Автор Тема: HO или ТТ !?  (Прочетена 25101 пъти)

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #30 -: 04 Януари 2011, 11:29:14 »


Такова зелено никога не се е ползвало в KPEV...
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 11:31:30 от widowmaker »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #31 -: 04 Януари 2011, 12:16:36 »
Не е точно така...Нали не смяташ, че от Тилиг правят измислени локомотиви!?! :mda: :on_the_quiet:

Бих казал че не трябва да се бърка пруската машина с тази от Любек...
Едното е "Preußische G 8.2", а другата е "G 8.2LBE".

1.Preußische G 8.2
Цитат
The Prussian G 8.2 was a 2-cylinder version of the Prussian G 8.3. It had been established that the inside third engine of the G 8.3 was not absolutely necessary and discontinued the G 8.3 as a consequence. Like that engine the G 8.2 had been developed from the G 12 and was in essence a shorter version of it. The locomotives were employed on heavy goods train duties on main lines. Later the top speed on some units was raised to 75 km/h so that the G 8.2 could also be used to haul passenger trains.
 A totoal of 846 examples of the locomotive were built between 1919 and 1928 for the Prussian state railways and the Deutsche Reichsbahn
. Five vehicles, that had been delivered in 1921 to the Reichsbahndirektion of Oldenburg, had been equipped with Lentz valve gear as was usual on the Oldenburg machines. The locomotives delivered in 1922 were Cassel division numbers; in 1923 several were supplied as DRG Class 31 before they were allocated their eventual DRG numbers in 1923. Another 150 vehicles were supplied to the Turkish and Rumanian railways. The firm of AEG converted four engines to coal-dust firing in 1930. 650 examples of these locos were still present in Germany after the Second World War. The Deutsche Reichsbahn had given them operating numbers 56 2001–2485 and 2551–2916.
In the Deutsche Bundesbahn this class was very quickly retired; the last one to go being no. 56 2637, withdrawn in 1963 and retired in 1965. The Deutsche Reichsbahn in East Germany used these locomotives right up to the early 1970s - a number even being given computer numbers. Its last stronghold was Bw Vacha in Thuringia, which had both the first and last engine to be built: nos. 56 2001 and 56 2916. In Germany no Class 56.20–29 has been preserved. No. 56 2795 is in the Warsaw railway museum as no. Tr6-39.
Или накратко това е станало по-късно BR-56.2 в DRG, или 056 в DB, респективно BR-56.1 В DR, същият е пък в ОВВ - 656 серия
Снимки:




2.G 8.2LBE(G 8.2 der Lübeck-Büchener Eisenbahn.)
Цитат
Die G 8.2 der Lübeck-Büchener Eisenbahn orientierte sich zwar an der preußischen G 8.2, war aber doch eine eigenständige Konstruktion mit zahlreichen Änderungen. So war sie deutlich länger und wirkte daher nicht so gedrungen. Sie waren für den schweren Güterverkehr zwischen Hamburg und Lübeck vorgesehen. Da diese Lokomotiven auch im Personenzugverkehr eingesetzt werden sollten, wurden das Laufwerk und die Bremsen so konstruiert, dass die Höchstgeschwindigkeit auf 75 km/h erhöht werden konnte. Es wurden in den Jahren von 1923 bis 1930 insgesamt acht Lokomotiven von Linke-Hofmann geliefert. Sie bekamen 1938 die Reichsbahnnummern 56 3001–3008.
Die Deutsche Bundesbahn übernahm die Lokomotiven 56 3001 und 56 3003–3008 und musterte sie bis 1951 aus. Bei der Deutschen Reichsbahn der DDR verblieb die 56 3002 und wurde 1956 ausgemustert.
Erhalten ist die Lokomotive 56 3007, die im Eisenbahnmuseum Darmstadt-Kranichstein steht.
Die Fahrzeuge waren mit Schlepptendern der Bauarten pr 3 T 16,5, pr 3 T 20 oder pr 2'2' T 21,5 ausgestattet.
Или накратко това е станало по-късно BR-56.3
Снимки:



По-подробно в удобен за справка табличен вид,
данните на двата локомотива може да се намерят тук

Всъщност това че е "пруски локомотив" не е точно К.Р.Е.V. ... :scratch_ones_head: така че нека специалистите се произнесат по-точно... :)) макар на мен повече да ми прилича на полският Tr-6... :sarcastic:
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 12:23:55 от pach »

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #32 -: 04 Януари 2011, 12:31:10 »
G8.2 е правен след войната - 1919г.
Тогава KPEV вече е P.St.E.V., но съвсем за кратко,
следва национализация - Deutsche Reichseisenbahnen - 1 април 1920
На 30 Август 1924г. Deutsche Reichseisenbahnen се реорганизира в Deutsche Reichsbahn-Gesellschaft (DRG).
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 13:33:25 от widowmaker »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #33 -: 04 Януари 2011, 13:05:54 »
 :hi: :hi: :hi:
Да очакваме ли малка тема със заглавие "P.St.E.V."?
 :yes: ;D



Иначе ето тези как изглеждат един над друг! ;)
http://dampflok-bilder-dampfloks.chapso.de/56-s693110.html
 :yes:
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 13:47:03 от pach »

vlado1

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (6)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 250
  • Рейтинг: 23
  • TT - III,IV еп. DR - АЕЦ/БСлатина/София
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #34 -: 04 Януари 2011, 13:44:14 »
Цитат на: topalov link=topic=2890.msg51741#msg51741 date=1294128520
Лека чеТТническа активизация:

Tillig Abteilwagen: ABC4 pr 01 (KPEV), C4 pr 02 (KPEV und DRG), B4 pr 04 (DR Ost) -

(Image removed from quote.)

ми то от тук идва:




 ;D ;D ;D

widowmaker

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #35 -: 04 Януари 2011, 13:49:29 »
Ами то името е друго, иначе си е същата администрация, но вече я няма табелата с кралския орел.
Под това име пруската администрация просъществува по малко от година и половина - от края на 1918 до 1 април 1920г.

Инфо на немски има тук:

http://de.wikipedia.org/wiki/Preu%C3%9Fische_Staatseisenbahnen

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #36 -: 04 Януари 2011, 16:51:38 »
Ето една убавиня в ТТ!!!!!

Произвежда се на "основата" от BR-106 (БДЖ-52)
Цената е от порядъка на 232 до 520 евро (на части и ли готова)
 :thank_you:
И един "Крамптън" ... също в ТТ :on_the_quiet:
който впрочем е производство от ...Унгария!!! :drinks:
« Последна редакция: 04 Януари 2011, 16:59:33 от pach »

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6713
  • Рейтинг: 1088
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #37 -: 04 Януари 2011, 17:37:09 »


аве що си чешете езиците  не разбирам ? Истината е една - рано или късно ще стигнете до нея :)
Оптималният мащаб е 1:87 .
На по-малките само като им видя ребордите и куплунзите и спиците и щангите - направо ми призлява !!
Да не говорим ,че и цените им взеха да надминават H0 .
Уважавам феновете и страстта им , но...с нищо не могат да ме Фанат тия мащаби ;)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #38 -: 04 Януари 2011, 18:01:41 »
А след "половин нула"... до "нула" и "единица"...   :spiteful: :dance1:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #39 -: 04 Януари 2011, 21:45:06 »
Всеки си има свой вкус - казало кучето и си облизало ...dispatcher...  :lol: :lol: :lol:
Да не се приема като обида към админа - просто му спестявам усилията.  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12344
  • Рейтинг: 1328
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #40 -: 05 Януари 2011, 08:28:00 »
Цитат на: XRISTO link=topic=2890.msg51805#msg51805 date=1294170306
Всеки си има свой вкус - казало кучето и си облизало ...dispatcher...  :lol: :lol: :lol:
Да не се приема като обида към админа - просто му спестявам усилията.  :hi:
Абсолютно точно казано!!! Подкрепям напълно!
Който няма какво да каже нека си замълчи просто...

...dispatcher...

Когато не си фен на даден мащаб, трябва да се опиташ да бъдеш обективен,
 колкото и да уважаваш феновете, които не са от твоя мащаб...поне аз така си мисля. :thank_you:
Никога не е зле да попоглеждаш и в съседните мащаби, най-малкото за да бъдеш информиран
(че то иначе изказванията предизвикват дружески усмивки) какво ново/старо.
Аз го правя и по друг повод - ползвам изключително много снимков материал за сравнение и "суперосване",
от по-големият батко - Н0.
Понякога при еднаква детайлност (което ни приближава до реализма и ни отдалечава от детските играчки),
се получава доста повече информация от модела в Н0 - най-малкото, че той е по-често сниман! ;)

"HO или ТТ !?"

...dispatcher...
 :hi:
От Правилата на форума:
т. I. С регистрацията си на форума на Railway Passion потребителят декларира, че е съгласен със следните установени правила:
...
т. 1.12, изр.първо Да не променя съдържанието на мнение или тема, съдържащи редакция от модератор или администратор. Такива действия ще се считат за грубо незачитане на Правилата на форума и никът на съответния участник ще бъде деактивиран.
Dispatcher



************************************

По същество...
Човека май си избра мащаба в който би искал да работи,
(макар къщичките на Аухаген да не отговарят точно... но това е друга тема...)
 но тази тема може да я продължим ако искате!?!?!
Нека да се включат повече специалистите от различните мащаби!
При всички положения ще е интересно както за "старите песове", така и за
новопрохождащите в хобито!

Впрочем оказа се, че четири до шест от крайградските къщи, които Фалер предлага под знака на N-размера,
са перфектно изпълнени...в ТТ!!! И са доста прилични както на външен вид, така и на сравнителни цени.
« Последна редакция: 05 Януари 2011, 10:45:19 от Dispatcher »

makedonetsa

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #41 -: 05 Януари 2011, 09:26:02 »
Малко съжалявам, че с тази тема разбуних малко повечко духовете !
Въпреки това, за мен темата бе много полезна - наистина не очаквах че в мащаб ТТ има толкова голям избор !
За мен този мащаб е по-подходящ най-вече заради по-малкото място което ще заема бъдещия ми макет.
А това че по вкус и цвят приятели няма е стара максима . Въпроса е да се наслаждаваме на момента, който прекарваме с хобито си :im_so_happy: 

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5588
  • Рейтинг: 650
  • Красотата е в детайла!
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #42 -: 05 Януари 2011, 09:35:31 »
Няма значение какво си избрал. По-важното е, че си избрал! Защото само моделистът избира мащаб! За немоделиста това звучи далечно и неразбираемо: "Мащаб?!?!"  :blink:
Тъй че мога да пожелая само успех в хобито!  :good:
« Последна редакция: 05 Януари 2011, 10:33:13 от Vlado »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2447
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #43 -: 05 Януари 2011, 10:47:20 »
Това със сградите и на мене ми се размива доста.даже съм купувал от немци сгради (без да се сетя да проваря в каталога на дадената фирма предварително  :blush2:), които са сглобени и обявени в НО, а впоследствие след проверка в каталога се оказват в ТТ.Като ги сложа до такава в НО, но друг вид, трудно може човек да намери разлика в мащаба.  :yes:

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Re:HO или ТТ !?
« Отговор #44 -: 05 Януари 2011, 11:47:26 »
не се притеснявай като си изброл ТТ можеш да караш НОm!!!