Автор Тема: За теснолинейката Септември-Добринище  (Прочетена 102759 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #105 -: 23 Април 2015, 08:33:20 »
Не забравяйте да си отворите регистрираната в петицията поща,
от където чрез даденият ви линк да ПОТДВЪРДИТЕ подписа си за нея.
Направете малкото усилие за един подпис да стигне своя логичен завършек.


 :hi:
« Последна редакция: 23 Април 2015, 12:23:48 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #106 -: 23 Април 2015, 09:38:45 »
Цитат на: pach link=topic=4150.msg99482#msg99482 date=1429767200
Не забравяйте да си отворите регистрираната в петицията поща,
от където чрез даденият ви линк да ПОТДЪРДИТЕ подписа си за нея.
Направете малкото усилие за един подпис да стигне своя логичен завършек.


 :hi:

Моля , не потвенявайте и потдърдете !

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #107 -: 20 Януари 2016, 13:05:43 »

Някой скоро посещавал ли е сайта на Светлин - "теснолинейния" (760mm)???

Теснолинейката на гара Велинград-юг (ноември, 2014)


Спирка св.Георги по теснолинейката Септември-Добринище (ноември, 2014)



Над пътя Септември-Велинград (ноември, 2014)



...и съответното видео заснето с дрона!
https://www.youtube.com/watch?v=4SYioS8yUU4

Уникални кадри Светлине!!!
 :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #108 -: 11 Март 2018, 00:10:07 »
Както и автора е написал - един голям влак по една малка железница:
https://youtu.be/x5qB0UaPXeE
 :dance1: :hi:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #109 -: 16 Март 2018, 09:51:36 »
Ето и едни мои снимки от януари 2018 год.

Начело 75008, пристигащ на Аврамово откъм Добринище.







Тук, преди Септември ми стана интересно, защо се работи на ръка, а не с подбивни машини. Или може би, щото е нещо дребно, та затова...  :scratch_ones_head:


vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 110
  • Рейтинг: 48
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #110 -: 16 Март 2018, 16:39:33 »
Подбива се на ръка защото траверсоподбивната машина не работи.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #111 -: 19 Март 2018, 10:34:55 »
Здравейте,

Уикенда ходих до теснолинейката и се срещнах с Ваклинов на спирка Цепина. За съжаление държавата продължава със своята неадекватност. Както знаете спирка Цепина беше стегната от сдружението им и беше направена експозиция. За съжаление от регионалния музей започват да поставят изисквания какво , как и по колко да се показва вътре, тъй като държавата регламентира музейната дейност.

Стана ми едно мъчно, че някой се е потрудил да сътвори всичко това, да осигури посещаемост на българи и чужденци и сега някой се мъчи да го сложи в едни рамки, които е видно, че от години не работят и държавните музеи седят празни.

От Сдружението се надявам да намерят най- добрата форма да финтират това безумие, което им се налага и да останат все толкова нахъсани, за да вървят напред.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #112 -: 15 Юли 2018, 12:28:32 »
Създадоха железопътен аудиотур по машрута на Родопската теснолинейка
11.07.2018

Гражданско сдружение "За теснолинейката", в лицето на Кристиян Ваклинов и Анатоли Костов създадоха железопътен аудиотур по целия маршрут на влак "Родопи". Турът включва 23 точки с начална гара Септември и финална - гара Добринище.



Тя е единствената ж.п. линия в България с почти двойно по-тясно разстояние между релсите от нормалните линии или 760 вместо 1435 мм. Местните хора я наричат още "дековилката", "малкото влакче", "малката железница", "каубойският влак". Ж.п. линията свързва областите Пазарджик и Благоевград, общините Септември, Ракитово, Велинград, Якоруда, Белица, Разлог и Банско, трите планини Родопи, Рила и Пирин, както и етнокултурните области Тракия, Родопи и Македония, разказа Анатоли Костов.

В аудиотура пътуващите ще чуят интересни истории за строежа на линията, за интересните места, за най-високата гара и т. н. Турът е озвучен на български, руски и английски езици в онлайн приложение.
от тук:
https://m.novini.bg/bylgariya/obshtestvo/489941

и по БНТ-1:


Днес, 10:25 • Станислава Николова
У нас / Общество • У нас / Икономика • 0 коментара

За първи път в България е създаден железопътен аудиотур. Той описва маршрута на Родопската теснолинейка, която свързва областите Пазарджик и Благоевград. Аудиотурът е озвучен на три езика - български, руски и английски.

Аудиотурът е създаден от Анатоли Костов съвместно със сдружение „За теснолинейката“. Приложението може да бъде използвано от всеки, като със смартфон се сканира QR кодът, който пътниците могат да намерят на плакати в теснолинейната. Автоматично мобилното устройство намира функцията, а хората могат да изберат гарата, за която искат да научат повече информация.

Анатаоли Костов - създател на аудиотура:
-  Слушателите могат да чуят интересни истории за създаването на теснолинейката, за интересни места, за градовете и селата, през които минава - това са Якоруда, Велинград, Банско, гара Аврамово, която е най-високата гара на Балканския полуостров с 1267 метра надморска височина, гара Цепина, където се намира единствения по рода си музей на теснолинейката в България.
Създателят на приложението е избрал влак „Родопи", защото е научил, че теснолинейката е прочута не само в България, а и по целия свят. Идеята му е да запознае чуждестранните туристи със забележителностите по маршрута.

Анатаоли Костов - създател на аудиотура:
- Сред чуждите туристи теснолинейката е известна като „алпийската железница на Балканите". Ние създавайки този аудиотур ще я позиционираме на още по-добро ниво в света.
Аудиотурът е напълно безплатен и може да бъде използван, както чрез интернет, така и офлайн.

Телевизионен репортаж и интервю с автора на приложението
можете да видите  сайта на БНТ, в обедните новини 12.00 часа
 от 15.07.2018 (неделя)
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #113 -: 15 Август 2018, 20:25:57 »
Мнозина знаят този влогър в тубата, който е голям привърженик
на нашата родопско влакче:
https://youtu.be/bDalruyijTg
Поредният му хубав клип!!!
Дали някой съфорумец знае какъв е този ...празник ли... събор ли...пазар ли ...
на гара Аврамови колиби и на  коя дата от август се прави!???
...и още втори въпрос...тъй като на 5 и 6 май 2018, влаковете от 8.45
сутринта посока Септември - Добринище не спряха на тази гара,
съответно нямахме разминаване е престой, дали това е променено??? Преди няколко години там влака от Септември
имаше 30-45 минути престой и изчакваше насрещният влак да
се разминат!
Какво е положението в днешните дни?
И тъй съм почнал с въпросите - един последен!
Каква е тази идея и защо се прилага - два локомотива
 дърпат по десет вагона. На 6 май 2018 обедния влак (~13-14 часа) потегли с един локомотив ( трябва да си погледна клипа...дали те бяха два :scratch_ones_head:) в посока Септември
с десет вагона и ....десет (10) пътника + 4-5 души влакова бригада!!!
Тааааа..."Де е, Киро на кирия?" такова нещо?

ПП. Дадените данни може и да са били по изключение, но лично съм ги събрал. Та или е изключение, или има някакви факти и съображения, или някой се опитва да разбърка още повече нестабилността на този единствен по рода си влак(ове) за наше и
туристическо огорчение!!!!

...и тЕ, такА, питам... ако някой знае нещо повече!?
 :hi:

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #114 -: 16 Август 2018, 14:32:09 »
Имаше Първи национален събора " С хора и песни край релсите тесни"
https://www.facebook.com/events/2107157249555980/

Това е и причината за дългата композиция. Оказа се че за връщането на всички съборджии влака е бил къс и е биле лекинко тесно.

действащото в момента разписание от миналата година вече няма среща на Аврамово.
Срещите са на Долене, Костандово и Велинград от едната страна, а от другата предимно на Якоруда
https://www.tesnolineikata.com/razpisanie

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Малко известни архивни снимки:


Пътнически влак с локомотив БДЖ-503.76
 на гара Долене – 1929 г. Източник: Ат. Шуманов


Работен влак по строежа на жп линията към село Якоруда
 на гара Аврамови колиби (днес Аврамово) през 1935 година.
Локомотивът е 1.76 – първият за Родопската теснолинейка. Източник: Д. Деянов


Гара Якоруда посреща празничния влак по повод
 откриването на участъка Чепино баня – Белица
 през 1939 година. Източник: Ат. Шуманов.


Мотрисен влак в междугарието Света Петка – Аврамови колиби
(днес Аврамово), 50-те години на ХХ век.
 Източник: Държавен архив – Пазарджик.


Първият влак по теснолинейката с дизелов локомотив на
7 януари 1966 година, в Чепинското дефиле преди гара Цепина.
 Тъй като тогава още не са доставени сегашните теснопътни
пътнически вагони, влакът е в състав от мотрисни вагон-ремаркета.
 Източник: В-к „Железничар“.


Първият влак по теснолинейката с дизелов локомотив
 – 07.01.1966 г. Инж. Коджабашев – началник на жп управление
Пловдив, прерязва лентата и честити новите локомотиви.
Източник: в-к „Железничар“.


Пътнически влак „Родопи“ на гара Аврамови колиби
през 1979 година. Пети вагон е бюфет.
 Източник: Ат. Шуманов.


Част от състава на пътнически влак „Родопи“.
Източник: Ат. Шуманов.
Забележете първият вагон фургон, макар и от стар състав,
все още е в експлоатация.


Приемното здание на спирка Марко Николов, 1976 година.
 Днес сградата е разрушена. Източник: Петя Пенева.


Първото приемно здание на гара Лъджене-Каменица – днес
 гара Велинград, 1926 год.
 Източник: Централен държавен архив.

 :hi:

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #116 -: 20 Август 2018, 12:43:02 »
Сега, нали ще се купува нов подвижен състав за БДЖ. Тесволинейката предвидена ли е?

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5522
  • Рейтинг: 618
  • Красотата е в детайла!
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #117 -: 20 Август 2018, 15:05:44 »
Не!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #118 -: 14 Септември 2018, 11:34:39 »
Едно красиво ретро влакче по линията:
https://youtu.be/Da3wt-8XCUw
 &bgflag

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2029
  • Рейтинг: 1418
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: За теснолинейката Септември-Добринище
« Отговор #119 -: 15 Септември 2018, 21:36:59 »
Цитат на: pach link=topic=2846.msg112669#msg112669 date=1536914079
Едно красиво ретро влакче по линията:
https://youtu.be/Da3wt-8XCUw
 &bgflag

Отново прекрасно клипче на гъркът! Интересно, откъде научава за пускането на такива ретро композиции. Къде ги обявяват? Ако знаех, бих направил всичко възможно да отида и аз да ги видя/снимам...