Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

За теснолинейката Септември-Добринище

<< < (15/46) > >>

pach:

--- Цитат на: pach link=topic=2846.msg68299#msg68299 date=1322735694 ---...

Според добринишките дядовци, през 1949 година новата власт се е опитала да довърши строежа до Гоце Делчев,
 но дори местните комунисти на общоградското събрание са заявили, че това в тия (начални) години на народната
 власт е невъзможно.
От там и местната "крилата" фраза валидна и до днес:
" Влака за Гоце Делчев, ще закъснее със сто години!!!"
 ;)

--- Край на цитат ---

Никога не са решили строежа, нито пари са отпуснали, нито са започвали каквото и да е...
Поне според местните дядовци и баби! :yes:

Best Ripper:
И аз съм чувал същото. Имало е предложения за продължаване, но реално даже и планове не е имало. Може да е имало някакви предварителни геоложки проучвания и наблюдения, но едва ли. През войната основните сили на БДЖ в Македонския край са били насочени към построяване на нормалната жп линия по долината на Струма към Солун и всички усилия са били там. Чувал съм, че евентуално след войната и завършването на тази линия е щяло да се мисли за продължаване на теснолинейката до Гоце Делчев, че дори и до Бяло море. Но политическата обстановка води до пълен отказ - България губи окончателно Западна Тракия, а "великата индустриализация" поглъща ресурсите за евентуално довършване на теснолинейката. Затова след Добринище изобщо нищо не е правено... Иначе е било напълно възможно да се направи, тъй като най-тежкия и труден участък за строеж през Юндола е бил вече направен.

Vlado:
Грешиш! Освен довършване на нормалнорелсовата железница по долината на Струма приоритет са били Гюешево - Куманово и Горна Джумая - Кочани, като строителството на втората е изоставено на ранен етап заради бързането по изграждането на първата.

Пример:
Следата от трасето след Кочани:
http://www.wikimapia.org/#lat=41.9070361&lon=22.476579&z=16&l=11&m=s

fpk1999:

--- Цитат на: pach link=topic=2846.msg76280#msg76280 date=1334056626 ---Оказа се че сайта от Александров, не всички го знаят:

http://tesnolineika.blogspot.com/

(Image removed from quote.)
 :this:

Последното което се чува по въпроса с теснолинейката е:

--- Цитат ---Събития

Кандидат-купувач за теснолинейката Септември-Добринище пропътува линията с ретро-влак
Германският предприемач Армин Гьотц, ЖП ентусиаст и председател на железопътния
туристически клуб  „IGE-Bahntouristik” Nuernberg дойде в България, за да пропътува с
ретро-композиция цялото разстояние по теснопътната ЖП линия Септември-Добринище.

Името на Гьотц се спрягаше в ЖП средите по повод концесията на атрактивната планинска железница.
От сигурен източник стана ясно, че слуховете са верни и Армин Гьотц има интерес към вземането
 на железницата на концесия и развиване на туристическа дейност с ретро подвижен състав.
В рамките на три дни от днес, той и доведената от него туристическа група ще пътуват от Септември до Велинград,
 от Велинград до Добринище и обратно с атракционна композиция, съставена от единствения действащ
теснопътен парен локомотив на БДЖ № 609.76 и три ретро-вагона, от които един сервизен и два пътнически.
 Организатор от българска страна на пътуването е туристическата компания „Тандем-травъл”.
Това не е първата ЖП авантюра на Гьотц в България. През 2007 г., чрез своя туристически клуб,
 той проведе мащабно пътуване с 10 вагонна композиция, пристигнала от Германия и обслужвана на
 наша територия от действащите тогава парни локомотиви 01.23 и 16.01, останало в ЖП историята като
пътуването на големия германски влак.
19.02.2012
--- Край на цитат ---

от http://bulphoto.com/events/27769/


--- Край на цитат ---
Притеснява ме обаче,ако я купи може би ще иска да я модернизира,а тази теснолинейка мисля че е по-добре да си остане каквато е.Все пак е единствената в България а и е на толкова красиво място,ако се модернизира чарът и ще се загуби :scratch_ones_head: :agree:

Adrian:
http://www.bahnpark-augsburg.eu/index.php?id=105

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия