И кое не ти харесва в означението им "42E1m"?
БГ от № до №--чешка-брой-дати на доставка ------------------серия----------------------------- E 41.01 – 010 42E1m 10 04.1962 – 07.1962 E 41.11 - 041 42E1m 31 03.1963 – 11.1963 41.001 - 039 42E1m 39 04.1965– 12.1967 42.001 - 020 46 E1 20 10.1965 – 01.1966 42.021 - 050 46 E2 30 12.1966 – 03.1967 42.051 - 070 46 E3 20 10.1968 – 11.1968 42.071 - 090 46 E4 20 06.1970 – 08.1970 43.001 - 023 64 E1 23 08.1971 – 09.1971 43.024 - 043 64 E2 20 02.1973 – 03.1973 43.044 - 056 64 E3 13 02.1974 – 03.1974 44.057 - 070 68 E1 14 04.1975 – 05.1975 44.071 - 100 68 E2 30 11.1976 – 02.1977 44.101 - 115 68 E3 15 09.1978 – 12.1979 44.116 - 130 68 E4 15 11.1979 – 12.1979 44.131 - 145 68 E5 15 12.1980 – 01.1981 45.146 - 175 68 E6 30 02.1982 – 04.1982 45.176 - 205 68 E7 30 11.1983 – 01.1984 61.001 - 020 56 E1 20 04.1994 – 07.1994 общо 395 |
Не се бъркай с нашата БДЖ-42!
Това доведе до преплитащата се поява на тягови автомобили за тази система за захранване, с която базираната в Pilsen Шкода набираше само първия си опит. Развитието на редуващи се локомотиви по това време беше значително ограничено от наличните материали, така че първите бройки от чехословашката продукция не бяха сред най-успешните. Само с по-нататъшното развитие на полупроводникови елементи беше възможно да се създадат качествени и надеждни превозни средства. Първо е създадена серията Е41. Първият тип локомотиви, предназначени за Българските държавни железници, бяха локомотивите ŠKODA 42E с живачни изправители, обозначени като серия Е41 за българските железници.
Това просто си е чешкото означение на модела за нашата БДЖ-41.
ПРедполагам щото пък "m" да означава модернизирана.
От живачните изправители ние сме опожарили два локомотива, докато те подменят
всичко на силициеви токоизправители. Това и при инж.Деянов е упоменато.
. През втората половина на 60-те години започва реконструкция, състояща се главно от подмяна на живачни токоизправители със силиций за всички останали 39 машини, тъй като междувременно два локомотива бяха засегнати от опустошителни пожари. Това беше предшествано от обширен тестов пуск на нашия прототип локомотив E, който по това време вече имаше силиконови изправители, а голяма част от опита му беше използван за модернизиране на български машини
Пишат и за редукторите и за подмяната на следващите модели...
за ламинатните листове с метални кошове за следващите серии.
Колкото до запазеното изречение, явно нямаш общ поглед на превода /казах че е верен на 95%/
просто не го чети. Или поне свали и погледни пдф-а в оригинал.
всъщност това изречение в превода се е формирало в едно цяло от трите текста под трите снимки на стр13!
И така да ти го подредя,за да има мир!!!
обект чешки текст български дословен превод
1 снимка стр.13 Laminátka pro Bulharsko krátce po vyrobení Ламинат за България малко след производството /му/
2 снимка стр.13 Žehlička na regionálním vlaku v Sofii Желязо в регионален влак в София
/Жегличка предполагам е техен прякор за нашата "патица"/
3 снимка стр,13 Laminátka s plechovým čelem ve Varně Ламинат с ламарина отпред във Варна
1 снимка стр.13 на въпросната снимка в завода производител са БДЖ-42.83 и S489.84
2 снимка стр.13 на тази сника е БДЖ-61.11 с регионален влак в София
3 снимка стр,13 а тук е преусстроена БДЖ-42 от ламинатка на ламаринка във Варна /сменена кабината/
Ееее, сега по-ясно ли ти стана!?
За следващият превод и редакция /предупредих че такава не съм правил/ вече ще искам хонорар!!!!
ПП. А за шестосния локомотив въобще не е измислица, щото който познава историята на тези локомотиви,
би трябвало да знае, че първият с този външен вид е именно произведения в един екземпляр техен S699.01,
което и от означението му се разбира - шестосен. Той е бил "бащата" на ламинатката. Произведен по настояване на руснаците,
уж като противовес на техния шестосен правен в същото време - ВЛ-60. Съотвветно руснаците обаче не харесали чешкия конкурент и го "забранили".. Ние съвсем логично да сме искали от него да поръчаме, но в статията казват, че
са имали дефицит на материали /след руската реакция/ , и на неговата основа са ни произвели именно нашето БДЖ-42.
Има и още в тая история. По това време ние сме купували локомотивите на Шкода през съветската външнотърговска
централа /СИВ/ с името „МашиноИмпорт-Москва“ като нашия филиал „МашиноИмпорт-София“ доставя от чехословашката „СтройЕкспорт“
което няма никаква логика за доставка на въпросните локомотиви.
Ама някой все още си спомнят как в руснаците беше "и ножа и хляба".