Автор Тема: За теснолинейката Септември-Добринище  (Прочетена 104972 пъти)

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #120 -: 21 Ноември 2018, 16:45:52 »
Хайде ново 20 от БДЖ

https://www.tesnolineikata.com/single-post/2018/11/21/%D0%91%D0%94%D0%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0


БДЖ започна да разпродава теснолинейката
21.11.2018
Екип на "Родопската теснолинейка"


Чрез търг с тайно наддаване БДЖ се опитват да се отърват от всички 359 товарни вагона по теснолинейката Септември – Добринище срещу скандално ниски цени от 2315 до 3921 лв. за вагон, много от които са в добро състояние. Това става ясно от качено обявление в сайта на държавния железопътен превозвач. Първият търг се е провел на 20.11. – вчера, според сайта на дружеството, а на 30.11. ще има повторен търг. Плашещо е, че в списъка с вагони за „продан” или по-точно за подаряване е и единственият вагон-отопляр № 99001 – товарен вагон, оборудван с техника за отопление на съставите от начална гара – дейност, задължителна за БДЖ.

Наскоро предприемач от софийска фирма е ходил в Септември на оглед за вагоните, които явно ще купи. Граждани, бивши и настоящи служители коментират разпалено, че ако наистина е намерен купувач за всички вагони, то по теснолинейката никога повече няма да тръгнат товарни влакове или ретро композиции с товарни вагони, защото едва ли някой ще произведе нови товарни вагони за това непопулярно вече междурелсие 760 мм. А при тези апетитно ниски цели, купувач едва ли няма да се намери.

Тук е мястото да обърнем внимание, че през настоящата 2018 година румънска компания закупи 11 товарни вагона от теснолинейката на същите ниски цени. От достоверни източници научихме, че вагоните се ремонтират в Румъния и се експлоатират по туристическа жп линия като в тях се качват пътници – платформените вагони са превърнати в панорамни, а фургоните предлагат пътуване като в миналото, както се е пътувало и тук в годините, когато все още не е имало достатъчно пътнически вагони и хората са се возили в товарни фургони, седнали на слама или дървени пейки, а в средата има печка на дърва, както навремето. Така нашата съседка печели популярност и пари с нашите вагони, докато България и БДЖ разпродава за без пари потенциала за развитие на Родопската теснолинейка.

Служители на железниците обясниха, че платформените вагони по теснолинейката, каквито купиха румънците и които също попадат в обхвата на търга, са изключително запазени, защото са пътували по линията съвсем за кратко, и с малък ремонт могат да се използват за товарни и атракционни пътувания.

Остава надеждата БДЖ да отдели по няколко от всеки тип товарни вагони като наследство от миналото, за да могат тези вагони да се използват в бъдеще поне с туристическа цел, ако не за товарно движение. След като проверихме, стана ясно, че типовете товарни теснопътни вагони са 6 – цистерни, дървени фургони, метални фургони, платформи и вагони за насипни товари, както и 2 прототипни вагона за превоз на зърнени култури, които също са ценни и би следвало да бъдат запазени. Запазването на по 10 вагона от тип се равнява на 52 вагона от общо 359, което не би повлияло пагубно на дружеството.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #121 -: 21 Ноември 2018, 17:32:42 »
Ново, ново - колко да е ново.

Такъв търг с тайно наддаване имаше на 17.08.2018, с повторен търг на 30.08.2018. Тогава се продаваха 370 вагона. Не ги следя и не знам какво е станало, но сега са обявени 359. Значи може би 11 вагона се продадени през лятото. Не виждам да са намалили началните цени. Който иска да следи такива обяви - по-добре тук, от първоизточника, а не от разни литературни изяви.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #122 -: 21 Ноември 2018, 18:04:15 »
Идейка:

Един фургон или пътнически вагон (нормално междурелсие - от линка по-горе), за около 3 -5 хил. лв. и вътре се преработва на макет. Стига човек да има дворно място за стациониране.
Има много подобни примери...  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #123 -: 21 Ноември 2018, 22:30:12 »
Попитали американеца, какво би направил с вагон ябълки?
 Той отговорил:
- Една ще опитам и изям, останалите ще продам!
На същия въпрос англичанина отвърнал:
- Една ще опитам, после половината ще продам, а останалите
ще запазя за Кралицата!!
А французина рекъл:
- Една за мен, две за съпругата ми, три за любовницата, а останалите ще направя на френски сладкиши и ликьор!!!
Обаче, ганьовеца се почесал по мръсното теме, па рекъл:
- Една до десет, ще 'апнем сам, останалите обаче ще ми 'ойдат
много...но всите ще на'апем и 'фърлим, да пре*бем търговията на останалите!!!!

Та така де....
Вагоните (товарните де), колкото и да са много
 и евентуално в добро състояние, от години ръждясват
 по гарите. Ганьовеца ще му "дойдат много", но понеже
няма как да ги "изяде" сам, ще ги продаде, дори на загуба
но да "пре*бе" останалите. Да не е луд да се опъне на
камионджийте или дърводобивните дерибей?;?!?
Пък и така "ще требе да работи"!!!! Да не го е е*ал лудия!!!!!?!!!!!!

Има товарни вагони - има проблеми ( съхранение, подръжка и т.н.).
НЕма вагони - все ще ударим нещо като за скрап (комисиончица  и т..н.)

Ама това за музей на най-атрактивната и високопланинска теснолинейка на Балканите, даже не става и на дума!!!!!!!!
А пък дори не знае ( ганьовеца де)  що е то " атракционни влакове" и печалби от туризъм ИИИ т.н.

Та  точно по този начин ония дръгляви, въшливи мързеливци,  нарекли се комунисти, сега са милионери...та точно по този начин и
така унищожиха и Рилската железница на Балабанов!!!!
 Та така има(ме) действащи парни локомотиви от нея, но чужди собственостти, в други страни,  а ние ( благодарение на Панайотов ...и въпреки държавата)
имаме един "кожух" от тях....

ДОКОГА ЩЕ ГЛЕДАМЕ, КАК ГОЛТАЦИТЕ ГЛОЗГАТ  СТРАНАТА НИ,
КАТО ВЛАДЕЯТ ДЪРЖАВАТА КАТО СВОЯ???????
 :bb2: ;) :angry: :angry: :diablo: :scratch_ones_head: :diablo: :scratch_ones_head:
 

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5531
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #124 -: 22 Ноември 2018, 14:12:51 »
По информация от инж. Д. Деянов за музейната колекция на БДЖ са заделени 6 бр. различни теснопътни товарни вагони.

Друг е въпросът защо вместо да продават, не се опитаха да възродят товарното движение...

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #125 -: 22 Ноември 2018, 15:51:57 »
Още една новинка

Спира се провеждането на търга за продажба на теснопътни товарни вагони в БДЖ
 
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков разпореди на заместник-министър Велик Занчев, в качеството си на председател на борда, да предложи на Съвета на директорите на „Холдинг БДЖ“ ЕАД да спре провеждането на повторен търг за продажбата на теснопътни товарни вагони. Търгът бе планиран за 30.11.2018 г.

Мярката се налага до удостоверяване на икономическия ефект, който би имал обявеният търг за продажбата на 359 броя вагона от посочения тип.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #126 -: 22 Ноември 2018, 18:24:19 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=2846.msg113579#msg113579 date=1542814362
Ново, ново - колко да е ново.

Такъв търг с тайно наддаване имаше на 17.08.2018, с повторен търг на 30.08.2018. Тогава се продаваха 370 вагона. Не ги следя и не знам какво е станало, но сега са обявени 359. Значи може би 11 вагона се продадени през лятото. Не виждам да са намалили началните цени. Който иска да следи такива обяви - по-добре тук, от първоизточника, а не от разни литературни изяви.

Да си допълня мисълта: Такъв търг беше обявен и в края на 2016 година. (това подчертаното може да се кликне или пипне, за да се види оригиналната обява). Тогава вагоните за продан са били 342.

Как пък 23 месеца никой не се обади за тези вагони. Обявите са публични, намират се много лесно. Защо ли сега се вдига шум за тях? Много мразя такива работи!

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #127 -: 22 Ноември 2018, 19:09:41 »
11 вагона наистина са продадени, ако не се лъжа на румънци, които ще ги ползват по някаква тяхна теснолинейка.
Това не променя обаче факта, че поне половината от обявените вагони не съществуват физически. Както и да ги броя, повече от 160 не мога да изкарам.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #128 -: 23 Ноември 2018, 09:50:48 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=2846.msg113596#msg113596 date=1542903859
Да си допълня мисълта: Такъв търг беше обявен и в края на 2016 година. (това подчертаното може да се кликне или пипне, за да се види оригиналната обява). Тогава вагоните за продан са били 342.

Как пък 23 месеца никой не се обади за тези вагони. Обявите са публични, намират се много лесно. Защо ли сега се вдига шум за тях? Много мразя такива работи!

Митак тук въпроса е принципен. Първо никой не следи денонощно сайта на БДЖ кой какво прави. Второ сега колегите от сдружението за теснолинейката са го видели. А главното е защо БДЖ не им намери работа на тези вагони- защото някой трябва да работи в тази посока, да направи стратегия, да организира дейностите, да уговаря предприятия да позлват тази услуга и т.н., но те избират по- лесния вариант- продан и така няма вагони, нама проблем. В крайна сметка в БДЖ имам чувството че са останали само екселски специалисти без никаква пазрна мисъл как да се вадят пари. Защото наистина могат 4-5 вагона да ги преустроят в платформени пътнически с пейки, един два фургона пак с пейки, па да правят ученически екскурзии, а и база в Добринище имат където могат да правят нощувки, но въпроса пак опира в желанието някой да работи, да си размърда акъла как да вади пари, а това за държавни организации не е много характерно по нашите ширини.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #129 -: 23 Ноември 2018, 19:38:06 »
Базата на БДЖ-то в Добринище, вече я няма. Тоест, продадена ! На който му се рови, да търси на кого и как. Същото важи и за базата в Кюстендил и други.  Ако разберете в тоя "холдинг" какви "квалифицирани кадри" има,  направо може да се хванем всички заедно за ръце с вас на някой перон, да се хвърлим дружно под някой влак, дето минава транзит! Дано е с 46-та серия, че тя е 120 тона и има повече колела, та да се свърши бързо.  Не знам, какво се чудите толкова на тия събития ?!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #130 -: 23 Ноември 2018, 23:08:08 »
Гледам Мая Манолова...ако реши (то и Ванга го е рекла),
ще е следващият президент на България.Дано поне до тогава
да сме станали президентска република, та да псуваме един истински отговорен политик ( който е да е президент тогава)!!!!!

Та може да ви се види, че няма връзка...но с горния пост има такава!!!
Преди години, вървейки в града след няколко циганки,
по улица...(няма значение коя), се заслушах неволно в
разговора им. Едната се оплакваше на друга, че и изчезнала
метлата с която работела!!! И отгоре на всичкото знаела
коя колежка и е взела!!! Втората и отвърна в смисъл, " зарежи я, тая е по-тъпа от теб - майната и!!!"
Но първата не се ядосваше, че и откраднали метлата,
че я лъжат като я гледат в очите, нито мразеше наглата
си колежка (!!!) ...а се ядосваше, че ...са и взели метлата
с много по-леката и дръжка !!!!

Та така...Джопето, (!!!) всяка професия си има свойте
"иширети", "гяволъци" и тъпи хора, които се опитват
да я практикуват!!!

Проблема не е в " квалифицираните кадри", в дадена професия,
а в хората които слагат, тези " квалифицирани кадри" на ключови управленски позиции!!!

Или какво още очаквате от една държава,
в която едно от "вицето " и сам за себе си каза:
- Щом аз станах вицепремиер на тази държава (!?),
егати и държавата е!!!!!!!

Или човек с прякор " Гошо тъпото" беше над десет години
шеф на комисията по хазарта!!!!! .

Ако не са схванал какво казвам....бягай да търкаш талони!!!!
 :hi: :lol: :lol: :lol:

ПП. Джопето, трябва да се стегнем с тебе!!!...и останалите...
 :yes:
« Последна редакция: 23 Ноември 2018, 23:10:24 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #131 -: 24 Ноември 2018, 09:46:27 »
Цитат на: emilchaushev link=topic=2846.msg113600#msg113600 date=1542959448
... защо БДЖ не им намери работа на тези вагони ...

Ами БДЖ в момента "намира работа" на 15-тина хиляди работещи в системата. И положението е каквото си го знаем - както за железниците, така и за работещите там.

jopeto

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1343
  • Рейтинг: 208
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #132 -: 24 Ноември 2018, 13:03:38 »
Цитат на: mitko0888 link=topic=2846.msg113611#msg113611 date=1543045587
Ами БДЖ в момента "намира работа" на 15-тина хиляди работещи в системата. И положението е каквото си го знаем - както за железниците, така и за работещите там.
Положението всъщност стои така: За ръководни кадри се назначени "Наши Ора!", които не са разбрали още, че Тодор Живков е умрял!  По-долните управленски позаиции са запазени за роднини и любовници. Те командват останалите клетници,наречени  ръководители-движение, началници гара, постови стрелочници, маневрени бригади. машинисти, помощник-машинисти, шлосери и т.н. Които са принудени да си продават здравето и  личният живот за малко по-високи заплати от минималната. Обикновенно, според едните парите в БДЖ-то не стигат, защото другите правят, много извънреден труд и командировки. Тоест, работят много по машините и гарите и така, накратко ощетяват железницата. За това няма пари в БДЖ-то! Плюс тва, кви са тия локомотиви, дето едва изкарват само 50-60 години !? Тия от Шкода нещо са пре__ли БДЖ-то  още едно време! Какво е виновно ръководството !? Както знаем, виновни са клетниците от долу, те не планират ремонти и нов подвижен състав, те не разширяват продуктите на железницата! Те не търсят нови клиенти! На кратко те съботират добрата работата на ръководството! За това и тия заплати са им много! И, за да си вдигнем нашите, ще режем работно време и командировки. Ако и тогава не излизат нещата почваме да продаваме или ликвидираме активи без значение какви. По-тоно има значение за "Нашите ора" кое ще купят за без пари. Какво значение има някаква си теснолинейка за "ГОлемОТО-БДЖ"и некви си там машинисти и други дребни служители !? :pleasantry:
« Последна редакция: 24 Ноември 2018, 13:06:59 от jopeto »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #133 -: 26 Ноември 2018, 22:51:49 »
Джопето, ако случайно се вгледаш, кадрите в БГ,
съответно в БДЖ, са въпрос на ДЪРЖАВНА ПОЛИТИКА.
Дори си имаме "Център за човешки ресурси" (държавен институт)
който има доста висок бюджет от еврофондовете, който
пък на свой ред е удвоен в бюджета за догодина (утре му е второ четене на бюджета). Интересни брави си имат по канцелариите...дори бих казал че са по-секретни от ДС.
 Ето нещо повече по въпроса (абстрахирай се от онова
арогантно същество, което за 30 минути каза поне 250 пъти " не коментирам" и " това е лъжа"):
https://youtu.be/8p5eLFxPN0w
Та така....с кадрите в :angry: България!!!
 :diablo:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #134 -: 30 Ноември 2018, 10:56:59 »
Тано и Грег да погледнат тук - великоилепно фото приключение през февруари , 2012 >>  http://www.ckkaempfe.de/bahn/events/2012/20120218x_rhodopen.html