Ето общ 3D изглед на проекта преди сглобяването на гарите.
Тоест само трасета и наклони. Дава обща представа за цялостен поглед.
По тази снимка по-късно ще ти опиша движението на влаковете .

И още един изглед (дори преди виадуктите...).

Първоначален поглед към проекта в десният ъгъл
(вече с виадукта, но без реката и мост №3)

Още по-близък и подробен поглед на този ъгъл.
1.Виадукт.(котатата е 347 мм от основата на целият макет).Вход към спиралата отвеждаща трасето на долу към кота 223 мм.
До тавана на Грег струва ме се че ще остават около 50-60 см???
2.Мост под виадукта (котата е вече 160 мм)
3.“Забравеният“ мост . (кота само 26 мм – над вливането в езерото)
4.“Английски“ бретел на десният вход от гара №2 (кота 26 мм)
5.“Езеро“ върху подвижната плоскост (виж по-горния ми пост) като котата е 0 мм.Тоест с 26 мм е по-ниско от всичкщо останало по макета, за придаване на някаква „дълбочина“ спрявмо макета, въглищното пристанище и евентуално контейнерния терминал в другия си край.
6.Диагонален мост над „края“ на езерото и след въглищното пристанище.
7.Огромна и стръмна „планина“ (в случая е цилиндрична, но това е въпрос на проект чрез друг макрос и реализация) която прикрива двоната спирала. На върха и може спокойно да се сложи крепост, замък, селце или дори ски-курорт . Според избора ти Грег – еххх, Швейцария...
8.Задължителните стръмни скали, които придават своеобразен „чар“ на края на тази планина, между двата моста и трасето там...и над „езерото“.
9.Изходен тунелен портал (входа на тази част е от към виадукта) при кота 223 мм. В тази част височината на помещението (подпокривно пространство доколкото разбрах) е 160 см. Тоест при височина на основата на макета (кота 0 мм) от 75/80 см над пода + 26 мм(основа на най-ниското трасе) + 223 мм = ~ 1.4 метра. Значи тавана там е на около 20 см – смятам че е предостатъчно? Все пак е „подпокривно“...
10.Кей на въглищното пристанище със съответното „разтоварище“ за въглищните влакове – кран не съм сложил, но то е ясно че поне един ще си монтираш.
Тук съм обозначил най-горната част от дясната спирала на макета. Вход/изход, като под тази нейна част, която е „завъртяна“ от вход към изход, по посока на часовника, се намира и останалата част, която е с обратен наклон – съответно завъртяна обратно на часовника. Общото м/у тях са шпилките и планината която ги прикрива.

Надлъжно и нагледно представяне на профила по трасето на тази част от макета.
Вход към спиралата на 347 мм ---- спирала в посока на часовника
и от входа сочеща на долу --- подпъхване под самата себе си --- изход на 223 мм.
Брой обороти в тази нейна част - един оборот. Разлика в котите за вход/изход ~ 120 мм.


Тук се вижда полупрозрачната планина с тази спирала.

Наклона за тази част (по часовника дето се върти),
е 2,4 промила (2,40/1000).

Така имаме достатъчно разлика между "носещите" плочи на двата етажа и тя е повече от 120 мм.
Носещата плоча на етаж е нещо доста по-различно от покриващия ландшафт, но за това ...друг път.
Тук се сещам, че при представянето на общия план, забравих да упомена основни параметри за този проект.
1. І-ви етаж - основи на всичко - кота 0 мм.
2. ІІ-ри етаж - основи на двете големи гари - кота 26 мм.
3. ІІІ-ти етаж - т.н. служебен - подпомагащ атрактивното изграждане на макет тип "алпийски"- кота около 80 мм.
4.ІV-ти етаж - проходен - осъществяващ визуално раздалечена връзка м/у ІІ-ри и VІІ-ми етаж , като по него има и съответните коловозни трасета - кота 160 мм.
5.V-ти етаж - служебен и от части проходен - кота около 240 мм (в служебната част) и 223 мм в проходната част (дясно от проекта) - кота 240/223 мм.
6.VІ-ти етаж - служебен - издига виадукта на още по-високо ниво - кота 320 мм.
7.VІІ-ми етаж - най-високият, съдържащ трасета и т.н. - тук е виадукта, спирката и въглишната мина...както и "замъка" или там каквото избиреш.
Може би вече си забелязал разликата (приблизителна) от 80 мм между етажите.
По изискванията на "жанра" за Н0, минималната височина м/у носещите основи на всеки два съседни етажа трябва да е не по-малко от 77 мм (за електротяга в двойно трасе и тунел).
Аз съм заложил 80 мм, но всъщност то е доста повече - практически имам запас над 100 мм , че и до 160 мм.
Така на практика (и след въвеждането на служебните етажи) получавам визуална разлика при завършен макет в следните параметри.
От основните гари до най-близкото по-високо видимо трасе - 160 мм (над гарата с английските бретели) или дори 223 мм в дясната част от макета (над входно/изходните тунели при основната гара). Тук отгоре всъщност ще се развие и теснопътното трасе, което за сега не е визуализирано.
От тази видима част над основните гари до най-горната видима част от макета има още около190 мм. Тоест ако условно разделим визуално макета във видимата му част на пет равни части (човешкото око така най-добре "дели" информацията) то получаваме следното.
0 - основно развитие на макета
+ 2 части (от 5-те) преходни движения на влакове в междугарията.
+ още 3 части е най-високата част от виадукта (и спирката).
Тези пет части и разделението м/у тях най-добре се виждат при трите моста които се явявят един под друг (търсил съм този визуален ефект) от виадукта до езерото. Според мен това е перфектната визия за един истински виадукт.
Мдаааа, друго до тук, не се сещам.Не се притеснявай да питаш и коментираш Грег.
