Автор Тема: Нещо интересно в нета  (Прочетена 166163 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #390 -: 10 Април 2020, 23:35:44 »
Втория клип наистина разцепва. Едновременно
управляна 25 влака. За 3О годишен макет, човека
е обяснил във форума, че това му е било мечтата!
Не маневрена дейност, а движение на влаковете.
Било е истинско предизвикателство с тогавашния процесор
Intel 8008, да направи както контрола, така и маршрутизатор за всеки влак с един бутон (!?).
Казва че никога не му е омръзнало, да гледа движението на влаковете. Така де - не ги върти по скучен овал - бих казал
че и коловозното развитие на целия макет е мноооого приятно.
Мнозина могат така добре и уникално да "запълнят" стая без
да се похаби пространството!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #391 -: 13 Април 2020, 21:03:55 »
С голямо съжаление разбрах, че на 12 април сме се
разделили с най-голямата легенда на Формула 1 - пилота
Стърлинг Мос (1929-2020).
Пилота-легенда, който имаше много победи,
но никога не стана шампион. Дори подари точка
на един от тогавашните шампиони.
Поклон пред великите Човеци!!!
 :hi: :hi:  :( :( :hi: :hi: :( :(
https://m.dnevnik.bg/sport/2020/04/13/4054055_sturling_mos_-_djentulmenut_koito_nikoga_ne_stana/

« Последна редакция: 13 Април 2020, 21:06:42 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #392 -: 14 Април 2020, 20:21:41 »
Много интересна гара! Интересно и каква функция има?
Може би Грег, знае повемче за нея!?

Кеъде, как и ...защо!
И пътническата част е интересна с тази платформа!!!
Тук изображението и е 3К
https://www.flickr.com/photos/rhedae/8306383076/sizes/3k/
а градчето и евентуалния плаж са доста привлекателни....
Красота!!!!

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2033
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #393 -: 14 Април 2020, 20:53:39 »
Цитат на: pach link=topic=2916.msg118351#msg118351 date=1586884901
Много интересна гара! Интересно и каква функция има?
Може би Грег, знае повемче за нея!?
(Image removed from quote.)
Кеъде, как и ...защо!
И пътническата част е интересна с тази платформа!!!
Тук изображението и е 3К
https://www.flickr.com/photos/rhedae/8306383076/sizes/3k/
а градчето и евентуалния плаж са доста привлекателни....
Красота!!!!
Не съм бил на тая гара и нищо не знам за нея, освен от това което bazitov сподели за нея: :yes: :)
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,5095.msg112014.html#msg112014

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #394 -: 15 Април 2020, 11:25:51 »
Хах....бях учуден, как съм пропуснал този пътепис!?
Много интересно и благодаря Грег, както и специално на
Базитов!!!! :hi: :good:
После видях датата на публикацията и ми стана ясно
защо съм я пропуснал. Обикновенно тогава съм "в разход"
два-три дни и после форума не ми го е показал като "нова тема"!

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #395 -: 16 Април 2020, 18:04:51 »
Един филм за американските "броячи на нитове"!
Накратко само някои от машините, матриците, маските и операцийте през
които минава сглобяването на един американски модел.
Или за серия от 3000 локомотивни модела, трябва да се изработят
и сглобят 1 000 000 части! Приятно гледане:
https://www.youtube.com/watch?v=MEtlFPQrjmQ
 :nyam: :music: :hi:
Клипа би трябвало да ви се зареди с автоматичен превод в субтитри.

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #396 -: 18 Април 2020, 08:55:49 »
 Може вече да сте го виждали, потърсих го и не го намерих във форума.
 Статия във Труд: "стар машинист майстори парни лeгенди"
https://trud.bg/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80-%D0%BC%D0%B0%D1%88%D0%B8%D0%BD%D0%B8%D1%81%D1%82-%D0%BC%D0%B0%D0%B9%D1%81%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%BBe%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B4%D0%B8-%D0%BA/
 "Една жена трябва да си има всичко-здрав корпус, хубави буфери и очи като фарове, да те пронижат!"  :good:

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #397 -: 27 Април 2020, 10:32:16 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #398 -: 29 Април 2020, 14:02:03 »
Само 370 чешки крони! Предлага се в три цвята:


от тук
https://www.facebook.com/commerce/products/2385494971567962/?rid=581635435308164&rt=6&referral_code=page_shop_card

както и други чертежи,върху тениски, бележници, чаени чаши и т.н.
тук
https://dopravnitrika.cz/

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #399 -: 29 Април 2020, 15:35:18 »
Интересно че според автора на статия в чешкото списание "Железничар" от септември 2017 г.
от БДЖ някога са искали да поръчат за нашата 42 серия, първообраза на ламинатката /и след подобренията/
а именно S699, тоест правили сме опити да се сдобием шестосни електролокомотиви!!!!
 
Молбата ни не била удовлетворена, тъй като производителите били претрупани с поръчки /работа/!!!

Списанието в PDF може да си го изтеглите от тук:
https://docplayer.cz/69100156-Ro-cnik-x-xiv-zeleznicar-cd-cz.html#show_full_text

а ето и бърз превод на интересуващият ни текст:

11 стр.
теми Чешки локомотиви доминират над България в продължение на 50 години В миналото стотици електрически локомотиви с крилата стрела в емблемата пътуваха от базираната в Пилзен Шкода по вътрешни линии, но също така и в редица европейски страни. Повечето от тях отидоха в страните от бившия Съветски съюз, където представители на различни редици се стичаха в продължение на много години. България обаче също не беше изоставена. За разлика от бившия Съветски съюз, нашите машини, произведени от началото на 60-те години до наши дни, са основата на локомотивния парк на БДЖ. 11

12стр.
e ma Русе Технически данни на отделна серия Варна мощност kw kw kw kw kw kw максимална скорост 110 km / h 110 km / h 130 km / h 110 km / h 130 km / h 110 km / h София Мездра Горна Orjachovica Бургас prev съотношение 3.95 3.95 3.348 3.95 3.348 3.95 дължина над броните mm mm mm mm mm mm постоянна сила на теглене 196 kn 200 kn 175 kn 305 kn 175 kn 202 kn Dupnica Пловдив Български електрифицирани линии 25 kv / 50 Hz MARTIN ŽABKA, MARTIN HARÁK ФОТО: АВТОРИ, JAN ČIHÁK, SOA Plzeň Те решили. Това доведе до преплитащата се поява на тягови автомобили за тази система за захранване, с която базираната в Pilsen Шкода набираше само първия си опит. Развитието на редуващи се локомотиви по това време беше значително ограничено от наличните материали, така че първите бройки от чехословашката продукция не бяха сред най-успешните. Само с по-нататъшното развитие на полупроводникови елементи беше възможно да се създадат качествени и надеждни превозни средства. Първо е създадена серията Е41. Първият тип локомотиви, предназначени за Българските държавни железници, бяха локомотивите ŠKODA 42E с живачни изправители, обозначени като серия Е41 за българските железници. Тези машини бяха предшествани от производството само на първия прототип на нашия Е, така че опитът при изграждането на еднофазни локомотиви беше минимален. Между 1962 и 1963 г. са доставени общо 41, но тези локомотиви са били неподвижни, а не работещи. Причината бяха няколко повтарящи се проблеми в секцията с електрическа енергия. Първоначално тези машини са били разположени само на две електрифицирани линии, които БДЖ имаше, а именно между София и Пловдив и Горна Оряховица и Русе. Едва в по-късните години медната мрежа от контактни проводници се разширява до други секции, докато се достигне настоящото състояние на километри електрифицирани линии. През втората половина на 60-те години започва реконструкция, състояща се главно от подмяна на живачни токоизправители със силиций за всички останали 39 машини, тъй като междувременно два локомотива бяха засегнати от опустошителни пожари. Това беше предшествано от обширен тестов пуск на нашия прототип локомотив E, който по това време вече имаше силиконови изправители, а голяма част от опита му беше използван за модернизиране на български машини. След тази реконструкция серията E41 стана сравнително надеждна и BDŽ не попречи на по-нататъшни поръчки за теглещи превозни средства от Чехословакия. Те също не отнеха много време и през 1965 г. до 1970 г. от Pilsen бяха доставени общо деветдесет локомотива на марката ŠKODA 46E, за BDŽ маркирани 42 серии. Това бяха подобни локомотиви, които са известни у нас под прякора Laminátka. Тези машини Посрещане на влакове на гара Мездра, оглавявани от машини от серия 45 Exbulharský Plecháč в активно обслужване на един от словашките превозвачи 12

13стр.
Ламинати за България малко след производството Ламинати с ламарина във Варна Жегличка на регионален влак в София бяха доставени малко по-късно на бившите Чехословашки държавни железници като S-серия. разрешен материал. Тук е необходимо да се спомене, че от 60-те години на миналия век българските железници се стремят да закупят шестосни локомотиви за техните планински линии и убеждават многократно базираната в Пилзен Шкода да ги произвежда. Тези усилия останаха нечувани поради абсолютната заетост на тогавашния завод. Advent of Plecháčů Въпреки че в случая с фибростъкло това е напреднал материал за своето време, което дава възможност, наред с други неща, да намали значително теглото на локомотива, ако е необходимо, в случай на по-нататъшни поръчки на BDŽ, машини с изцяло метални шкафове, за които беше прието името Plecháč, вече бяха доставени. Между 1971 и 1974 г. са произведени 56 машини от фабричния тип ŠKODA 64E, които са машини, много подобни на нашата серия S (днес 242). Тези локомотиви бяха подобно на случая с Laminátky, доставени на ČSD само след доставки в България. Новост в тези машини, маркирани в България като серия 43, беше максималната скорост от 130 км / ч, което се дължи на смяна на предавките в ходовата част. Поради удовлетворението на българската страна, след 1975 г. последват по-нататъшни доставки на частично иновативни локомотиви, маркирани с 43P серия, които се различават например в шасита с по-модерен дизайн или вграждане на електродинамични спирачки, което им осигурява най-добрите условия за още по-ефективно използване на планински писти. До 1984 г. 205 калай са изнесени в страната и са разгърнати не само по ново електрифицираните линии, но и до голяма степен заместват оцелелите серии E41. В по-късен период локомотивите от серия 43P са пренасочени сериите 44 и 45, за да се улесни разграничаването на машини с различни предавки.

14стр.
 Първият тип локомотиви, предназначени за БДЖ, бяха локомотиви с обозначение на производителя ŠKODA 42E, в BDŽ, обозначени като серия E41. маркираха осемнадесет машини от серия 41.1, но до 1994 г. всички тези пионери на електрическото сцепление в България бяха изключени. Последните шестдесет парчета, започващи с машинния номер 146, в сравнение с предишната серия (числа от 57 до 145), намаляват най-високата скорост чрез бавно предаване, което в случая означава 110 км / ч. Тези машини са проектирани за превоз на товари по най-наклонените линии, от които има няколко в България. Например линиите от София до Карлови Вари или Пловдив и преодоляват по пътя си масивни планински масиви от дълги дълги рампи с наклони, достигащи стойности до 30 на мили, а трудността за преодоляването им се умножава от множество противоположни арки и тунели. Поради това повечето товарни влакове се управляват от две или три машини. Многочленното управление, като нашите серии Laminate 230 и 240, не се използва в България и по този начин всеки локомотив е зает не само от машиниста, но и от неговия помощник. Търг частен превозвач TAD. Преглед на доставките на фабричното обозначение на BDŽ брой на бройката Период на доставка E E1m E E1m E1m EEEEEEEEEEEEEEE общо 395 Ламинати с кабина от ламарини, тъй като броят на електрифицираните линии постепенно се увеличаваше, както и работните места на електротехниците Škoda. Освен локомотивните депа София, Русе и Горна Оряховица, те наскоро се появиха и в Пловдив, Мездра, Дупнице, Стара Загора, Бургас и Варна. Заслужава да се спомене и десетте локомотива от серия 43.3, които са построени директно в България от резервни части върху рамките на машини, повредени при аварии. Само няколко години по-дълго от своя силиконов предшественик, серията 42, в мащабно извеждане от експлоатация от началото на 90-те години, продължи. Дори преди това, в края на 80-те и 90-те години, тридесет ламинати бяха модернизирани до серия 42.1, някои от които получиха, наред с други неща, калайджийски кабини. Това е трябвало да се предотврати спирането на машините, например в случай на незначителни повреди на ламинираните кабини в случай на малки аварии, които калайдисаната кабина може да издържи поради по-високата си якост. След 2000 г. остават само няколко немодернизирани машини. Като последна и уникална машина в продължение на много години, тя приключи живота си през 2013 г. в услуга на депото в Горна Оряховица, поради последствията от пожара. Напротив, от 90-те години на миналия век машината е статичен експонат в двора на Софийския транспортен университет. Ламинатите от ламарина от серия 42.1 издържаха значително по-дълго в експлоатация, когато последната операционна машина на депото в Дупница достигна преди около две години. Скоростни кутии от част от изведените от експлоатация локомотиви бяха използвани за забавяне на най-старата серия Plecháčů, която създаде нова серия 43.5, предназначена само за превоз на товари. Подсилване под формата на ютии След елиминирането на всички машини от серии 41 и 42 и техните модернизирани варианти, основната линия в България стана Plecháče. В по-малка степен още 45 електрически локомотива от серия 46, произведени за BDŽ в румънската централа Electroputere Craiova през 80-те години на миналия век, допринасят за осигуряването на българска експлоатация, като някои от тях са модернизирани в хърватската компания Rade Končar 90-те не започнаха много известни, макар и с щастлив край. BDŽ отдавна страда от липсата на електрически машини за превключване. V 80. Следователно, поне частично се опита да се реши този проблем чрез възстановяване на три съвпадения, също случайно, с произхода на чешките локомотиви, работещи в повърхностни мини, в четири двучастични маневрени машини. Този акт обаче, реализиран в старозагорското депо, остана уникален. Цялата смяна, дори и в големи хъб станции, остава на раменете на моторното сцепление до 90-те години. Едва през 1992 г. дългосрочните усилия на българите да придобият електрически маневрени локомотиви са изпълнени. Двадесет ютии бяха произведени в Pilsen, т.е. машини с тиристорна регулация от серия 61, много подобна на нашата серия 210, или прототип на модифицираната от нея серия 209. транспортиран до България. Новите локомотиви се експлоатираха в депа в София, Пловдив, обл. Горна Оряховица, Стара Загора, Дупница, Варна и Бургас. В момента почти половината от локомотивите са затворени отдавна поради различни повреди, а останалата част може да се види в най-голяма степен на пътнически влакове между София, Дупнице и Кулата, разположени на гръцката граница. Юроните също обслужват къси барове до Бобов дол и Петриче. Той също така служи за придвижване на няколко други места. Забавянето на работата, подкрепено в допълнение към доставката на общо двадесет и пет електрически агрегата на Siemens Desiro в началото на новото хилядолетие, доведе до спирането на много Plecháčs, които след това многократно станаха обект на продажби в чужбина. След ремонти в ČMŽO Přerov, те отново се включиха в услугата на частни превозвачи, главно по чешки, словашки и унгарски линии. За да обобщим, остава да споменем че от 1962 г. почти четиристотин от нашите електрически локомотиви са доставени в България, голяма част от които продължават да бъдат подложени на основен ремонт и настоящото финансово състояние на BDŽ едва ли ще позволи по-голяма покупка на нови превозни средства. По този начин ще продължим да можем да срещнем гордостта на чешките продукции на пътувания или екскурзии, които самите българи са добре запознати.
 



Впрочем  интересна и прегледна е таблицата на стр.14

 bg&flag
« Последна редакция: 29 Април 2020, 15:44:05 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #400 -: 29 Април 2020, 15:47:17 »
Мислиш ли че се разбира нещо от този превод? И дали има смисъл да пълниш постовете с тази шльокавица? Да не говорим и че "оригиналът" който си ни линкнал е същата боза.
Историята на нашите шкоди е достатъчно добре известна, в нея има доста губещи се детайли, но чехите по никакъв начин не могат да ги осветлят.
« Последна редакция: 29 Април 2020, 15:50:09 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #401 -: 29 Април 2020, 16:00:26 »
Каква шльокавица бе човек?
С какъв браузър си?
Според мен нещо друго не е у ред. На 95 % се разбираа всичко.
Е има някой грешки /таблиците не си играх да подредя/ и малки обърквации,
от типа - вместо Карлово, го  е превело Карлови вари...
Голямо самочувствие да обявиш, че производителя /чехите/ не знаят какво точно са правили за нас...
Все пак автора е по-близо до източника от който и да е българин!!!

Пък вземи, че го преведи тогава по-добре!

Ето и снимка на наша ламинатка в завода производител от 13стр.
Мисля, че е БДЖ-42.83 но ако се добера до хартиено копие /ако въобще има/ от списанието ще съм по-сигурен


Но може и да е БДЖ-42.53 или БДЖ-42.03....това допълнително ще го уточним.

ПП.Със сигурност на снимката е БДЖ-42.83 - увеличихи свалих от пдф-а въпросния участък с номера. :yes: ;D
Интересното е че съседния чешки, е S489-84!!! Дали пък нямат и последователни номера!?  :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 29 Април 2020, 16:20:13 от pach »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #402 -: 29 Април 2020, 17:17:52 »
Достатъчно ми беше да видя модел 42E1m, както и измислиците за 6 осния локомотив, който горките чехи не смогнали да ни произведат ...
А пък преводът: Ламинати с ламарина във Варна Жегличка на регионален влак в София ... ще си го запиша специално.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #403 -: 29 Април 2020, 18:07:06 »
И кое не ти харесва в означението им "42E1m"?

БГ от № до №--чешка-брой-дати на доставка
------------------серия-----------------------------
E 41.01 – 010   42E1m  10   04.1962 – 07.1962
E 41.11 - 041   42E1m   31   03.1963 – 11.1963
 41.001 - 039   42E1m   39   04.1965–  12.1967
 42.001 - 020   46 E1     20   10.1965 – 01.1966
 42.021 - 050   46 E2     30   12.1966 – 03.1967
 42.051 - 070   46 E3     20   10.1968 – 11.1968
 42.071 - 090   46 E4     20   06.1970 – 08.1970
 43.001 - 023   64 E1     23   08.1971 – 09.1971
 43.024 - 043   64 E2     20   02.1973 – 03.1973
 43.044 - 056   64 E3     13   02.1974 – 03.1974
 44.057 - 070   68 E1     14   04.1975 – 05.1975
 44.071 - 100   68 E2     30   11.1976 – 02.1977
 44.101 - 115   68 E3     15   09.1978 – 12.1979
 44.116 - 130   68 E4     15   11.1979 – 12.1979
 44.131 - 145   68 E5     15   12.1980 – 01.1981
 45.146 - 175   68 E6     30   02.1982 – 04.1982
 45.176 - 205   68 E7     30   11.1983 – 01.1984
 61.001 - 020   56 E1     20   04.1994 – 07.1994
                  общо 395

Не се бъркай с нашата БДЖ-42!
Цитат
Това доведе до преплитащата се поява на тягови автомобили за тази система за захранване, с която базираната в Pilsen Шкода набираше само първия си опит. Развитието на редуващи се локомотиви по това време беше значително ограничено от наличните материали, така че първите бройки от чехословашката продукция не бяха сред най-успешните. Само с по-нататъшното развитие на полупроводникови елементи беше възможно да се създадат качествени и надеждни превозни средства. Първо е създадена серията Е41. Първият тип локомотиви, предназначени за Българските държавни железници, бяха локомотивите ŠKODA 42E с живачни изправители, обозначени като серия Е41 за българските железници.

Това просто си е чешкото означение на модела за нашата БДЖ-41.
ПРедполагам щото пък "m" да означава модернизирана.

От живачните изправители ние сме опожарили два локомотива, докато те подменят
всичко на силициеви токоизправители. Това и при инж.Деянов е упоменато.
Цитат
. През втората половина на 60-те години започва реконструкция, състояща се главно от подмяна на живачни токоизправители със силиций за всички останали 39 машини, тъй като междувременно два локомотива бяха засегнати от опустошителни пожари. Това беше предшествано от обширен тестов пуск на нашия прототип локомотив E, който по това време вече имаше силиконови изправители, а голяма част от опита му беше използван за модернизиране на български машини


Пишат и за редукторите и за подмяната на следващите модели...

за ламинатните листове с метални кошове за следващите серии.

Колкото до запазеното изречение, явно нямаш общ поглед на превода /казах че е верен на 95%/
просто не го чети. Или поне свали и погледни пдф-а в оригинал. :scratch_ones_head:

всъщност това изречение в превода се е формирало в едно цяло от трите текста под трите снимки на стр13!
И така да ти го подредя,за да има мир!!!

обект                                     чешки текст                                   български дословен превод
1 снимка стр.13     Laminátka pro Bulharsko krátce po vyrobení      Ламинат за България малко след производството /му/
2 снимка стр.13     Žehlička na regionálním vlaku v Sofii                Желязо в регионален влак в София
                                                                                                 /Жегличка предполагам е техен прякор за нашата "патица"/
3 снимка стр,13     Laminátka s plechovým čelem ve Varně            Ламинат с ламарина отпред във Варна

1 снимка стр.13 на въпросната снимка в завода производител са БДЖ-42.83 и S489.84
2 снимка стр.13 на тази сника е БДЖ-61.11 с регионален влак в София
3 снимка стр,13 а тук е преусстроена БДЖ-42 от ламинатка на ламаринка във Варна /сменена кабината/

Ееее, сега по-ясно ли ти стана!?
За следващият превод  и редакция /предупредих че такава не съм правил/ вече ще искам хонорар!!!!
 :lol: :lol: :lol: :hi: :drinks:

ПП. А за шестосния локомотив въобще не е измислица, щото който познава историята на тези локомотиви,
би трябвало да знае, че първият с този външен вид е именно произведения в един екземпляр техен S699.01,
което и от означението му се разбира - шестосен. Той е бил "бащата" на ламинатката. Произведен по настояване на руснаците,
уж като противовес на техния шестосен правен в същото време - ВЛ-60. Съотвветно руснаците  обаче не  харесали чешкия конкурент и го "забранили".. Ние съвсем логично да сме искали от него да поръчаме, но в статията казват, че
са имали дефицит на материали /след руската реакция/ , и на неговата основа са ни произвели именно нашето БДЖ-42.
Има и още в тая история. По това време ние сме купували локомотивите на Шкода през съветската външнотърговска
централа /СИВ/ с името „МашиноИмпорт-Москва“ като нашия филиал „МашиноИмпорт-София“ доставя от чехословашката „СтройЕкспорт“
което няма никаква логика за доставка на въпросните локомотиви.
Ама някой все още си спомнят как в руснаците беше "и ножа и хляба".
« Последна редакция: 29 Април 2020, 18:23:32 от pach »

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #404 -: 29 Април 2020, 18:20:36 »
 По боя тук s699 доста прилича на БДЖ 42

от тук: https://www.skoda.cz/historie/?fbclid=IwAR1xOMXbG8fFTgNWqCN-oBszjkmavKnQwtDUswWxYndbvlD6enkbxQG-Et8
Май доста голяма цена са търсили Чехите и "Наште" не са приели , нещо подобно ми се върти в главата, ама не съм твърде сигурен.