Автор Тема: За теснолинейката Септември-Добринище  (Прочетена 104419 пъти)

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #60 -: 25 Февруари 2012, 10:41:05 »
Това съм си го мисли много пъти ,но и съм го правил.Мога да уредя по-тънко спане в Добринище за около 20души.Жалко че сега вече непътуват фургоните.Там на гредата при отворена врата е уникално.Трябва обаче и един дамаджан че да сгрява в тоя студ.
http://www.vbox7.com/play:0abf6515 пускал съм го и преди този линк

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #61 -: 25 Февруари 2012, 10:51:23 »
Аз в четвъртък заминавам за ски в Добринище. Даже се чудя дали да не се върна влака, а колата дая теслимя на някой приятел да ми я върне

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #62 -: 25 Февруари 2012, 22:12:44 »
Хич няма да сбъркаш,уникално е ,особено сега когато всичко е бяло в планината :good: Ако няма някаква извънредна ситуация по трасето,влака спазва разписанието точно.Експрес " Сл.Бряг" само може да мечтае да се движи толкова точно ;D
Добринище »заминава 9.45 СЕПТЕМВРИ >>пристига 14:54   ПВ16104    [Седящ 2 класа теснолинеен]        
СЕПТЕМВРИ »  заминава   15:18  СОФИЯ >> пристига 17:34    ПВ10114    [Седящ 2 клас купеен]    
Това е твоят влак :yes:   
« Последна редакция: 25 Февруари 2012, 22:21:49 от muncho »

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #63 -: 26 Февруари 2012, 09:32:41 »
Цитат на: Adrian link=topic=3667.msg73913#msg73913 date=1330153523


http://narrowgauge.railwaymodeling.com/snow.htm
Невероятни снимки и филм!!! Просто нямам думи. Възхищавам се от професионализма и ентусиазма на авторите да сътворят това прекрасно творение при невероятно суровите зимни условия тази година. Не ми се мисли как са мръзнали, докато са чакали влакчетата на гарите и между тях. Огромни благодарности за удоволствието, което ни доставиха  :thank_you:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #64 -: 26 Февруари 2012, 09:51:30 »
посещавайте по-често профила ни във Фейса , както и профила на :

"Теснолинейка Септември-Добринище""Теснолинейка Септември-Добринище"

откъдето взимам тези линкове ;)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък

KamaZZo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #66 -: 10 Април 2012, 13:19:30 »
Евала!Гледах и четях с огромен интерес.Аз самият съм минавал само по участъка Велинград-Септември,сега се чувствам все едно съм изминал целия маршрут благодарение на подробния ти снимков материал.  :good: :hi:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #67 -: 10 Април 2012, 13:22:46 »
Силно ти препоръчвам да минеш и останалия участък от трасето - красотата е неописуема.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #68 -: 10 Април 2012, 14:17:06 »
Оказа се че сайта от Александров, не всички го знаят:

http://tesnolineika.blogspot.com/


 :this:

Последното което се чува по въпроса с теснолинейката е:
Цитат
Събития

Кандидат-купувач за теснолинейката Септември-Добринище пропътува линията с ретро-влак
Германският предприемач Армин Гьотц, ЖП ентусиаст и председател на железопътния
туристически клуб  „IGE-Bahntouristik” Nuernberg дойде в България, за да пропътува с
ретро-композиция цялото разстояние по теснопътната ЖП линия Септември-Добринище.

Името на Гьотц се спрягаше в ЖП средите по повод концесията на атрактивната планинска железница.
От сигурен източник стана ясно, че слуховете са верни и Армин Гьотц има интерес към вземането
 на железницата на концесия и развиване на туристическа дейност с ретро подвижен състав.
В рамките на три дни от днес, той и доведената от него туристическа група ще пътуват от Септември до Велинград,
 от Велинград до Добринище и обратно с атракционна композиция, съставена от единствения действащ
теснопътен парен локомотив на БДЖ № 609.76 и три ретро-вагона, от които един сервизен и два пътнически.
 Организатор от българска страна на пътуването е туристическата компания „Тандем-травъл”.
Това не е първата ЖП авантюра на Гьотц в България. През 2007 г., чрез своя туристически клуб,
 той проведе мащабно пътуване с 10 вагонна композиция, пристигнала от Германия и обслужвана на
 наша територия от действащите тогава парни локомотиви 01.23 и 16.01, останало в ЖП историята като
пътуването на големия германски влак.
19.02.2012

от http://bulphoto.com/events/27769/
« Последна редакция: 10 Април 2012, 14:29:30 от pach »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #69 -: 10 Април 2012, 14:30:05 »
Случайно някой да знае/да е чувал/ да е чел някъде след Добринище в посока Гоце Делчев да са правени някакви земноизкопни работи във връзка с продължението на теснолинейката? Аз минавах оттам преди две години, но нямах време да "понюхам", макар и да обиколих гарата в Добринище именно с тая цел. Гледах и в Wikimapia, но там изображението е лошо и нищо не се различава.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #70 -: 10 Април 2012, 15:00:22 »
Цитат на: pach link=topic=2846.msg68299#msg68299 date=1322735694
...

