 3-та епоха с тези вагони (...)  (Прочетена 16699 пъти)

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Или както се казва: дойде горският и ни изгони от гората :punish:

Обаждат се тука нек'ви  :blink:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Най-лошото на тая подредба бе, че коридорът на вагона първа класа се превръщаше в една гадна пешеходна алея на половината влак към и от вагон-кръчмата, което ти убиваше цялото удоволствие от стоенето по прозорците в коридора...  :hi: Навремето при пътуване през деня откарвах прав в коридора поне половината път от София до морето... Един път даже ми вадиха некви стружки от окото...  :pardon:
Трамвайка, къв недостиг на вагони има в БДЖ-то бре? То има ли нещо за превозване? Напоследък гледам разни пътнически влакове с по 2-3 вагона, пряко сили тук-там по 6-7, по изключение лятото докъм 10-12... Навремето рядко имаше под 10 вагона влак... Да не би да връщат пътници поради липса на вагони???  :blink:

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Има недостиг и то голям, и непрекъснато увеличаващ се. Огромен брой пътнишки вагони стоят поради изтекли срокове на ревизии, МПР, ГПР, ПР,СР, КР, липса на резервни части и т.н. Същото е дереджето и при товарните, само дето с тях БДЖ все по-малко има какво да вози. Новите-стари и прескъпи вагони 97-ма серия непрекъснато дават дефекти и все има някои от тях в ремонт. А остане ли един вагон седмица извън движението - край с него. Циганта го напада и за броени часове заприличва на скелет.

За изпълняването на влаковете са правят какви ли не челни стойки за да са осигури някакъв вагонен минимум. Писаното в ПКВ има силата на пожелания от коледна картичка или късметче от кафе "Лаваца". Телеграмите за извънредно увеличаване на състави по празници и отпускарски сезони много често са неизпълними - като ти пишат да дадеш 2 допълнителни към 6-те редовни вагона на влак ХХХХ, а ти имаш недостиг от 10 вагона, какво да закачиш? Тогава са прави следния фокус - редовния състав на влака са намалява от 6 на 4 вагона, и ето ти двата допълнителни на лице. Влакът пак си е с 6 вагона, документите са изрядни, а на драгите пътници дупе да им е яко, да са тъпчат като сардели. Като не им уйдисва, да ходят на автобуса. После рев, че пътниците намаляват.
С товарните превози същото - явява са товародател, иска да превози нещо от гара А до В, ти му отказваш че нямаш вагони или в най-добрия случай му приемаш поръчката за след 3 месеца и му даваш космическа цена, той отива при камионджиите, а ти ревеш че нямаш клиенти.
« Последна редакция: 20 Ноември 2010, 12:17:51 от Tramway »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
 В тази връзка си спомням зората на демокрацията около 1991 година, когато шофьорите на първите частни автобуси се примъкваха до касите на централна гара и почти шепнешком предлагаха на пътниците АВТОБУС ЗА ДУПНИЦА или АВТОБУС ЗА ПАЗАРДЖИК...
Скоро май ще трябва локомотивните машинисти да обикалят около централната автогара с оферта ВЛАК ЗА БУРГАС...

lokomotion

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Аз искам да разкажа за друг фокус на БДЖ с който увеличават състава на влака.Преди време с майка ми парувахме за Бургас от Пловдив с нощния влак София-Бургас.Взехме си билет на който пишеше, че местата са ни в 6-ти вагон.Преди като сам пътувал с този влак знам че на гара Пловдив закачат допълнителен вагон в който са местата на тези който се качват от Пловдив.Тази вечер обаче бяха направили следния номер:до табелката на която пише 5-ти вагон накой с тебешир беше нарисувал цифрата 6, т.е. пети вагон беше и шести.Добре че имаше места в другите вагони, иначе штехме да пътуваме прави до Бургас.И после се чудим защо има отлив от пътници от БДЖ.

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Колкото и да е тъжно и неприятно е факт, че в момента БДЖ е една абсолютно порнографска и циркаджийска ж.п. администрация, докарана до това дередже не от автобусите, а от собственото си ръководство и чиновници, пърдальоващи (искам да кажа хайлазуващи) по цял ден на Вазов 3, за което получават огромни, без кавички заплати. В добавка въпросните високоплатени "висши" хаймани допълнително си докарват доста тлъсти неофициални хонорари от автобусната мафия срещу условието да се правят все по-неадекватни и калпави разписания, плюс намалени до минимум състави и калпави вагони. После защо няма пътници, вагони, резервни части и т.н. С една дума БДЖ всячески се стремят точно да изгонят колкото се може повече пътници към автобуса, превръщайки ползването на услугите и в самоубийство. На всичкото отгоре тая паплач получава огромни субсидии от нашите данъци....Вече единственото решение е да се отнеме лиценза на БДЖ за превози, те да се поемат от един или няколко други оператори, такива в Европа бол, а съгласно директива на Европейската комисия релсите са "отворени", тоест всеки ж.п. превозвач има право да вози пътници и/или товари на територията на ЕС. Примерно България Рейл или нещо от сорта. И така БДЖ ще иде в небитието, където отдавна и е мястото.....Отровителят Кремиковци най-после ритна камбаната, ред е на БДЖ и повече такива дондуркани бебета да няма.....Ако погледнем назад в историята, ще видим, че точно когато директор на БДЖ стана чичо Дунча, сегашен шеф на БЖК, влаковете бяха орязани до безобразие, след това получи огромно разпространение автобусният транспорт, преди това с малки изключения бяха фирмички с по два - три дарака. При сегашната ситуация само абсолютен катил може да подкрепя и оправдава БДЖ...Сега надявам се стана ясно защо нема вагони. А тия "некви" от собствения си джоб доброзорлем финансират тая пародия на железници.....


Както тръгна, по-добре би било темата да се кръсти "минало и настояще на БДЖ". Щото бъдеще не виждам...
« Последна редакция: 21 Ноември 2010, 19:29:14 от IKAR »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Да се върнем на темата:

Понеже все пак говорим за немски, а не БДЖ влак...
Имам пруският влак на Флайшман 4898 (1-ва епоха), а там грешка няма как да има, щото шваби са го правили, а и вагоните са номерирани.
Подредбата е следната:
1. багажен вагон
2. вагон 1/2/3 класа №1, като 1-ва е до вагон ресторанта, т.е. 3-то класните купета са непосредствено зад багажния
3. вагон ресторант
4. вагон 3-та класа №2
5. вагон 3-та класа №3
6. спален вагон №4


ankar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Хайде да подновим темаата.Харесал съм си ей тоз вагон ,http://www.roco.cc/produkteshop/uebersicht/detail/cat/716/pr/schlafwagen-t2s-der-sbb.html
и бих желал да питам по-знаещите ,той в каква композиция фигурира ?

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък