Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Музеен парен локомотив 05.01

<< < (36/52) > >>

mgirginov:
И Емил и Сашо използват думата "Einheitz". Ясен има предвид "Einheitslokomotiven", т.е. серийни локомотиви. В случая се визира серийна 23-ка.

Сaprycorn:

--- Цитат на: Tramway link=topic=1380.msg49359#msg49359 date=1289914167 ---
--- Цитат на: Сaprycorn link=topic=1380.msg49343#msg49343 date=1289905131 ---05 е много специфична българска серия! На пръв поглед прилича на ЕINHEITS локомотивите, но има такива размери на основните части, че не пасват с нито една немска серия. Например колелата с диаметър 1850 мм са уникални. Най-близкия размер до тях при немските локомотиви е 1750 мм (от BR23) Тук е много важно да се има предвид, че 05 е ТРИЦИЛИНДРОВА, което значи, че противовесите на 1-ва и на втора двигателна колоос са обърнати различно от нормалните за двуцилиндрови локомотиви, т.е. колелата от BR23 не стават. Котелът не прилича на нито един немски, тендерът  също! Просто нямам идея за локомотиви-донори на части за БДЖ серия 05!
--- Край на цитат ---
Колега, не се обиждай, но туй, което си написал, не е много вярно.
1. ЕINHEITZ означава еднократно разширение на парата и туй не е отличителен белег. Такива са всички машини, които не са COMPOUND (с двойно разширение). На външен вид двуцилиндровите компаунди са познават само по диаметъра на левия цилиндър, който е нископарен и значително по-дебел от десния.
2. При трицилиндровите машини (Drilling) зацепването на трите машини е на 120° една от друга, като при движение напред първа е дясната, следва средната на 120°, и накрая лявата на 240°. Тъй че ако дясната машина са намира в ЗМТ (кривошипа хоризонтално назад), левият кривошип, погледнат отляво, заема положение 120° напред и нагоре. Противовесите, тъй като уравновесяват и други маси освен на шатуните, не лежат точно диаметрално на кривошипите.
При двуцилиндровите машини дясната машина бяга с 90° от лявата.
3. Немската 23-та серия също е трицилиндрова (в Холандия карам 23.023) и разликата е само в диаметрите на бандажите.
4. Котелът с малки разлики е подобен на тоз на серии 03 и 11, тендерът е абсолютно същия. За 05.01 изпратихме в Сф тендерът на 11.10, тъй като всичките 5 машини от серия 05 бяха преустроени на пълни мазутки и въглищните сандъци на тендерите бяха премахнати и заменени с мазутни резервоари. Сега обаче мазут няма откъде да са зарежда и минаваме пак на кюмюр. Същото правим и с 03.12, само че те бяха на смесено горене и мазутния резервоар беше само пъхнат в задната част на въглищния сандък без последния да са разрушава.
5. Арматурата, гарнитурата на котела и други агрегати са еднакви с тез на доста други серии, тъй че такива части има. Вътрешен шатун и принадлежащите му шатунен и кръстоглавен лагер, хамут, клин, притискач, притискаща планка, хамутни болтове и др. са изработени по чертеж.


--- Край на цитат ---
Емо, с думичката EINHEITS обобщавам целият подвижен състав, произведен за немските железници между 1925 и 1941 година. http://de.wikipedia.org/wiki/Einheitsdampflokomotive Това са така наречените стандартизирани, унифицирани единици подвижен състав. В нашата железопътна литература за този подвижен състав се използва и израза НОВОТО КОНСТРУКТИВНО ОФОРМЛЕНИЕ, когато става дума за БДЖ сериите 01, 02, 03, 05, 10, 11, 36 и 46.
За немската 23 (и в трите и варианта) тя е ZWILING! http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_23   Противовесите на колоосите на цвилинговите машини са разположени съвсем различно, отколкото тези на дрилинговите.

Tramway:

--- Цитат на: mgirginov link=topic=1380.msg49372#msg49372 date=1289923154 ---И Емил и Сашо използват думата "Einheitz". Ясен има предвид "Einheitslokomotiven", т.е. серийни локомотиви. В случая се визира серийна 23-ка.

--- Край на цитат ---
Извинявайте, обърках са. Да не разберат в SSN, че ще ме скъсат от майтап. На таз машина, дето са вика, 2 комплекта бандажи съм й изял. Вече ги обърквам, то е от ЕГН-то. Пък и една ли машина ми минава през ръцете - туй са 01.1075, 44.1593 (и двете трицевки), 41.105, 65.018, 50.3564, 52.3879, 52.80хх (даже и номера не й помня), и още други...

Посипвам си главата с мусор от 16.01

ПП: не съм добре с немския - знам колкото да си изкарам бирата, е**нето и боя.

Tramway:
Първата ми повезка с 23.023 - депо SSN, Ротердам, 08.10.2005г. Излизаме за увеселителен влак Ротердам Ц - Хауда - Ютрехт Ц - Брьокелен - Дайвендрехт - Амстердам Ц - Харлем - Лейден Ц - Хага  HS - Схидам - Ротердам Ц.
Разстояние около 320 км, тръгване 12:00, общ обход по разписание 8:20 ч, пристигане 20:40 (+20мин).
Състав: 9B, 1A, 1WR, 1D - 48 оси, маса 620 т, спирачен % 94.

KRAKOMOBILA:
Добавени са още доста фотоси към допълнителната галерия на 05.01  :yes:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия