Автор Тема: Начални стъпки в макета на gregary  (Прочетена 57495 пъти)

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #60 -: 05 Януари 2011, 11:57:14 »
Да, той го има този перон. Ясен, на твоя макет с 15 градусови ли си правил западната гърловина на гарата? Ако да, значи и ние така ще го направим. Изглежда добре!
« Последна редакция: 05 Януари 2011, 12:23:14 от eurostar »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #61 -: 05 Януари 2011, 18:35:57 »
Не, моите са на 18 градуса, но при по-къси релси, понеже  използвам Fleischmann-Profi.



Ако използвате Roco Line, разтоянията между коловозите ще бъдат 61,6 мм и 93 мм (между 2-ри и 3-ти)



Ако изпозвате Fleischmann-Profi разтоянията между коловозите ще бъдат 63,5 мм и 95 мм (между 2-ри и 3-ти)



И в двата случая перонът Бaден пасва идеално между 2-ри и 3-ти коловоз.

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #62 -: 06 Януари 2011, 02:41:34 »


Ето това е моята препоръка за изпълнение на гърловините. В първия вариант с Roco-Line, а втория с Fleischmann-Profi.
При релси на Roco, стрелковата гърловина ще е дълга 575 мм, а при релси на Fleischmann ще бъде точно 500 мм.



widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #63 -: 06 Януари 2011, 08:35:11 »
Roco-вските стрелки обаче са с по голям радиус, което ще рече, че като пуснеш един влак с дълги вагони,
преминаването му през бретела няма да е така инфарктно, както през флайшманските стрелки...

eurostar

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 816
  • Рейтинг: 84
  • N-scale, Era V+
    • Rexx Design Studio
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #64 -: 07 Януари 2011, 15:14:32 »
Грег, ето какво направих със средния модул. Стрелките на централна гара са Roco. Всичко друго е на Atlas. На втори и трети коловоз влизат влакове дo 230 см. На първи челен влиза двучленно Desiro или Talent.



Ако искаш, пробвай как ще стане всичко да е с Tillig, но специално за гарата, аз лично предпочитам Roco Line.

« Последна редакция: 08 Януари 2011, 09:55:36 от eurostar »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #65 -: 11 Януари 2011, 17:01:19 »
Едно предложение от мен:

Не съм сигурен в размерите - дали ще "влезнат" в помещението?
Само на едно място съм ползвал радиус 425 мм (локовете минават  ;)).
Всички други радиуси , включително и в спиралите (едната е двойно с обратни наклони !!! :spiteful:),
са над 543 мм (Тi85145) а на много места са над 700/1500 мм.
Стрелките са 15 градусови на 866 мм.
Сиреч всичко е на основата на Тилиг-Елит!
Изключително удобно е още при проектирането да разполагаш с гъвкавите (флекс) релси!!!
Така съм успял да вкарам освен сравнително (за домашен макет) голями радиуси,
но и най-късите коловози по основните гари (за планинската спирка с отклониние ...за въглищната мина преди голямият виадукт - не съм проверил),
да са с полезна дължина 230 см (при общо 250/260 см - Грег, говорихме си за разстояния от гърловина до светофорор и от светофор до спрял локомотив!?!! ;)).
Има и река (езеро) с пристан за въглищата, до него пък е петролната база. мостовете са много атрактивни (особино виадукта)., но има и други изненади, като влизане в тунел и ...не знаеш къде точно ще "изкочи" влака, докато не го видиш в най-изненадващото място. Но все пак съм се постарал, повечето трасета да се виждат, за да се насладим на красотата на моделната железница. Гарите също могат да бъдат доразвити и още много по ландшафта и града...
Има доста още да се показва, но сега нямам време.
Утре (ако проявите интерес) ще кача на по-малки части отделните модули, гари и изгледи в 3D-визия (включително и полупрозрачни планини). И за спиралите може да обясня (при интерес), като сега само ще кажа че няма наклони над 3,2 промила (3,2/1000), като "масовите" наклони са и под 3 промила!!!


ПП.Частта със теснолинейката е груба, недовършена, но за това пък съм оставил достатъчно място за развитие на творческото ви въображение в долната (от снимката) част. Бих каза че може да се пресъздаде направо най-атрактивния участък от българската теснолинейка като този...

 :hi:

ПП.Внимание снимката е в доста голям формат!!!...но  просто и макета е ...огромен!!! :ok:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #66 -: 11 Януари 2011, 17:33:04 »
Цитат на: pach link=topic=2849.msg52201#msg52201 date=1294758079
Само на едно място съм ползвал радиус 425 мм (локовете минават  ;)).

Минават локомотивите на Флайшман, че са им скопени цилиндрите,
на Трикс ако са му монтирани предпазителите на буталните пръти иска радиус над 500мм:


gts.best

  • Trade Count: (56)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 702
  • Рейтинг: 8
  • N(1:160)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #67 -: 11 Януари 2011, 18:21:35 »
 :good: Хубава схема е начертал Пламен------>професионална работа, но да попитам "Как ще се почистват релсите на подземните нива, нещо изключително важно и често срещано??" :this:

Поздрави

Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1653
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #68 -: 11 Януари 2011, 18:23:12 »
Дани, Григори е в V-та епоха, какви цилиндри, какви пет лева.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #69 -: 11 Януари 2011, 18:25:04 »
Цитат на: widowmaker link=topic=2849.msg52202#msg52202 date=1294759984

Минават локомотивите на Флайшман, че са им скопени цилиндрите,
на Трикс ако са му монтирани предпазителите на буталните пръти иска радиус над 500мм:


Да бяха само трикс. Гаден проблем е тоя. И мен ме дразни много. Ама дето са казали хората не става хем *** до края, хем душата в рая.

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #70 -: 11 Януари 2011, 18:28:34 »
Цитат на: Жоро link=topic=2849.msg52207#msg52207 date=1294762992
Дани, Григори е в V-та епоха, какви цилиндри, какви пет лева.

 :scratch_ones_head: верно, ама аз нали по цял ден човъркам парни локомотиви из нас и нещо съм му отървал края...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #71 -: 11 Януари 2011, 21:34:09 »
 Благодаря,за отделеното време pach. :hi:
Интересно развитие се получава с тунелите в средния модул.Определено ме заинтригува и има `ляб в него.Ако имаш време пусни едно - две 3D,за да го видим. :good:
За дългия /наричам го "швейцарския"/,почти съм си избистрил мнението (на 98%) и то е нещо като от първите постове.Сигуро съм пропуснал да ти кажа,че дългия мост ще е вляво на дългия модул (с/у бюрото - да си го "гледкам") :spiteful:
За теснолинейката,въобще не съм го мислил,но ще са някакви зиг-заци,и осморки,като там ще е дърводелския цех.
Размерите на таванското са точни,но разтоянието м/у  теснл. и сред.модул да е 50/60см.за да стане тесн. по-широка,и средния модул може да е по-дълъг.
Абе.....избистрят се вече нещата,остава началото на лятото да започвам (ако е рекъл Бог),стига съм си чесал езика. :haha:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #72 -: 12 Януари 2011, 11:45:30 »
Благодаря! :thank_you:

И така  :scratch_ones_head: ще се опитам  да представя ...представите си по реда на въпросите и коментарите тук. Както и във връзка с това което се сетя в движение (от проектирането му).

Почистването на подземните нива става лесно чрез:
- почистващи вагони (на роко например).
- повдигане и отваряне на планините за осъществяване на свободен достъп до релсите и въобще на конструкцията.
Тук е мястото да отбележа, че във връзка с моя опит до сега и вземайки под внимание, че "силната страна" на Грег е дърводелството (по негови думи), съм се постарал да направя макета в 95/99% индентични по размери (съответно и по носеща рама) модули. Ето какво имам предвид също:


Виждаш се размерите на отделните клетки.
1-ви основен размер -- в червено - 80х80см.
2-ри основен размер --в зелено - 80х75 см.
3-ти основен размер --в синьо -  80х100 см.
Всяка клетка е разделена на още по-малки такива, с размери около 20-те см. Едните са 20х20см и вторите съответно 20х25 см. означени са с лилав цвят.
Те могат да бъдат изпълнени с по-тънки летви сравнение с основните от големите клетки. Тяхното предназначение е освен заякването на носещата рама, да имат и подпорни функции на макета и неговото оребряване. Докато големите клетки са евентуално и с допълнителна функция – по тях да може да се разглобява конструкцията на части. Не че ще минат през вратата, но Грег така и не ми каза  размера на прозорците... Все пак така може да се работи на етапи (основни клетки)  още от самото начало по строежа на този макет. А стаята трябва да може и да се боядисва например (разглобяването)!
Грегари, средната част на макета в началото бе едва 260 см дълга (колкото е в момента частта за теснолинейката), защото не ми харесваше да „затваря“ пространството срещу вратата, при влизане в помещението, но ти там искаш да ти е основната гара. Да ама се наложи да го удължа и така отново се „завърна“ срещу вратата. Тъкмо заради късата полезна дължина на тази част от макета (това е Н0 все пак...) се наложи и "изкривяването" на моста над края на езерото и завирането в тунел под спускащото се от високо трасе, за да успея да докарам полезната дължина на коловозите в тази гара до заветните (около) 2,4 метра!!! Там именно, в тунела (не е чисто S...има си прав участък) са и въпросните 425 мм радиус.Принципно всичко търпи корекции, но само ако се хареса и доразработи този проектоплан.
Решение винаги има, но не навлизах задълбочено в разработката поради липса на време.
Колкото до виадукта , не че не може да се преработи чрез размяна, но в ъгъла който съм го сложил ще изглежда много по-добре по доста причини, една от които е отдалечеността му от контражура на светлината. Там срещу бюрото (от ляво на снимката) доколкото разбрах са ти прозорците и през деня точно там светлината няма да е много удачна както за наблюдаващият го, така и за евентуални снимки. А знаем че едни от най-ефектните снимки стават именно на виадукти!!!
То размяната на местата не е толкоз просто всъщност , защото в дясната спирала са вложени всъщност две спирали с обратни наклони (ще го видиш на полупрозрачните обемни „снимки“ по-късно...може би днес) което нещо го постигнах доста трудно. Само на чертежа де, иначе на „живо“ при сглобяването им е доста лесно и мноооого практично – едни и същи носещи шпилки се ползват!
Освен това трябва да разменя под ред от горе на долу:
-   Въглищната „мина“ която е най-отгоре при спирката в ляво на снимката. На мястото на спирката да дойде виадукта, а мината да мине над двойната спирала (ако и тя е там де...)
-   Съответно моста който е под виадукта сега, също трябва да мине на ляво.
-   Което автоматично премества втората по големина гара (с два „английски“ бретела) на дясно, което премахва както моста на изхода след гарата... (вай сега не съм  :blush2: го направил – третият под виадукта) така и доста плавният завой на трасето преди да стъпи на следващият мост (над езерото)
-   Сигурно има и още причини, но те по закона на Мърфи ще изкочат при евентуална преработка...

По въпроса – защо езеро а не река!?
Реката предполага да е плавателна (щом има въглищно пристанище на брега), тоест трябва да е доста по-широка от възможностите с които разполагам в този ъгъл, плюс това че трябва да идва от „някъде там“ извън макета, но от посока където сега е голямото спускане (наклон 2,25 промила) в дясната част на макета. Изкушаващо е там да има водопад (все пак да идва реката от някъде!) защото не мога да сложа още един (още по-висок!!!) виадукт по простата причина че отдолу имаше при един от плановете трасета и релси..., а сега ми се струва доста тясно като пространство за един "перфектен" виадукт, но винаги може да се направи все едно, че там са шлюзовете на "Железни врата" например - тоест "входяща" река между двете струмни скални маси от двете страни,  а пък водопада  толкова близо до пристанището ще е меко казано ...уникално! (не че не е възможно...) :scratch_ones_head:
Водопада го оставих да е под виадукта и след най-ниският мост (дето не съм го означил) да се влива в езерото. Впрочем по неясни причини (някакъв бъг във WinTracк-а...) при изчертаването на синият полигон с който исках да ти означа водата, тя се разля по този начин че ти закри пространството над 60 сантиметровият „проход“ между виадукта и задната зона на средната част от макета. Това даде идея за „езеро“ което да е на плоскост покриваща този проход и повдигаща се при нужда, като е елементарно монтирана на две/три панти. Впрочем ти искаше да има и "контейнерна база" ...която спокойно може да влезне в гарата под виадукта и на брега на езерото - почти срещу вратата отсреща, като в лявата част на спиралата (под спирката от върха) и "под" въглищната мина съм оставил място и за допълнителни коловози за това нещо.

Другият „проход“  - пред основната гара, в срадната част на макета, разделящ всъщност Н0 от Н0m, го направих нарочно широк 80 см. по две причини:
1.да може да се отвори повече пространство пред вратата при влизане и...
2.да може там освен един два стола (аз там бих седнал...освен пред бюрото) да има място за един от пултовете за управление – тук конкретно е за тази гара.

Та така...
Очаквам повече коментари и т.н. Не съм догледал нещо и това е сто процента сигурно...
Когато имам време ще качвам и „снимки“ на 3D-изгледи и по-детайлно схеми на отделните модули с гарите, спиралите и съответните технически уточнения. Не съм си играл и да правя по съществени "скали" и планини освен автоматично генерираните от макроса, но сам ще се увериш, че дори и така , макета изглежда моооого атрактивно със стръмните урви и т.н.
Поне на чертеж де...после ако се и направи добре ландшафта, ще е ....трепач!!! ;)
Само, че малко търпение, защото се оказа така - едно е да направиш на план във WinTracк-а, но съвсем друго да го „раздиплиш“ на снимки, във вид удобен за качване в мрежата и постване тук – иска доста играчка за обработка и онагледяване...
Поздрави!

ПП.Всичко това при условие, че тази схема остане актуална и т.н.щото ясно е щото иначе да не си струва (колективния) труд....
За това не съм си играл да правя плеядата глухи коловози около двете големи гари също...пък и те тепърва (май) ще се обсъждат... :scratch_ones_head:

 ;D ;D ;D


2 ПП.Има една много атрактивна изненада в самото движение между гарите  ( и е свързано с "двойната" спирала!!! ;)), което ще обясня като придружителен пост към 3D -изгледите (например :scratch_ones_head:).

3ПП.Последната корекция е в направена в червено (доста по-късно се сетих за този фактор...
« Последна редакция: 12 Януари 2011, 12:47:06 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #73 -: 12 Януари 2011, 15:11:35 »
Ето общ 3D изглед на проекта преди сглобяването на гарите.
Тоест само трасета и наклони. Дава обща представа за цялостен поглед.

По тази снимка по-късно ще ти опиша движението на влаковете .


И още един изглед (дори преди виадуктите...).


Първоначален поглед към проекта в десният ъгъл
(вече с виадукта, но без реката и мост №3)


Още по-близък и подробен поглед на този ъгъл.


1.Виадукт.(котатата е 347 мм от основата на целият макет).Вход  към спиралата отвеждаща трасето на долу към кота 223 мм.
До тавана на Грег струва ме се че ще остават около 50-60 см???
2.Мост под виадукта (котата е вече 160 мм)
3.“Забравеният“ мост . (кота само 26 мм – над вливането в езерото)
4.“Английски“ бретел на десният вход от гара №2 (кота 26 мм)
5.“Езеро“ върху подвижната плоскост (виж по-горния ми пост) като котата е 0 мм.Тоест с 26 мм е по-ниско от всичкщо останало по макета, за придаване на някаква „дълбочина“ спрявмо макета, въглищното пристанище и евентуално контейнерния терминал в другия си край.
6.Диагонален мост над „края“ на езерото и след въглищното пристанище.
7.Огромна и стръмна „планина“ (в случая е цилиндрична, но това е въпрос на проект чрез друг макрос и реализация) която прикрива двоната спирала. На върха и може спокойно да се сложи крепост, замък, селце или дори ски-курорт . Според  избора ти Грег – еххх, Швейцария...
8.Задължителните стръмни скали, които придават своеобразен „чар“ на края на тази планина, между двата моста и трасето там...и над „езерото“.
9.Изходен тунелен портал (входа на тази част е от към виадукта) при кота 223 мм. В тази част височината на помещението (подпокривно пространство доколкото разбрах) е 160 см. Тоест при височина на основата на макета (кота 0 мм) от 75/80 см над пода + 26 мм(основа на най-ниското трасе) + 223 мм = ~ 1.4 метра. Значи тавана там е на около 20 см – смятам че е предостатъчно? Все пак е „подпокривно“...
10.Кей на въглищното пристанище със съответното „разтоварище“ за въглищните влакове – кран не съм сложил, но то е ясно че поне един ще си монтираш.

Тук съм обозначил най-горната част от дясната спирала на макета. Вход/изход, като под тази нейна част, която е „завъртяна“ от вход към изход, по посока на часовника, се намира и останалата част, която е с обратен наклон – съответно завъртяна обратно на часовника. Общото м/у тях са шпилките и планината която ги прикрива.


Надлъжно и нагледно представяне на профила по трасето на тази част от макета.
Вход към спиралата на 347 мм ---- спирала в посока на часовника
и от входа сочеща на долу --- подпъхване под самата себе си --- изход на 223 мм.
Брой обороти в тази нейна част - един оборот. Разлика в котите за вход/изход ~ 120 мм. ;)


Тук се вижда полупрозрачната планина с тази спирала.


Наклона за тази част (по часовника дето се върти),
е 2,4 промила (2,40/1000).


Така имаме достатъчно разлика между "носещите" плочи на двата етажа и тя е повече от 120 мм.
Носещата плоча на етаж е нещо доста по-различно от покриващия ландшафт, но за това ...друг път.

Тук се сещам, че при представянето на общия план, забравих да упомена основни параметри за този проект.
1. І-ви етаж - основи на всичко - кота 0 мм.
2. ІІ-ри етаж - основи на двете големи гари - кота 26 мм.
3. ІІІ-ти етаж - т.н. служебен - подпомагащ атрактивното изграждане на макет тип "алпийски"- кота около 80 мм.
4.ІV-ти етаж - проходен - осъществяващ визуално раздалечена връзка м/у ІІ-ри и VІІ-ми етаж , като по него има и съответните коловозни трасета - кота 160 мм.
5.V-ти етаж - служебен и от части проходен - кота около 240 мм (в служебната част) и 223 мм в проходната част (дясно от проекта) - кота 240/223 мм.
6.VІ-ти етаж - служебен - издига виадукта на още по-високо ниво - кота 320 мм.
7.VІІ-ми етаж - най-високият, съдържащ трасета и т.н. - тук е виадукта, спирката и въглишната мина...както и "замъка" или там каквото избиреш.

Може би вече си забелязал разликата (приблизителна) от 80 мм между етажите.
По изискванията на "жанра" за Н0, минималната височина м/у носещите основи на всеки два съседни етажа трябва да е не по-малко от 77 мм (за електротяга в двойно трасе и тунел).
Аз съм заложил 80 мм, но всъщност то е доста повече - практически имам запас над 100 мм , че и до 160 мм.

Така на практика (и след въвеждането на служебните етажи) получавам визуална разлика при завършен макет в следните параметри.
От основните гари до най-близкото по-високо видимо трасе - 160 мм (над гарата с английските бретели) или дори 223 мм в дясната част от макета (над входно/изходните тунели при основната гара). Тук отгоре всъщност ще се развие и теснопътното трасе, което за сега не е визуализирано.
От тази видима част над основните гари до най-горната видима част от макета има още около190 мм. Тоест ако условно разделим визуално макета във видимата му част на пет равни части (човешкото око така най-добре "дели" информацията) то получаваме следното.
0 - основно развитие на макета
+ 2 части (от 5-те) преходни движения на влакове в междугарията.
+ още 3 части е най-високата част от виадукта (и спирката).
Тези пет части и разделението м/у тях най-добре се виждат при трите моста които се явявят един под друг (търсил съм този визуален ефект) от виадукта до езерото. Според мен това е перфектната визия за един истински виадукт.


Мдаааа, друго до тук, не се сещам.Не се притеснявай да питаш и коментираш Грег. :hi:
 ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12375
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Начални стъпки в макета на gregary
« Отговор #74 -: 14 Януари 2011, 16:59:45 »
Грегари както ти обещах вчера (четвъртък - Терасата  :lol:) ето следващата част, информация за размисъл през двата почивни дни (за нас де) е доста, така че продължението ще е през другата седмица.(за ужас на един потребител тук... :sarcastic: :on_the_quiet:)
И така... :scratch_ones_head:
Ето и обещаното кратко описание на движението по този макет (според проектния план представен по-горе):

Ето пълният профил на описаното трасе за макета със означение на съответните точки по профила:


1."Влака" тръгва от (бъдещата) основна гара върху средната част, по посоката указана със стрелката.(кота 26 мм)
2.След завой на дясно се изкачва в лек наклон, като от дясно по ниско остава бъдещият град, а от ляво също по ниско въглищното разтоварище на пристана и петролната база (бъдещи).(котата е от 26 мм към 160 мм)
3.Завива още един път на дясно и се насочва към първият тунел. Този завой впрочем може да се направо с още по-голям радиус и съответно плавното му трасе ще допринесе за много добра визия на разминаващи се влакове.(котата е около 160 мм и нагоре)
4.Влизайки в тунела (изкачването продължава) обръща посоката и излиза на следващата, също изкачваща се права.(котата в тунела е около 180 мм).
5.Дълга хоризонтална права с перфектен изглед от цялото помещение.(котата е 223 мм)
6.Влизане в тунел от дясната спирала.Кота на входа - 223 мм.
7.Изкачването по една витка от спиралата.(кота около 260 мм)
8.Излизане от горният тунел на дясната спирала.(кота 347 мм)
9.След преминаване по виадукта (веднага след №8) по дългата права, стига до (бъдещата) спирка с отклонението до въглищната мина.(кота 347 мм).
10.Обратен завой със спускане по частично откритата лява спирала (идеално естествено осветление от съседния прозорец), с последващо влизане в закритата част на тази спирала през горния тунел.
11.След един пълен оборот и половина, в спускане, през горния тунел, влака излиза на кота 160 мм по правата над втората гара.
12.Преминава по средният мост под виадукта над него и влизане във втория (по-нисък) тунел на дясната спирала.котата е 160 мм.

Следва спускане обратно на часовниковата стрелка, по долната част на дясната спирала, преминаване по трасе непоследствено под трасето м/у 11 и 12 (те са отгоре му).котата е от 160 към 80 мм.Следва завъртане в още една витка от лявата спирала (също обратно на часовниковата стрелка).котата е от 80 мм към 26 мм.

13.Излизане от долния тунеел на лявата спирала. кота 26 мм.
14.Преминаване през (бъдещата) гара с двата "английски" бретела, след която е и третия мост под двата по-високи (виадукта и средния мост).
15.След плавен завой, преминаване по моста над езерото (зад пристана) и влизане в тунел.
16.Излизане от тунела и...

...Отново сме на изходнат си позиция - основната гара. ;D

За повторно преминаване виж точка 1 по-горе. :lol:

Трасето е двойно навсякъде, тоест осигурява се двупосочно движение, така че посоките са условни (ляво и дясно), както и изкачване/слизане, защото зависят и от посоката на "въртене" по макета. Постарал съм се гарите и спирката да са на сравнително равни и достатъчно големи разстояния една от друга. Времетраенето за движение в междугарията зависи както от скоростта на влаковете така и от вижданията на оператора.
Достатъчни са да се прецени и "подготви" маршрута и за транзитно преминаване.

Ето пълният профил на така описаното трасе за макета със означение на съответните точки по профила:


Ако имаш въпроси, не се притеснявай и ги задавай!
 ;D ;D ;D