Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
За теснолинейката Септември-Добринище
vesko76:
Подбива се на ръка защото траверсоподбивната машина не работи.
emilchaushev:
Здравейте,
Уикенда ходих до теснолинейката и се срещнах с Ваклинов на спирка Цепина. За съжаление държавата продължава със своята неадекватност. Както знаете спирка Цепина беше стегната от сдружението им и беше направена експозиция. За съжаление от регионалния музей започват да поставят изисквания какво , как и по колко да се показва вътре, тъй като държавата регламентира музейната дейност.
Стана ми едно мъчно, че някой се е потрудил да сътвори всичко това, да осигури посещаемост на българи и чужденци и сега някой се мъчи да го сложи в едни рамки, които е видно, че от години не работят и държавните музеи седят празни.
От Сдружението се надявам да намерят най- добрата форма да финтират това безумие, което им се налага и да останат все толкова нахъсани, за да вървят напред.
pach:
Създадоха железопътен аудиотур по машрута на Родопската теснолинейка
11.07.2018
Гражданско сдружение "За теснолинейката", в лицето на Кристиян Ваклинов и Анатоли Костов създадоха железопътен аудиотур по целия маршрут на влак "Родопи". Турът включва 23 точки с начална гара Септември и финална - гара Добринище.
Тя е единствената ж.п. линия в България с почти двойно по-тясно разстояние между релсите от нормалните линии или 760 вместо 1435 мм. Местните хора я наричат още "дековилката", "малкото влакче", "малката железница", "каубойският влак". Ж.п. линията свързва областите Пазарджик и Благоевград, общините Септември, Ракитово, Велинград, Якоруда, Белица, Разлог и Банско, трите планини Родопи, Рила и Пирин, както и етнокултурните области Тракия, Родопи и Македония, разказа Анатоли Костов.
В аудиотура пътуващите ще чуят интересни истории за строежа на линията, за интересните места, за най-високата гара и т. н. Турът е озвучен на български, руски и английски езици в онлайн приложение.
от тук:
https://m.novini.bg/bylgariya/obshtestvo/489941
и по БНТ-1:
Днес, 10:25 • Станислава Николова
У нас / Общество • У нас / Икономика • 0 коментара
За първи път в България е създаден железопътен аудиотур. Той описва маршрута на Родопската теснолинейка, която свързва областите Пазарджик и Благоевград. Аудиотурът е озвучен на три езика - български, руски и английски.
Аудиотурът е създаден от Анатоли Костов съвместно със сдружение „За теснолинейката“. Приложението може да бъде използвано от всеки, като със смартфон се сканира QR кодът, който пътниците могат да намерят на плакати в теснолинейната. Автоматично мобилното устройство намира функцията, а хората могат да изберат гарата, за която искат да научат повече информация.
Анатаоли Костов - създател на аудиотура:
- Слушателите могат да чуят интересни истории за създаването на теснолинейката, за интересни места, за градовете и селата, през които минава - това са Якоруда, Велинград, Банско, гара Аврамово, която е най-високата гара на Балканския полуостров с 1267 метра надморска височина, гара Цепина, където се намира единствения по рода си музей на теснолинейката в България.
Създателят на приложението е избрал влак „Родопи", защото е научил, че теснолинейката е прочута не само в България, а и по целия свят. Идеята му е да запознае чуждестранните туристи със забележителностите по маршрута.
Анатаоли Костов - създател на аудиотура:
- Сред чуждите туристи теснолинейката е известна като „алпийската железница на Балканите". Ние създавайки този аудиотур ще я позиционираме на още по-добро ниво в света.
Аудиотурът е напълно безплатен и може да бъде използван, както чрез интернет, така и офлайн.
Телевизионен репортаж и интервю с автора на приложението
можете да видите сайта на БНТ, в обедните новини 12.00 часа
от 15.07.2018 (неделя)
:hi:
pach:
Мнозина знаят този влогър в тубата, който е голям привърженик
на нашата родопско влакче:
https://youtu.be/bDalruyijTg
Поредният му хубав клип!!!
Дали някой съфорумец знае какъв е този ...празник ли... събор ли...пазар ли ...
на гара Аврамови колиби и на коя дата от август се прави!???
...и още втори въпрос...тъй като на 5 и 6 май 2018, влаковете от 8.45
сутринта посока Септември - Добринище не спряха на тази гара,
съответно нямахме разминаване е престой, дали това е променено??? Преди няколко години там влака от Септември
имаше 30-45 минути престой и изчакваше насрещният влак да
се разминат!
Какво е положението в днешните дни?
И тъй съм почнал с въпросите - един последен!
Каква е тази идея и защо се прилага - два локомотива
дърпат по десет вагона. На 6 май 2018 обедния влак (~13-14 часа) потегли с един локомотив ( трябва да си погледна клипа...дали те бяха два :scratch_ones_head:) в посока Септември
с десет вагона и ....десет (10) пътника + 4-5 души влакова бригада!!!
Тааааа..."Де е, Киро на кирия?" такова нещо?
ПП. Дадените данни може и да са били по изключение, но лично съм ги събрал. Та или е изключение, или има някакви факти и съображения, или някой се опитва да разбърка още повече нестабилността на този единствен по рода си влак(ове) за наше и
туристическо огорчение!!!!
...и тЕ, такА, питам... ако някой знае нещо повече!?
:hi:
emilchaushev:
Имаше Първи национален събора " С хора и песни край релсите тесни"
https://www.facebook.com/events/2107157249555980/
Това е и причината за дългата композиция. Оказа се че за връщането на всички съборджии влака е бил къс и е биле лекинко тесно.
действащото в момента разписание от миналата година вече няма среща на Аврамово.
Срещите са на Долене, Костандово и Велинград от едната страна, а от другата предимно на Якоруда
https://www.tesnolineikata.com/razpisanie
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия