Автор Тема: Парен локомотив 03.12  (Прочетена 37558 пъти)

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Парен локомотив 03.12
« -: 30 Декември 2010, 17:31:18 »
Информационното затъмнение по ремонта на 03.12 не е по наша вина. Трудно е омазани до уши, държейки гаечни ключове, ракети и други инструменти, ежедневно да правим снимки и да ги качваме. Все пак сме направили някоя и друга снимка.
Ето кратък разказ в картинки как върви работата по машината. Извинявам са за лошото качество на снимките.

Тъй изглеждаше 03.12 преди започването на ремонта:







След издаването на дългоочакваната заповед за възстановяването й, в януарския студ на 2009г машината видя слънце след 35 годишен престой в здрача на дизелов цех 2.



И отново на тъмно, вече в парния цех и без тендер.



Започва демонтажа на детайли.




Някои от тях са възстановяват в домашни условия.






Чак през пролетта на 2010г започна истинския ремонт. Машината е закарана пред дизелов цех 1 и разсъблечена. Започва стъргането на ръжда и боя и миене с пароструйка.




Дотук със събарянето. Започва изграждане. Машината е вкарана в цеха.

Направена е специална платформа за да може да се завари кръпка на мястото на изрязаното парче от котела за металографско изследване и якостни изпитания.



През дупката са виждат котелните тръби – чисто нови са!



Буталата са извадени от цилиндрите. Пръстените са нови, работната повърхност на цилиндрите обточена, няма хлабини, няма корозия. След КР машината въобще не е вървяла.



Някои елементи от обшивката са изчукват и изправят, други са изработват нови.



Подновяват са детайли от арматурата



Спирачните цилиндри



Динамото и челния прожектор.




Кноровата помпа е ревизирана, изпробвана и готова за качване. Зад нея са готовите прегревателни елементи.



Пещта отвътре. Сводът има нужда от подмазване тук-там.



Будката и крилата са остъргани грубо и закарани пред парния цех за пясъкоструене заедно с тендера.



Ето я изпясъкоструена и готова за кърпене и друга тенекиджийска работа. С пясък са минати и крилата, обшивките и други ламаринени части.




Всичко туй беше свършено до средата на юли 2010г. Следва продължение.
« Последна редакция: 10 Май 2011, 21:57:52 от Dispatcher »

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #1 -: 30 Декември 2010, 17:49:25 »
 :hi: :hi: :hi: :hi: :yahoo: :yahoo: :yahoo:
Очаквам продължението с нетърпение.
Успех и спорна работа !!! :clapping: :clapping: :clapping:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #2 -: 30 Декември 2010, 19:15:05 »


наистина - респект !

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #3 -: 30 Декември 2010, 19:36:52 »
Какви са липсите ? И какви процедури предстоят да се извършат ?

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #4 -: 30 Декември 2010, 21:26:02 »
Желая ви от все сърце успех в начинанието! Работата наистина е доста, но ще очакваме напролет новата радост!

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #5 -: 30 Декември 2010, 23:19:28 »
Поклон момчета :hi: :give_rose: .Успех!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #6 -: 30 Декември 2010, 23:26:42 »

Благодарение обаче на "35 годишния здрач на дизелов цех 2", тоя локомотив стана най-запазеният от всички във всяко отношение! Що не можа да побере и още някоя машинка 10-ка, 11-ка, 12-ка, или 46-ца!?!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #7 -: 31 Декември 2010, 09:38:32 »
36.10 и 48.04 също са толкова запазени.  :)

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5545
  • Рейтинг: 636
  • Красотата е в детайла!
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #8 -: 31 Декември 2010, 10:31:15 »
Евала, Емо! Искрено си пожелавам другата година къде средата й (дано и по-рано), да й видя пушека нейде из страната! А дано!
Успех във възстановяването и чакаме още снимки, ей! Не се отпускай!  ;)  :good:
« Последна редакция: 31 Декември 2010, 12:26:04 от Vlado »

hristo_t

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 534
  • Рейтинг: 1
  • H0 - IV DR/DB Бургас
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #9 -: 31 Декември 2010, 10:45:38 »
Браво!!!! :good:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #10 -: 31 Декември 2010, 13:32:45 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg51508#msg51508 date=1293781112
36.10 и 48.04 също са толкова запазени.  :)

А дано, но надали!
Щом са ги изкарали навън ... не им трябва много за да цъфнат ...

36.10 беше най-добре да си остане зад заварените врати на Синдел, но вече не е там,
а 48.04 беше достатъчно добре прибран в "Аквариума", но и той гледам вече е изкаран на двора.

Така локомотиви не се пазят!

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #11 -: 31 Декември 2010, 13:40:14 »
Жестокота... направо се разтапям

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #12 -: 31 Декември 2010, 13:44:15 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=2886.msg51515#msg51515 date=1293795165
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=2886.msg51508#msg51508 date=1293781112
36.10 и 48.04 също са толкова запазени.  :)

А дано, но надали!
Щом са ги изкарали навън ... не им трябва много за да цъфнат ...

36.10 беше най-добре да си остане зад заварените врати на Синдел, но вече не е там,
а 48.04 беше достатъчно добре прибран в "Аквариума", но и той гледам вече е изкаран на двора.

Така локомотиви не се пазят!
48.04 е в депо София от доста време вече. На открито е и вече е започнало демонтирането на разни части което не е добре...
36.10 е в депо Варна и е затворена в хале - пази се тъй, че за нея няма проблеми.

 За възстановяване мисля, че 36.10 ще е много добре да се направи... но 48.04 за жалост надали ще бъде възстановена тъй като няма за какво да се ползва (няма и въздушна спирачка).

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #13 -: 31 Декември 2010, 14:14:44 »
Снимки ще има - туй което сме свършили от юли до декември също е шо-годе запечатано и ще го покажа. Просто не мога наведнъж да кача всичко, щото трябва избирам и да сортирам измежду стотици снимки. Освен туй на 09.01 заминавам и пак са гмуркам в 3-ката, след което пак ще има визуален отчет на свършеното. Надявам са до Великден или Гергьовден да й драснем клечката. На товарната проба всички сте добре дошли да са повозите, опушите и наснимате!

А 36.10 си е цяла-целеничка във Ва и за месец, че и по-малко е готова.
Другите много перспективни машини са 15.17 (Ас) и 16.27 (Клц).

Но сега да не си отклоняваме вниманието от 03.12. Чакайте нов репортаж.
Весела Нова Година! Наздраве :drinks:! Пийте по едно вино и за машината, че да върви по-мазно!

refil

  • Trade Count: (14)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 550
  • Рейтинг: 43
  • Клуб BG TT
Re:Възстановяване на локомотив 03.12
« Отговор #14 -: 31 Декември 2010, 15:33:46 »
Цитат на: Tramway link=topic=2886.msg51520#msg51520 date=1293797684
Весела Нова Година! Наздраве :drinks:! Пийте по едно вино и за машината, че да върви по-мазно!


Ако трябва и по дамаджанка ще изпием-щом е за машината  :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry: :drinks: :drinks: :drinks: