Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Нещо интересно в нета
Adrian:
ето link към един също сложен модел в 1:87
pach:
В Германия тръгнаха първите в света влакове с водородни клетки
Те развиват скорост от 140 км/час и са произведени от френската Alstom
Клуб Z
17.09.2018, 16:09 ч
Планира се в дългосрочен план влаковете с водородни клетки да заместят дизеловите в железопътния транспорт.
Първите в света влакове, задвижвани с водородни клетки, от днес започват редовно да превозват пътници в Северна Германия, информират германски и австрийски медии.
Регионалният влак "Корадиа айЛинт", произведен от френския концерн Алстом (Alstom), свързва градовете Бремерфьорде, Куксхафен, Бремерхафен и Букстехуде. Два влака с нулеви емисии ще осигуряват редовния превоз на пътници по отсечката с дължина около 100 километра.
Планира се в дългосрочен план влаковете с водородни клетки да заместят дизеловите в железопътния транспорт. До 2020 г. в експлоатация трябва да бъдат пуснати 14 влака от този тип, бе посочено при представянето на проекта преди две години.
Влакът е задвижван от електрически двигатели, които се захранват от горивни клетки чрез химичната реакция между водород и кислород, уточнява специализираното германско издание "Аутогазете".
Отпадният продукт при тази технология е вода.
Необходимите количества водород се съхраняват в стоманен резервоар на покрива на влака, който може да измине близо 1000 км с едно зареждане.
Композицията развива максимална скорост от 140 км/час, което е съпоставимо със скоростта на обичайните дизелови локомотиви.
Въпреки това "Корадиа айЛинт" все още не е напълно "климатично неутрален", тъй като необходимият водород в момента се добива предимно от изкопаеми горива.
pach:
Немски и съветски бронирани влакове от 1-ва и 2-ра световни войни и периода м/у тях, в pdf формат за изтегляне:
https://epdf.tips/armored-trains.html
dred77:
Само за около 2700 лъвчета 1:45 :
https://model4all.cz/modelovazeleznice/meritko0145/lokomotivy/elektricke/elektrickalokomotivalaminatkas4991023csdiiiivo145%5BTechimage%20S4991023%5D?ItemIdx=0. :drinks:
pach:
bg&flag
На тези чехи(&словаци) им предложих да се свържат
с определени китайски фирми, които си търсеха модели
за производство! Едните китайци вече работят с една американо-австралийска фирма, чийто ютуб-репортажи съм вече пускал някъде в тема от форума.Все пак се надявах да го направят в Н0!
Те тогава преговаряха и с Роко, но явно нещата след
руския дизеляк който пуснаха (от Роко) нещата са приели
друг обрат.
Ми на нас, ни остават корубите от "Атлас", които сами да
си модифицираме (кой както се справи) до задвижени модели в Н0!
Принципно в един модел, еднакво трудно е да се изработят,
както приличен кош, така и много добро задвижване.
Докато при задвижването това все пак е по-лесно, дали чрез донор, или напълно самостоятелна разработка, то за конкретната коруба (на "ламинатката" или "RADA") това е доста трудно.Занятие със съмнителен краен резултат.
Това всъщност все още ме спира да си купя такава микросерийна
коруба та БДЖ 42, в ТТ - мен ми изглежда твърде груба и дебела...
или както каза Зазо, по рано тук, силуета им нещо не ме кефи!
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия