Добре дошъл и от мен! Виждам, че колегите общо взето са ти обяснили основно как да се ориентираш. Само ще допълня, че наистина много трябва да се внимава, когато се купува. Не са редки случаите, когато скъпи, месингови и ювелирни модели, без кавички, като дойдат се оказват пълен боклук и огромно разочарование за камарата пари, които си пестил в продължение на цяла година. Колкото и да е гадно и неприятно, е факт. Аз например, заради подобни грешки, в рамките на десетте години вътре в хобито съм натрупал по груби сметки абсолютен зян 1300 лева. Това не са лев и два и поради тази причина вече съм изключително взискателен към нещата, които вземам. Все пак заплатите на повечето от нас не са по 5-6 бона на месец, каквито хора има в този форум, и подобни зяносвания са абсолютно недопустими. Затова трябва да се внимава. Още повече, че съвременните тенденции в каквото се сетиш са, като не прави изключение нито ширпотреба, нито "месинговите" фирми, да се произвежда по-некачествено, да се влагат износващи се детайли, за да може и бизнесът с резервни части да върви, защото ако не е това "перо", фирмите ще фалират. Голяма част от локомотивите на Брава например, имат много хубава бомба със закъснител в задвижването си, която в един момент със сигурност ще докара купища главоболия. Обратно, за някои от нещата на Пико, въпреки не особено доброто реноме на тази фирма, има само положителни отзиви. Следователно има много Москвич на цената на Ферари, но също и обратното.
Затова не се притеснявай да питаш преди да си дадеш парите. По-добре да зададеш глупав въпрос, отколкото после да се разочароваш. И запомни едно - ж.п. моделизмът в никакъв случай не е "снобизъм", "надувкаджийство" и "гъзария", въпреки наличието на колеги с подобни наклонности. Това е начин човек да си направи кефа и поне за малко да се отдели от ежедневието.