Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

И моята съвсем скромна пруска колекция.

(1/10) > >>

widowmaker:
Понеже се повдигнаха въпроси относно времето,
което обхваща моята колекция, отначало малко пояснения, пък после ще има и снимки на локомотиви...

Един подробен увод:

Кралската пруска железопътна администрация (на немски - Königlich Preußische Eisenbahn-Verwaltung),
води началото си от 3 ноември 1838г. с кралски документ (който също е предвиждал след 30 години държавата да поеме контрола над жп инфраструктурата)
и с построяването и въвеждането в експлоатация на първата ЖП линия в Прусия - Berlin-Potsdam-Magdeburger Eisenbahn,
която е свързвала Потсдам (там е била кралската пруска резиденция) с Берлин.
Тогавашният кайзер Фридрих Вилхелм III явно не си е падал много-много по железниците и заради скептичното му отношение към влаковете, строителството се е забавило,
но след построяването на баварската железница, (в Бавария вече е функционирала Königlich privilegirte Ludwigs-Eisenbahn-Gesellschaft от 1834г.) му се е наложило да подпише.
В последствие през 1845г. новооткритата компания Potsdam-Magdeburger Eisenbahngesellschaft получава официално одобрение от кайзера (на 17 август) и удължава трасето до Магдебург.
Линията официално е отворена на 7 Aвгуст 1846г.

снимки:

Потсдамската гара през 1843г. :


Карта на трасето Берлин-Потсдам-Магдебург:


Мостът Хавел в Потсдам през 1871г. :


Следва продължение...

(превод от английски, източник Wikipedia)


widowmaker:
Локомотивите ми до тук:

Т2 Altona 6081 - Trix:




Т2 Altona 6082 - Trix:




Т3 Hannover 1851 - Fleischmann:




T8 Berlin 7012 - Brawa:




T9.3 Berlin 7337 - Fleischmann:




Т12 Berlin 7829 - Roco:




T18 Stettin 8428 - Fleischmann:




P8 Erfurt 2458 - Trix:




S6 Altona 636 - Fleischmann:




S10.1 b.1911 Bromberg 1110 - Fleischmann:




G10 Kattowitz 5461 - Roco:




Остава да взема (за сега) Т11 (Brawa), G8.1, S10 (Trix), Т7 РМТ - чакаме го 2012.
T10 (Fleischmann) го чакам да го извадят пруски, а не прусия и хесен.

Другото, което е в обръщение не е много читаво:
Т16 (Fleischmann), новата версия под въпрос - нещо не ме кефи отливката (тя е като старата) и е една шапка пари, а моторът е старата голяма скръб на фирмата
G5.4 (Brawa) точно тоя тип локомотиви нещо ми е грозен, но не съм се отказал на 100%
S9 (Brawa) много добре направен изключително грозен локомотив за много пари.
S10.1 b.1914 (Roco) - кофти детайлност на тендера, пластмасови спици на колелата.
P8 (Fleischmann) - скопени цилиндри отпред
Т14, G8.2, T20, P10 и т.н. са правени след 1919г., когато вече е била в ход национализацията, т.е. не ми влизат в плановете (до 1918г.).

Сaprycorn:
Винаги съм се възхищавал на абсолютно твърдата ти ориентация по отношение на епоха и администрация! Но аз бих преосмислил концепцията относно типовете P10, G8.2 и T20. Макар, че са произведени след 1919 година, тези локомотиви са типичните прyсаци, нещо повече-тези машини са един вид върховно постижение в прyското локомотивостроене! Без тях колекцията ше стои някак недовършена ( мое мнение). Нищо не споменаваш за типа P6 Fleischmann, който се очаква да излезне тази пролет на пазара?


widowmaker:
Р6 ще го видим като излезне, ако е добър - защо не?
Аз и за G5.4 се двоумя, но не ми се дават тия пари за локомотив, който не ми харесва на визия.

Сaprycorn:
Почти съм сигурен, че ще е добър! Показват по списанията различни детайли от него. А сега се сетих и за P4 на Роко?
 

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия