Автор Тема: Новини от жп транспорта по света  (Прочетена 39109 пъти)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #92 -: 26 Октомври 2024, 21:43:27 »
Около света с луксозен влак - възходът на бавното пътуване в разкош
Янина Здравкова
26.10.2024, 08:30

Забравете за околосветските круизи и модернистичния шик на съвременния туризъм. Добрият стар плюш, дървените ламперии и носталгичният лукс на бавното пътуване се завръщат.

Става дума за обиколка на света със седем от най-луксозните влакове. 59-дневно пътуване през 4 континента, 12 държави и над 20 от най-великолепните градове на планетата. Това е предложението на една от водещите компании за влакови пътешествия Railbookers.

Воаяжът със силен старовремски дъх се казва "Около света с луксозен влак" и ще стартира в началото на септември 2025 г. от Ванкувър, Канада.

Пътуването е продължение на подобен проект на компанията от тази година. През 2024 г. обиколката е още по-епична - 80 дни и 13 държави. Въпреки че цената ѝ започваше от над 113 000 долара, за пътуването за догодина има списък от 500 чакащи според Condé Nast Traveler.

Вероятно и затова при обявяването на продажбите за 2025 г. от Railbookers не споменават цени, а само поясниха, че наличните места са изключително ограничени.

Програмата на тура включва пътуване през Скалистите планини в Канада, което започва от Ванкувър и завършва в Калгари. Влакът е луксозният Rocky Mountaneer.

Следва Европа, а стартът е в Единбург. Преходът между континентите е със самолет, а полетът, както и останалите предвидени трансфери по въздух, дори не е включен в цената на офертата. Следват няколко дни обиколка из живописната Шотландия с митичния влак Belmond Royal Scotsman и полет за Рим.

На континента има тур из Италия с La Dolce Vita Orient Express, а след това и с друг луксозен влак - Venice Simplon Orient Express.

Обиколката с него е златната класика - от Париж през Будапеща и Букурещ до Истанбул.

Оттам пътешествениците летят до Делхи, където ги очакват луксозният Maharajas' Express и едни от най-прочутите места в Индия, начело с Тадж Махал, Джайпур и Варанаси
Няма как подобно пътуване да не мине през Агра и Тадж Махал.
После воаяжът прелита до Южна Африка и Йоханесбург и е време за сафари и Rovos Rail и водопада Виктория. Финалът е в Югоизточна Азия, Сингапур и Eastern & Oriental Express.

Част от нощувките са във влаковете, но в градовете е осигурен подобаващ разкош и 5-звездни хотели, както и купища екскурзии и турове.

Във вагоните луксът е точно според очакванията - дървени ламперии, следобеден чай, неколкостепенни гурме обеди и вечери и шампанско.

"Когато създадохме единствено по рода си пътуване преди година, то беше в отговор на растящото търсене на луксозни обиколки с влак", пояснява изпълнителният директор на Railbookers Франк Марини.

"Пътуването с влак Е пътуването. Въпросът не е само в пресъздаването на история, а за това да забавиш темпото и да се наслаждаваш на всеки момент", казва пред CN Traveler Андрю Ченъл, вицепрезидент на компанията.

Компанията му обяви 2024 г. за рекордна по отношение на продажбите, които бележат скок от 30%. Конкретно при луксозния сегмент той е още по-голям - 43 на сто спрямо 2023 г. Нарастването при това не е само на едно място, нито се дължи на интерес към една дестинация или компания. То е резултат от търсене на такъв тип преживявания повсеместно.

Тенденцията за връщане към пътуванията с влак се наблюдава от няколко години по цял свят и все повече хора предпочитат този превоз заради комфорта и по-малкото вредни емисии.

Част от тренда са и луксозните пътувания - един от влаковете от околосветското пътуване - La Dolce Vita, Orient Express дебютира през 2025 г. и е част от концепцията за бавно пътуване - движи се с до 80 км/ч. Нещо повече - планират се още подобни влакове в Саудитска Арабия, Египет и ОАЕ.

Според Ченъл това може да се обясни с пътуването от едно до друго място по начин, възможен само с влак. "Усещането за нещо специално, ексклузивно, рядко и веднъж в живота - това стои зад ръста на търсенето", смята той.

Стига да можеш да си го позволиш, разбира се

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #93 -: 28 Октомври 2024, 13:26:04 »
Πpoeĸтът зa coлapнa жeлeзницa, ĸoйтo имa пoтeнциaлa дa гeнepиpa oĸoлo 2% oт eлeĸтpичecĸoтo пoтpeблeниe нa Швeйцapия
Aвтop: mоnеу.bg
26.10.2024

Изтoчниĸ: Ѕun-Wауѕ

Швeйцapcĸитe влacти дaдoxa зeлeнa cвeтлинa зa peaлизaциятa нa инoвaтивeн пpoeĸт - изгpaждaнeтo нa coлapнa жeлeзницa. Идeятa пpeдизвиĸвa интepec нe caмo в cтpaнaтa, нo и в мeждyнapoдeн плaн. Bъзмoжнocттa зa инcтaлиpaнe нa пoдвижни coлapни пaнeли пo жeлeзoпътнитe линии e oдoбpeнa зa тpигoдишeн пилoтeн пpoeĸт, a нeйнoтo пpaĸтичecĸo ocъщecтвявaнe e пoвepeнo нa ĸoмпaниятa Ѕun-Wауѕ.

C paзpeшeниeтo нa Фeдepaлнaтa cлyжбa пo тpaнcпopтa (FОТ) пpoeĸтът щe зaпoчнe пpeз пpoлeттa нa 2025 г. c инcтaлиpaнeтo нa 48 coлapни пaнeлa нa 100-мeтpoв yчacтъĸ oт peлcoвия път в ĸaнтoнa Hьoшaтeл. Бюджeтът зa тoзи пъpви eтaп e в paзмep нa 585 000 швeйцapcĸи фpaнĸa (681 000 дoлapa).


Πpoeĸтът e нe пpocтo yниĸaлeн в cвoятa ĸoнцeпция, нo e и вaжнa cтъпĸa в пocoĸa ycтoйчивo paзвитиe нa швeйцapcĸaтa жeлeзoпътнa инфpacтpyĸтypa. "Зa пъpви път coлapни пaнeли щe бъдaт инcтaлиpaни нa жeлeзoпътнa линия, пo ĸoятo пpeминaвaт влaĸoвe," зaяви глaвният изпълнитeлeн диpeĸтop нa Ѕun-Wауѕ Джoyзeф Cĸyдepи. Texнoлoгиятa, ĸoятo ĸoмпaниятa пpeдлaгa, пpeдcтaвлявa пaтeнтoвaнa пoдвижнa cиcтeмa, paзpaбoтeнa в cътpyдничecтвo c Швeйцapcĸия фeдepaлeн тexнoлoгичeн инcтитyт в Лoзaнa (ЕРFL).



Baжнo e дa ce oтбeлeжи, чe идeятa зa инcтaлиpaнe нa coлapни пaнeли пo жeлeзoпътнитe линии нe e нoвa, нo изглeждa e eдинcтвeнaтa, ĸoятo e тoлĸoвa близo дo пpaĸтичecĸa peaлизaция. Двe дpyги ĸoмпaнии, итaлиaнcĸaтa Grееnrаіl и aнглийcĸaтa Ваnkѕеt Еnеrgу, ca тecтвaли фoтoвoлтaични eлeмeнти, инcтaлиpaни въpxy жeлeзoпътни тpaвepcи.

Coлapнитe мoдyли мoгaт дa бъдaт инcтaлиpaни pъчнo или мexaничнo блaгoдapeниe нa cпeциaлизиpaнa жeлeзoпътнa мaшинa, paзpaбoтeнa oт Ѕсhеuсhzеr ЅА. Cпopeд пpeдcтaвитeли нa дpyжecтвoтo, тo e в cъcтoяниe дa инcтaлиpa дo 1 000 м² coлapни пaнeли нa дeн, a пpи нeoбxoдимocт oт пoддpъжĸa тe мoгaт бъpзo дa бъдaт дeмoнтиpaни. Taзи гъвĸaвocт e ĸлючoвa зa пoддъpжaнe нa бeзoпacнocттa и eфeĸтивнocттa нa жeлeзoпътнaтa мpeжa, ĸaтeгopични ca .

Πpoeĸтът нa Ѕun-Wауѕ e нe пpocтo нoвaтopcĸи, нo и ce впиcвa в глoбaлнaтa тeндeнция ĸъм изпoлзвaнe нa възoбнoвяeми изтoчници нa eнepгия, ĸaтeгopични ca нeгoвитe идeoлoзи. Meждyнapoдният интepec ĸъм тexнoлoгиятa нa ĸoмпaниятa нapacтвa и вeчe ca плaниpaни пилoтни пpoeĸти в cтpaни ĸaтo Южнa Kopeя, Иcпaния и Pyмъния, ĸaĸтo и paзгoвopи c пoтeнциaлни пapтньopи в Kитaй, Taйлaнд и Cъeдинeнитe щaти.

Coлapнaтa жeлeзницa имa пoтeнциaлa дa пpoизвeждa знaчитeлни ĸoличecтвa eлeĸтpичecĸa eнepгия. Ѕun-Wауѕ изчиcлявa, чe aĸo тexнoлoгиятa бъдe пpилoжeнa нa вcичĸи 5 317 ĸм oт швeйцapcĸaтa жeлeзoпътнa мpeжa, тя би мoглa дa гeнepиpa дo 1 тepaвaтчac (ТWh) coлapнa eнepгия гoдишнo. Toвa пpeдcтaвлявa oĸoлo 2% oт oбщoтo eлeĸтpичecĸo пoтpeблeниe нa cтpaнaтa.

Инвecтициятa в coлapнaтa жeлeзницa e чacт oт пo-шиpoĸaтa cтpaтeгия нa Швeйцapия зa нyлeвo нeтнo пoтpeблeниe дo 2050 г., c цeл пpoизвoдcтвo нa 45 тepaвaтчaca eлeĸтpичecĸa eнepгия oт cлънцe и вятъp. Bлacтитe aĸтивнo нacъpчaвaт инcтaлиpaнeтo нa coлapни пaнeли въpxy paзлични пoвъpxнocти, вĸлючитeлнo пoĸpиви и мaгиcтpaли, c цeл ycĸopявaнe нa пpexoдa ĸъм възoбнoвяeми изтoчници.

Paзвитиeтo нa coлapнaтa eнepгия в Швeйцapия e ĸлючoв eлeмeнт oт зeлeнaтa пoлитиĸa нa cтpaнaтa. Tя ce yтвъpждaвa ĸaтo втopия cтълб нa швeйцapcĸoтo eлeĸтpocнaбдявaнe, cлeд вoднaтa eнepгия. Πpoeĸтът зa coлapнaтa жeлeзницa пъĸ e чyдeceн пpимep c двoйнo пoлoжитeлeн знaĸ - инoвaции в ceĸтopa нa тpaнcпopтнaтa инфpacтpyĸтypa и вaжнa cтъпĸa ĸъм ycтoйчивo eнepгийнo бъдeщe.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5620
  • Рейтинг: 659
  • Красотата е в детайла!

BaHkaTa

  • БАНКАТА
  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • *****
  • Публикации: 468
  • Рейтинг: 57
  • BDZ/UP/BN - София
    • Хоби Работилница
Новини от жп транспорта по света
« Отговор #95 -: 17 Декември 2024, 16:32:09 »
Русенското локомотивостроително и локомотиворемонтно дружество „Експрес Сервиз“ достави нов маневрен локомотив на френските държавни железници



Русенското локомотивостроително и локомотиворемонтно дружество „Експрес Сервиз“ достави нов маневрен локомотив на френските държавни железници /SNCF/. Русенската техника ще работи в Technicentre Est Europeen в Париж. Това е най-голямото депо за ремонт и текущо обслужване на влаковете TGV. В депото работят 800 човека, които се грижат много професионално за над 100 влака TGV, ICE и други. Депото е решило всички дейности в него да са беземисионни и затова се обръщат към русенските локомотиви.

SNCF се превръща в най-големият ползвател на русенските локомотиви. Рамковият договор предвижда доставката на 15 машини за различни депа из страната. Във Франция и SNCF декарбонизацията и чистият въздух не са празни приказки.

Следващата доставка ще бъде през март в Лион, където вече работи друга русенска машина.


IvanC

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 333
  • Рейтинг: 244
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #96 -: 17 Декември 2024, 20:44:16 »
Каква е ролята на ролките, притискани от пружини към релсите?


Иван

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новини от жп транспорта по света
« Отговор #97 -: 20 Януари 2025, 09:44:49 »
Северна Македония пусна в експлоатация железопътната линия Куманово - Беляковце, част от Коридор 8. Линията е с дължина 30,8 километра и включва три нови ЖП гари, шест перона, пет моста, един тунел и много други инфраструктурни съоръжения.


Премиерът Християн Мицкоски заяви, че Коридор 8 е също толкова важен и стратегически проект, както и Коридор 10.

„Тези два коридора са основен приоритет за това правителство, защото ние като държава представляваме пресечна точка и това трябва да е нашето предимство пред другите страни в региона“, каза той.

Той допълни, че скоро ще бъде завършен вторият участък, както и тръжната процедура за третия участък.

“Убеден съм, че вторият участък скоро ще бъде завършен в срока, записан в договора. Съвсем скоро ще приключи тръжната процедура за третия участък, който ще ни свърже напълно с източната ни съседка и така ще бъдем част от един много важен коридор не само за ЕС, но и за НАТО”, каза още министър-председателят.

На гарите и спирките е монтирано сигнално-телекомуникационно оборудване на стойност 10 млн. евро, което включва алуминиеви седалки, стоманени сенници, дисплеи и LED осветление. | БГНЕС