Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
За теснолинейката Септември-Добринище
emilchaushev:
Хайде ново 20 от БДЖ
https://www.tesnolineikata.com/single-post/2018/11/21/%D0%91%D0%94%D0%96-%D0%B7%D0%B0%D0%BF%D0%BE%D1%87%D0%BD%D0%B0-%D0%B4%D0%B0-%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D1%82%D0%B5%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%B9%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%B0
БДЖ започна да разпродава теснолинейката
21.11.2018
Екип на "Родопската теснолинейка"
Чрез търг с тайно наддаване БДЖ се опитват да се отърват от всички 359 товарни вагона по теснолинейката Септември – Добринище срещу скандално ниски цени от 2315 до 3921 лв. за вагон, много от които са в добро състояние. Това става ясно от качено обявление в сайта на държавния железопътен превозвач. Първият търг се е провел на 20.11. – вчера, според сайта на дружеството, а на 30.11. ще има повторен търг. Плашещо е, че в списъка с вагони за „продан” или по-точно за подаряване е и единственият вагон-отопляр № 99001 – товарен вагон, оборудван с техника за отопление на съставите от начална гара – дейност, задължителна за БДЖ.
Наскоро предприемач от софийска фирма е ходил в Септември на оглед за вагоните, които явно ще купи. Граждани, бивши и настоящи служители коментират разпалено, че ако наистина е намерен купувач за всички вагони, то по теснолинейката никога повече няма да тръгнат товарни влакове или ретро композиции с товарни вагони, защото едва ли някой ще произведе нови товарни вагони за това непопулярно вече междурелсие 760 мм. А при тези апетитно ниски цели, купувач едва ли няма да се намери.
Тук е мястото да обърнем внимание, че през настоящата 2018 година румънска компания закупи 11 товарни вагона от теснолинейката на същите ниски цени. От достоверни източници научихме, че вагоните се ремонтират в Румъния и се експлоатират по туристическа жп линия като в тях се качват пътници – платформените вагони са превърнати в панорамни, а фургоните предлагат пътуване като в миналото, както се е пътувало и тук в годините, когато все още не е имало достатъчно пътнически вагони и хората са се возили в товарни фургони, седнали на слама или дървени пейки, а в средата има печка на дърва, както навремето. Така нашата съседка печели популярност и пари с нашите вагони, докато България и БДЖ разпродава за без пари потенциала за развитие на Родопската теснолинейка.
Служители на железниците обясниха, че платформените вагони по теснолинейката, каквито купиха румънците и които също попадат в обхвата на търга, са изключително запазени, защото са пътували по линията съвсем за кратко, и с малък ремонт могат да се използват за товарни и атракционни пътувания.
Остава надеждата БДЖ да отдели по няколко от всеки тип товарни вагони като наследство от миналото, за да могат тези вагони да се използват в бъдеще поне с туристическа цел, ако не за товарно движение. След като проверихме, стана ясно, че типовете товарни теснопътни вагони са 6 – цистерни, дървени фургони, метални фургони, платформи и вагони за насипни товари, както и 2 прототипни вагона за превоз на зърнени култури, които също са ценни и би следвало да бъдат запазени. Запазването на по 10 вагона от тип се равнява на 52 вагона от общо 359, което не би повлияло пагубно на дружеството.
mitko0888:
Ново, ново - колко да е ново.
Такъв търг с тайно наддаване имаше на 17.08.2018, с повторен търг на 30.08.2018. Тогава се продаваха 370 вагона. Не ги следя и не знам какво е станало, но сега са обявени 359. Значи може би 11 вагона се продадени през лятото. Не виждам да са намалили началните цени. Който иска да следи такива обяви - по-добре тук, от първоизточника, а не от разни литературни изяви.
gregary:
Идейка:
Един фургон или пътнически вагон (нормално междурелсие - от линка по-горе), за около 3 -5 хил. лв. и вътре се преработва на макет. Стига човек да има дворно място за стациониране.
Има много подобни примери... :)
pach:
Попитали американеца, какво би направил с вагон ябълки?
Той отговорил:
- Една ще опитам и изям, останалите ще продам!
На същия въпрос англичанина отвърнал:
- Една ще опитам, после половината ще продам, а останалите
ще запазя за Кралицата!!
А французина рекъл:
- Една за мен, две за съпругата ми, три за любовницата, а останалите ще направя на френски сладкиши и ликьор!!!
Обаче, ганьовеца се почесал по мръсното теме, па рекъл:
- Една до десет, ще 'апнем сам, останалите обаче ще ми 'ойдат
много...но всите ще на'апем и 'фърлим, да пре*бем търговията на останалите!!!!
Та така де....
Вагоните (товарните де), колкото и да са много
и евентуално в добро състояние, от години ръждясват
по гарите. Ганьовеца ще му "дойдат много", но понеже
няма как да ги "изяде" сам, ще ги продаде, дори на загуба
но да "пре*бе" останалите. Да не е луд да се опъне на
камионджийте или дърводобивните дерибей?;?!?
Пък и така "ще требе да работи"!!!! Да не го е е*ал лудия!!!!!?!!!!!!
Има товарни вагони - има проблеми ( съхранение, подръжка и т.н.).
НЕма вагони - все ще ударим нещо като за скрап (комисиончица и т..н.)
Ама това за музей на най-атрактивната и високопланинска теснолинейка на Балканите, даже не става и на дума!!!!!!!!
А пък дори не знае ( ганьовеца де) що е то " атракционни влакове" и печалби от туризъм ИИИ т.н.
Та точно по този начин ония дръгляви, въшливи мързеливци, нарекли се комунисти, сега са милионери...та точно по този начин и
така унищожиха и Рилската железница на Балабанов!!!!
Та така има(ме) действащи парни локомотиви от нея, но чужди собственостти, в други страни, а ние ( благодарение на Панайотов ...и въпреки държавата)
имаме един "кожух" от тях....
ДОКОГА ЩЕ ГЛЕДАМЕ, КАК ГОЛТАЦИТЕ ГЛОЗГАТ СТРАНАТА НИ,
КАТО ВЛАДЕЯТ ДЪРЖАВАТА КАТО СВОЯ???????
:bb2: ;) :angry: :angry: :diablo: :scratch_ones_head: :diablo: :scratch_ones_head:
Vlado:
По информация от инж. Д. Деянов за музейната колекция на БДЖ са заделени 6 бр. различни теснопътни товарни вагони.
Друг е въпросът защо вместо да продават, не се опитаха да възродят товарното движение...
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия