Автор Тема: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E  (Прочетена 20830 пъти)

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« -: 21 Ноември 2010, 12:03:57 »
Е най-после и аз успях да зачисля моята машина на служба в БДЖ( Божанови Домашни Железници). Повечето от вас вече са разгледали моделите си. Без съмнение много добър и качествено изработен модел. Има някои леки кусури обаче, оправянето на които е повече удоволствие, отколкото проблем. Две са по сериозните грешки според мен. На първо място е куплунг шахтата. И там проблемите са два. Първо тези пластмасови опашки са прекалено твърди и шахтата не се огъва настрани. Това води до изхвърляне на вагона извън линията при влизане в завой. При това няма значение дали е с курцкуплунг или с обикновен – прави го и с двата. Реших го като изрязах опашките и мислех да експериментирам с тази пластинка поставена по някакъв начин на тяхно място:


Обаче мързела си е мързел. Васко услужливо ми каза как вече го е направил и технологията при него работи без проблем. Затова го копирах без повече да го мисля. Това което не се забелязва на долната снимка е, че непосредствено върху пластинката от двете и страни има забити две телчета, които пречат на пластинката да излезе нагоре.

При това положение след като ги няма вече опашките на шахтата за момент се появи желание да използвам другия цял плуг, като го изрежа само в средата, за шахтата за да не се виждат тия изрези отстрани.

След качването на тая снимка от Рефил, обаче се получи обратното. Мислех да направя изрези и на целия плуг отпред. В крайна сметка реших да не се втелясвам толкова и ги оставих така. С това обаче проблемите с куплунга не свършват. Другия проблем е, че шахтата се върти на едно място в рамата, а не заедно с талигата, както е при серия 132 на Роко например. За това 132-ката тегли без проблем с курцкуплунг в радиус 440 мм. Докато на тази с курцкуплунг и засичат буферите със задния вагон. Точно от тук може би идва и ограничението от фирмата производител за минимален радиус 450 мм. Защото иначе самата машина без вагони влиза в 440 мм. без абсолютно никакъв проблем. Плюса на това решение е, че така машината все пак има плуг отзад, макар и изрязан, докато 132-ката седи доста шуто без никакъв плуг. С това мисля да се преборя като направя курцкуплунга да седи 2 мм. по напред. Само трябва да измисля как да не излиза от шахтата.

Това пък е втората грешка. Както вече разбрахме челната буферна греда е направена равна отдолу и кноровите ръкави са на една линия, докато по старите им модели са както трябва. Не знам защо са го променили това, може би е свързано с премахването на фаровете. Мислех отначало да не го пипам, но ми попадна материал от една СИМ карта за ГСМ.  Изрязах една лентичка уж само за проба и докато се усетя и двете греди бяха удължени. Признавам обаче, че не вложих много старание – личи си фугата м/у гредата и удължението. Но като се наслагат ръкавите и куката не си личи много.

От тук нататък следват няколко повода за удоволствие ( поне за мен). Веднага се набива на око, че шината за високото напрежение седи някак странно навън преди пантографите.  Ако не ви е страх да пипате ( все пак там са 27 кВ ) може да извиете телта, за да скъсите рамото там където влиза в ухото на пантографа. Аз успях да счупя и двете ушета , много са крехки. Но успях и да ги залепя – въобще не си личи.


TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #1 -: 21 Ноември 2010, 12:13:59 »

Много шум се вдигна за тия фарове отпред на гредата. Не забелязахме обаче, че и на талигите има нещо за махане. Това е приемника за АЛС тип “Индуси”, какъвто ние нямаме. Намира се на първо дясно колело по посока движението, но се маха лесно със скалпел. Може да снабдите и бандажите с черти с червена боя, за да следите да не се превъртят.
Не знам защо ги има тия грозни первази под ъгловите стъкла на кабините. Ако е да държат стъклата има и други начини. Но и те се махат лесно със скалпела. Оставих само малки зъбчета отзад, където да легне стъклото, но си мисля, че трябваше да клъцна и тях.

Стигаме до прословутото обръщане на машината с втора кабина напред. По принцип това не пречи на въртенето на Земята, но ако решите да оправите грешката имайте предвид, че освен да завъртите коша на локомотива и да смените кноровите ръкави и спряговете, трябва да обърнете и блендите на талигите, защото не са еднакви от двете страни. Още трябва да се обърне и средния детайл с резервоарите и сандъците – става лесно, защото дупките за винтовете са симетрични. Аз уж бях решил да я оставя така, пък взех, че я обърнах.

Тук вече съм нацапал решетките отстрани и отгоре под пантографите. За това има много начини, аз го правя с тънкописец с туш и забърсвам леко с парцал за да напълни дупките на мрежата.

Кабината вече си има дупка на ключалката на вратата, прозореца откъм машиниста е снабден с бяла лента в средата, предназначението на която се досещам за какво е, но най-добре Лиро да каже дали е така, пред машиниста вече има ветрозащитно стъкло, огледалата за обратно виждане са леко извити назад, за да вижда машиниста добре и степенките на челната греда са подчертани със сребриста боя.

Тук отгоре надолу: пробити свирки, изпилени кантове на горните фарове от вътрешната страна( имаха мустачки и седяха накриво), боядисани пера на чистачките с черно, отлепена и извита емблема БДЖ ( крилата стърчат грозно навън, като се огънат леко да легнат в/у стената на кабината изглежда далеч по добре), боядисани кранове на кноровите ръкави. Фугата на удължената греда почти не си личи. Добре, че смъкнах и 5-те атмосфери надолу – хич не болеше. При мен всичките буфери седяха леко накриво. С малко извиване вече са добре.


Ветрозащитните стъкла реших да са отворени откъм страната на машиниста и затворени откъм помощника.


Ето и малко картинки смъкнати от Railwaymodeling, от които взимах пример.




TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #2 -: 21 Ноември 2010, 12:25:32 »

Толкова за отвънка. Сега вътре в кабината. Над машиниста има табло с уреди, закрепено на тавана. Мъчих се, но не успях да направя свястна снимка, ама пак се вижда нещо.

Това е другата част от интериора.


Ето я и локомотивната бригада.

Ето и снимки от другия сайт, както и няколко на Лиро4605.






До тук тези снимки ги правих набързо и от ръка, толкова, колкото да се види какво съм правил. Ето и няколко портретни, за които вложих малко повече старание. По-фотографчиите да кажат дали съм уцелил ваксата.











Е това е. Доставих си удоволствие няколко следобеда, но мисля стига толкова съм го човъркал този локомотив. Единственото, което може би бих подобрил още е да му наслагам истински табелки, вместо тези нарисуваните. Но си нямам, пък и така да остане – здраве да е.
  И понеже вече направих и една повезка до Бургас и обратно по макетната ми инфраструктура мога да споделя и впечатления от работата на локомотива. Върви много стабилно и тихо и тегли доста добре. Сравнявам го с 132 на Роко ( като 6-осна машина) и май ще се окаже по добър и от нея. По принцип и 132-ката тегли много добре, но в нагорнище видимо забавя скоростта си. А този синковец си тегли нормата товар в меродавното нагорнище без въобще да се замисля. Само трябва да го науча да работи и с курцкуплунг, но и това ще стане. Ще направя и още снимки но на макета, мога да направя и някой клип. Ще ги кача в темата за макета, обаче. За сега толкова, приятен ден!

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 549
  • Рейтинг: 42
  • Клуб BG TT
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #3 -: 21 Ноември 2010, 12:40:02 »
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :wild: :wild: :wild:

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #4 -: 21 Ноември 2010, 12:42:15 »
 :hi: :hi:

Моят не ми изхвърля вагони! http://www.vbox7.com/play:55f17684 46 БДЖ


TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #5 -: 21 Ноември 2010, 12:55:45 »
Цитат на: toniemi link=topic=2795.msg49650#msg49650 date=1290336135
:hi: :hi:

Моят не ми изхвърля вагони! http://www.vbox7.com/play:55f17684 46 БДЖ


Защото задният ти вагон е с кинематика. И при мен е така.

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #6 -: 21 Ноември 2010, 13:18:07 »
Цитат на: TANO link=topic=2795.msg49652#msg49652 date=1290336945
Цитат на: toniemi link=topic=2795.msg49650#msg49650 date=1290336135
:hi: :hi:

Моят не ми изхвърля вагони! http://www.vbox7.com/play:55f17684 46 БДЖ


Защото задният ти вагон е с кинематика. И при мен е така.
Вярно,на друг не съм пробвал ;D

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #7 -: 21 Ноември 2010, 20:04:47 »

Цитат на: TANO link=topic=2371.msg48972#msg48972 date=1289377546
Брях, как взимаш завоите с такова малко кормилце? Особено по 3-та линия няма ли опасност да не уцелиш някой тунел?

Е, спокоен съм за теб, с това твойто няма да имаш никакъв проблем:

Цитат на: TANO link=topic=2795.msg49648#msg49648 date=1290335132
http://media.snimka.bg/7619/021492843-big.jpg

       

tritehiksa83

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #8 -: 21 Ноември 2010, 20:42:03 »
Относно пластинката за гнездото.От какво е тя?И каде се поставиат телчетата? :prankster:

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #9 -: 21 Ноември 2010, 21:28:54 »
браво Тано, страхотна супероска. резултатът е впечатляващ  :clapping:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #10 -: 21 Ноември 2010, 21:50:29 »

Цитат на: TANO link=topic=2795.msg49648#msg49648 date=1290335132
... Ето и няколко портретни, за които вложих малко повече старание. По-фотографчиите да кажат дали съм уцелил ваксата.

Хубави са станали портретните, но ... точно при тях има един проблем.
Диагоналните линии по локомотива стоят накъсани и като на зиг-заг -
ефект синджир, което малко дразни:
http://media.snimka.bg/7620/021496096-big.jpg
Ефектът се получава при ресайз на снимката, в зависимост от това
какъв метод на интерполация се избира.
При Фотошоп :



най-зле става на  - Nearest Neighbor
по-малко зле на  - Bilinear
а най-добре на  - Bicubic

то и за това е на него по дифолт, когато отидеш на рисайз - Image Size.


Понеже имаш и програмата Thumbsplus, при нея нещата са почти същите:



3 от 5-те интерполатора няма никога да ти се наложи да ползваш - те са
за други цели, а и с тях нещата биха изглеждали много зле.
Тук също най-добре става на Bicubic, но също и на Downsample, особено
ако снимаш модели като в твоя случай горе.

На втория скрийншот ясно се вижда колко добре са станали иначе
диагоналните спици на ясковто "Кенгуру" - снимката е ресайзвана с
Photoshop и интерполатор Bicubic.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #11 -: 22 Ноември 2010, 08:35:32 »
Чудесно Тано!!!
 :hi: :hi: :hi: :hi:
Благодаря че сподели начина си на работа и полученият резултат с нас!
Получило се е перфектно! Става за ръковадство по
"Суперосването на електровоз БДЖ-46"! :hi: :hi: :drinks: :clapping: :clapping: :clapping:

ПП.Не разбрах горният пост каква връзка има тук?
..в темата си има заглавие "Задвижване на 46 серия на БДЖ "...

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #12 -: 24 Ноември 2010, 21:52:41 »
TANO уникална работа.


Трябваше да ти пратя и таз емблема на депо Бс да я минимализираш и да я лепнеш на куртката на машиниста и помощника му  ;D .Бравос-уникалише абсолютише. :good: :hi: :hi: :hi:
  Били ли се заел с една от мойте да я направиш баш баш?Ефекта на филтрите ме влуди,уникален е!

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Ел. локомотив БДЖ серия 46 на A.C.M.E
« Отговор #13 -: 15 Юли 2015, 15:12:08 »
Като произведени 46 002 -100броя в лимитирана серия
Като произведени 46 125 не съм на ясно
От 46 125 имаше и серия незадвижени
Брой -не съм на ясно колко
Цена 150лв
Първите бяха раздадени на 1вата национална среща
Цената им беше 300лв(може и 295 да беше)
През ръцете на Иво минаха всички,през моите около 30тина от които при мен за жалост останаха само 5,по късно купих още 1,както и 3 техни събратя.
и една снимка от колекция

Съжалявам,че снимките и чертежите на прототипа са ми на другия комп,но нататък ако някой не ги е качил ще се помъча да го направя.
Като цяло модела е много добър.По-фрапантна набиваща се на очи и лесно премахваща се неточност е антената за АЛС.Виждах прототипа с допълнителните фарчета в страни от буферите-грозна гледка и голяма борба за да се премахнат,за щастие успешна.
В последствие се оказва в експлоатация,че лесно се трошат пантографите-неподходящ материал може би,които и трудно се лепи.

Е допълвайте...
« Последна редакция: 18 Юли 2015, 11:32:47 от liro »