Според добринишките дядовци, през 1949 година новата власт се е опитала да довърши строежа до Гоце Делчев,
 но дори местните комунисти на общоградското събрание са заявили, че това в тия (начални) години на народната
 власт е невъзможно.
От там и местната "крилата" фраза валидна и до днес:
" Влака за Гоце Делчев, ще закъснее със сто години!!!"
 ;)


Никога не са решили строежа, нито пари са отпуснали, нито са започвали каквото и да е...
Поне според местните дядовци и баби! :yes:

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #71 -: 10 Април 2012, 16:20:56 »
И аз съм чувал същото. Имало е предложения за продължаване, но реално даже и планове не е имало. Може да е имало някакви предварителни геоложки проучвания и наблюдения, но едва ли. През войната основните сили на БДЖ в Македонския край са били насочени към построяване на нормалната жп линия по долината на Струма към Солун и всички усилия са били там. Чувал съм, че евентуално след войната и завършването на тази линия е щяло да се мисли за продължаване на теснолинейката до Гоце Делчев, че дори и до Бяло море. Но политическата обстановка води до пълен отказ - България губи окончателно Западна Тракия, а "великата индустриализация" поглъща ресурсите за евентуално довършване на теснолинейката. Затова след Добринище изобщо нищо не е правено... Иначе е било напълно възможно да се направи, тъй като най-тежкия и труден участък за строеж през Юндола е бил вече направен.

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #72 -: 10 Април 2012, 16:41:47 »
Грешиш! Освен довършване на нормалнорелсовата железница по долината на Струма приоритет са били Гюешево - Куманово и Горна Джумая - Кочани, като строителството на втората е изоставено на ранен етап заради бързането по изграждането на първата.

Пример:
Следата от трасето след Кочани:
http://www.wikimapia.org/#lat=41.9070361&lon=22.476579&z=16&l=11&m=s

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #73 -: 10 Април 2012, 17:00:57 »
Цитат на: pach link=topic=2846.msg76280#msg76280 date=1334056626
Оказа се че сайта от Александров, не всички го знаят:

http://tesnolineika.blogspot.com/

(Image removed from quote.)
 :this:

Последното което се чува по въпроса с теснолинейката е:
Цитат
Събития

Кандидат-купувач за теснолинейката Септември-Добринище пропътува линията с ретро-влак
Германският предприемач Армин Гьотц, ЖП ентусиаст и председател на железопътния
туристически клуб  „IGE-Bahntouristik” Nuernberg дойде в България, за да пропътува с
ретро-композиция цялото разстояние по теснопътната ЖП линия Септември-Добринище.

Името на Гьотц се спрягаше в ЖП средите по повод концесията на атрактивната планинска железница.
От сигурен източник стана ясно, че слуховете са верни и Армин Гьотц има интерес към вземането
 на железницата на концесия и развиване на туристическа дейност с ретро подвижен състав.
В рамките на три дни от днес, той и доведената от него туристическа група ще пътуват от Септември до Велинград,
 от Велинград до Добринище и обратно с атракционна композиция, съставена от единствения действащ
теснопътен парен локомотив на БДЖ № 609.76 и три ретро-вагона, от които един сервизен и два пътнически.
 Организатор от българска страна на пътуването е туристическата компания „Тандем-травъл”.
Това не е първата ЖП авантюра на Гьотц в България. През 2007 г., чрез своя туристически клуб,
 той проведе мащабно пътуване с 10 вагонна композиция, пристигнала от Германия и обслужвана на
 наша територия от действащите тогава парни локомотиви 01.23 и 16.01, останало в ЖП историята като
пътуването на големия германски влак.
19.02.2012

от http://bulphoto.com/events/27769/

Притеснява ме обаче,ако я купи може би ще иска да я модернизира,а тази теснолинейка мисля че е по-добре да си остане каквато е.Все пак е единствената в България а и е на толкова красиво място,ако се модернизира чарът и ще се загуби :scratch_ones_head: :agree:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък