Автор Тема: HO или ТТ !?  (Прочетена 23546 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #15 -: 03 Януари 2011, 11:50:47 »
За всяко нещо си има решение независимо от мащаба...
Не бързай с гаража - нека първо се запознаем, ти да се огледаш и т.н.
 (някой хора все още не са си показали колекциите и адресите по понятни причини - и ти не бързай също...)
За начало заповядай на ежеседмичните четвъртъчни срещи в "Терасата". (явно си от София)
Тук във форума дори си имаме такава тема.
Ще дойдеш, ще си поговорим, запознаем и т.н. Тогава може и да видим гаража и т.н. По-лесният вариант е със снимки!
(виж тук темите - има доста които са като теб и публикуват снимки от помещения, плоскости и т.н.)
То макета може би веднага можеш да го почнеш, но мисля че не е толкова лесно ако не си прочел това/онова.
Интересно става за астрономията - мисля, че ще имаме доста допирни точки, особено ако останеш в ТТ.
Поздрави!
 ;D ;D ;D

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #16 -: 03 Януари 2011, 12:20:06 »
Охоооо, бат Цецо, аз чак сега виждам, че си писал телескопи и барабани :)
Аз пиша със същия никнейм и в астрофорума :)
Лошо става с толкова много хобита  :yes: , знам го от личен опит,
макар, че вместо барабани, аз имам радиоуправляеми самолети...
Добре дошъл!

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #17 -: 03 Януари 2011, 12:43:22 »
Така така... астрономия... музика... говорете ми, говорете...  :drinks:

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #18 -: 03 Януари 2011, 13:58:43 »
В това хоби влаковете те обикалят най-често по елипсовидна орбита ... и винаги отиват и се връщат.

Докато с астрономията е умряла работа - Вселената се разширява и ако днес си изтървал да видиш нещо много дребно (а ти си изтървал много неща), то утре нещото вече е станало още по-дребно и връщане няма ...   :search:

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #19 -: 03 Януари 2011, 14:09:05 »
С уговорката, че "утре" във въпросния мащаб е примерно след 10 милиона години :)

makedonetsa

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #20 -: 03 Януари 2011, 15:24:18 »
То и с widowmaker май сме от една порода та да не се спотайва, във форума по астрономия съм tsetsodrums !! Та да се обади и той - а иначе съм в Княжево !  Направо ме разбивате ще се объркам ептен !  Абе ще пробвам с едно ТТ макетче пък ще видим после може и HO да опитам !?

makedonetsa

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #21 -: 03 Януари 2011, 23:04:12 »
Значи вече съм още по-твърдо в ТТ мащаб !  Минах преди 4-5часа през магазина на Жоро мисля че беше, и си взех стартов сет от 3 къщи и една гара за ТТ !  Едната къща вече е готова след три часово усърдие !  Само сега трябва да реша каква епоха да създавам !?  Мислех си трета ама ще видим след като взема точната големина на макета който ще правя .

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #22 -: 03 Януари 2011, 23:31:12 »
Онзи с голямата уста (Пач) те подбутна към ТТ  :diablo:
Лош човек, ейййй.

Сега сериозно - лошият момент е, че опираш основно до 3 производителя:
GÜTZOLD с 4 локомотива, Роко с 6-7 локомотива и основно Тилиг с доста повече,
но не чак толкова.
Иначе има много добър релсов материал (пак на Тилиг).

Предвид, че основният производител е Тилиг, а повечето им модели са 3-та епоха,
май е най добре да се ориентираш натам.

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #23 -: 03 Януари 2011, 23:53:10 »
Поздравления за правилния избор в идеалния мащаб ТТ 1:120!  :drinks:
Първоначално и аз почнах в Н0 1:87, но в последствие ТТ 1:120 надделя! Доста фирми има вече производителки в ТТ 1:120, стига да имаш средства и нерви. Преди 3 години влизайки в този форум разбрах, че има епохи и ред закономерности в прекрасното ни хоби. Да, аз не го крия минавам за кашоните колекционери, не че нямам място за макет, времето ме ограничава. Ето ти адреси на фирмите производителки в ТТ 1:120 и сам ще се убедиш, че почти всичко се произвежда:



01. "PSK"                                      http://home.kpn.nl/peter.koster/
02. "LORENZ MODELL BAHN"             http://www.lorenz-modellbahn.de/
03. "KUEHN"                                  http://www.kuehn-modell.de
04. "KITTLER"                                http://www.mb-kittler.de/
05. "BECKMANNTT"                         http://www.beckmanntt.de/
06. "TT-MODELS"                           http://www.tt-models.spb.ru/
07. "MODELL BAN MANUFAKTUR"       http://www.modellbahnmanufaktur.de/
08. "MODELL BAN MANUFAKTUR"       http://www.modellbahnshop-sebnitz.eu/ за чаркове (резервни части)
09. "SCHIRMER"                             http://www.modelleisenbahn-schirmer.de/
10. "PMT"                                     http://www.pmt-modelle.de/
11. "KARSEI-MODELLBAHN"              http://www.karsei-modellbahn.de/
12  "BRAWA"                                 http://www.brawa.de/     
13. "ROCO"                                   http://www.roco.cc/
14. "PIKO"                                    http://www.piko.de/
15. "TILLIG"                                  http://www.tillig.com/   

 :hi:       


Жоро

  • Trade Count: (67)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1651
  • Рейтинг: 143
  • HO DR IV епоха София
    • Хоби свят
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #24 -: 04 Януари 2011, 00:12:10 »
Даниеле, малко не съм съгласен с това мнение.
В нашия форум все още се робува на мнението, че за ТТ изборът е ограничен и той се свежда до две-три фирми и толкова епохи. Това е вярно, но за периода от преди поне десетина години. Сигурно е нормално, когато човек се интересува само от"своя" мащаб, да няма информация, какво се случва в другите мащаби. А ТТ-мащабът се оказа доста интересен за фирмите производители. Нали не смятате, че Roco от чист алтруизъм е вложил толкова средства в изработката BR 18 201? Или на BR 44? Както знаете имам и двете машини в Н0 и когато колеги си ги поръчаха, имах възможността да сравня ТТ с Н0-моделите. Единствената разлика беше в надписите - ТТ-ската 18-ка е в V-та епоха, мoйта - в IV-та. ТТ-ските модели имаха всички детайли като тръби, дръжки, кранчета и т.н. точно като Н0-вските. Искренно завидях на собствениците им. Днес казах и на Цецо - ако не беше толкова голяма колекцията ми - минавах в ТТ. Предимствата на мащаба са безспорни - на по-малко място повече неща при същата детайлност.
Та говорих за фирми - един пич от Германия е напрвил списък с всички произведени досега вагони за ТТ и отделен списък с фирми предлагащи продукти за ТТ - аз изброих 143 имена, от Европа и Острова.

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #25 -: 04 Януари 2011, 07:19:09 »
според мен епохата е водеща в случая про избор на мащаб. в ТТ замръзваш в 3-5 епоха и край, да не говорим че освен DR и DB едва ли има нещо друго. с две думи скука. N и НО са мащабите които наистина имат най-голям избор. ТТ е добър избор но трябва търпение след 20-25 години ще има сигурно по-голям избор. късмет!

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #26 -: 04 Януари 2011, 08:44:08 »
Съгласен съм с мнението на Дорян, понеже аз съм само в 1-ва епоха и то пруска тракция.
Иначе кой не би искал да направи сериозен макет само на 2-3 кв. метра?

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #27 -: 04 Януари 2011, 09:54:20 »
Момчета, Жоро  :buba: го каза - това че не сте в ТТ, само ви кара да го подценявате...
Избора не е толкова голям като в Н0, но има и ние по какво да въздишаме.
Пак казвам обаче, голямият избор е нож с две остриета...
и нека този дето има абсолютно всичко в своята колекция
(тук не става въпрос за витрина...но и там няма всичко!)
пръв да метне камъка обратно!!! :haha:

Ето малко повече инфо за незапознатите с този "Идеален мащаб!":


Това е от таз годишният каталог на Тилиг, само епохи и администрации различни от
Цитат на: Gervasii link=topic=2890.msg51730#msg51730 date=1294118349
... в ТТ замръзваш в 3-5 епоха и край, да не говорим че освен DR и DB едва ли има нещо друго....

кат.№ 02163 Dampflokomotive G 8.2 (Nenngröße TT)
Ероche I (bis ca. 1920) der Königlich Preußische Eisenbahnverwaltung (bis 1920) 
passend zu Set 01498


Art.-Nr. 02173 Dampflokomotive BR 86 (Nenngröße TT)
 Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Ausführung mit 2. Führerhausfenster

Art.-Nr. 02174 Dampflokomotive BR 86 (Nenngröße TT) 
Epoche III (bis ca. 1970) der Österreichische Bundesbahnen (ab 1956)

Art.-Nr. 02175 Dampflok TKt3 (Nenngröße TT)   
Epoche III (bis ca. 1970) der Polnische Staatsbahnen 
passend zu Doppelstockzug


Art.-Nr. 02210 Tenderlokomotive BR 81 (Nenngröße TT) 
 Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Betriebsnummer 81 001

 
Art.-Nr. 02283 Dampflokomotive BR 555.0 (Nenngröße TT) 
 Epoche III (bis ca. 1970) der Tschechoslowakische Staatsbahn (bis 1992) 
Ausführung ohne Windleitbleche

BR 555.1


Art.-Nr. 02566 Diesellokomotive T 679 (Nenngröße TT) 
Epoche IV (bis ca. 1990) der Tschechoslowakische Staatsbahn (bis 1992) 
mit Stern 


Освен горе упоменатите администрации и частни фирми, само от Тилиг правят и в следните други такива:
EBW , DBAG , ZSR , WL , CD , Havelländische Eisenbahn AG,


CNL , ÖBB , SBB/CFF/FFS , MTEG ...

При вагоните също имаме някой нещица... :scratch_ones_head:

Art.-Nr. 13005 Personenwagen 2. Klasse (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
(Bi29)


Art.-Nr. 13015 Personenwagen 2./3. Klasse (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
BCi29


Art.-Nr. 13413 Gepäckwagen (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Pwi 30


Art.-Nr. 13317 Karwendel-Expresswagen 3. Klasse (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Wagennummer 16528, C4i-32 Bei DIGITAL-Betrieb unbedingt die Glühlampen bei allen Eilzugwagenauf mindestens 10 Volt wechseln !!! (Artikelnummer: 08879)


Art.-Nr. 13829 Karwendel-Express-Gepäckwagen (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Bei DIGITAL-Betrieb unbedingt die Glühlampen bei allen Eilzugwagenauf mindestens 10 Volt wechseln !!! (Artikelnummer: 08879)


Art.-Nr. 13820 Eilzug-Gepäckwagen Pw4i-32 (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
Bei DIGITAL-Betrieb unbedingt die Glühlampen bei allen Eilzugwagenauf mindestens 10 Volt wechseln !!! (Artikelnummer: 08879)


Art.-Nr. 01498 Personenzug mit Güterbeförderung (Nenngröße TT) 
Epoche I (bis ca. 1920) der Königlich Preußische Eisenbahnverwaltung (bis 1920) 
5-teilig, passend zu Dampflokomotive G 8.2


Art.-Nr. 01557 Personenzug mit Güterbeförderung (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
bestehend aus zwei Preußischen Durchgangswagen, einem Gepäckwagen, einem offenen Güterwagen, einem gedeckten Güterwagen


Art.-Nr. 01564 Reisezugwagenset (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
bestehend aus: drei vierachsigen Abteilwagen 3. Klasse preußischer Bauart (ex C4 pr-04), 


Art.-Nr. 13891 Postwagen Post4 b/15 (Nenngröße TT) 
Epoche II (bis ca. 1950 der Deutsche Reichsbahn Gesellschaft/ Deutsche Reichsbahn 
der Deutschen Reichspost, geändertes Dach mit Oberlichtern


Същото е и с администрациите и частните превозвачи:
PKP , ÖBB , SBB/CFF/FFS , DBAG , RZD (руски железници), BC (белоруски железници), ZSR (словашки желецници), UZ (украински железници), LG (латишки железници) и т.н и т.н.

Стефчо е изредил различните фирмите по-горе (и не работещи за Тилиг),
като някой от тях произвеждат изключително в "ниските" епохи като "РМТ" например,
която работи изключително във втора епоха (има и два локомотива - BR89 (DRG) и BR89.6 (в БДЖ-47)).
Вярно че в ШШ си имаме само една месингова фирма, но нито по цени нито по качество отстъпва на "големите" батковци от Н0.
Е, за сега имаме само една единствена композиция произведена в І-ва епоха - Локомотив "Саксония" със 7-те характерни за онова време вагона. Но тепърва надявам се да има и още... :music:

Наскоро, тъй като се интересувам (почти) само от парната тяга си направих списък на всички парни локомотиви произвеждани в ТТ. Изредих само основните серии (без под серии в тях) и получих, че общо в момента (пари да имаш само)
могат да се закупят не по-малко от 31 броя.

И така, смятам че запълних една малка празнина в този форум (цитатите са само от Тилиг), а който
се интересува от този мащаб, може да ме допълва още доста.
 :yes: ;D ;D ;D

topalov

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #28 -: 04 Януари 2011, 10:08:40 »
Лека чеТТническа активизация:

Tillig Abteilwagen: ABC4 pr 01 (KPEV), C4 pr 02 (KPEV und DRG), B4 pr 04 (DR Ost) -


makedonetsa

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #29 -: 04 Януари 2011, 11:19:39 »
Благодаря особено на TheJakal  за линковете към фирмите производители в мащаб ТТ !! 
Даже съм учуден от разнообразието и избора във въпросния мащаб !!