Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Нещо интересно в нета

<< < (81/110) > >>

mitko0888:
Мислиш ли че се разбира нещо от този превод? И дали има смисъл да пълниш постовете с тази шльокавица? Да не говорим и че "оригиналът" който си ни линкнал е същата боза.
Историята на нашите шкоди е достатъчно добре известна, в нея има доста губещи се детайли, но чехите по никакъв начин не могат да ги осветлят.

pach:
Каква шльокавица бе човек?
С какъв браузър си?
Според мен нещо друго не е у ред. На 95 % се разбираа всичко.
Е има някой грешки /таблиците не си играх да подредя/ и малки обърквации,
от типа - вместо Карлово, го  е превело Карлови вари...
Голямо самочувствие да обявиш, че производителя /чехите/ не знаят какво точно са правили за нас...
Все пак автора е по-близо до източника от който и да е българин!!!

Пък вземи, че го преведи тогава по-добре!

Ето и снимка на наша ламинатка в завода производител от 13стр.
Мисля, че е БДЖ-42.83 но ако се добера до хартиено копие /ако въобще има/ от списанието ще съм по-сигурен


Но може и да е БДЖ-42.53 или БДЖ-42.03....това допълнително ще го уточним.

ПП.Със сигурност на снимката е БДЖ-42.83 - увеличихи свалих от пдф-а въпросния участък с номера. :yes: ;D
Интересното е че съседния чешки, е S489-84!!! Дали пък нямат и последователни номера!?  :lol: :lol: :lol:

mitko0888:
Достатъчно ми беше да видя модел 42E1m, както и измислиците за 6 осния локомотив, който горките чехи не смогнали да ни произведат ...
А пък преводът: Ламинати с ламарина във Варна Жегличка на регионален влак в София ... ще си го запиша специално.

pach:
И кое не ти харесва в означението им "42E1m"?

БГ от № до №--чешка-брой-дати на доставка
------------------серия-----------------------------
E 41.01 – 010   42E1m  10   04.1962 – 07.1962
E 41.11 - 041   42E1m   31   03.1963 – 11.1963
 41.001 - 039   42E1m   39   04.1965–  12.1967
 42.001 - 020   46 E1     20   10.1965 – 01.1966
 42.021 - 050   46 E2     30   12.1966 – 03.1967
 42.051 - 070   46 E3     20   10.1968 – 11.1968
 42.071 - 090   46 E4     20   06.1970 – 08.1970
 43.001 - 023   64 E1     23   08.1971 – 09.1971
 43.024 - 043   64 E2     20   02.1973 – 03.1973
 43.044 - 056   64 E3     13   02.1974 – 03.1974
 44.057 - 070   68 E1     14   04.1975 – 05.1975
 44.071 - 100   68 E2     30   11.1976 – 02.1977
 44.101 - 115   68 E3     15   09.1978 – 12.1979
 44.116 - 130   68 E4     15   11.1979 – 12.1979
 44.131 - 145   68 E5     15   12.1980 – 01.1981
 45.146 - 175   68 E6     30   02.1982 – 04.1982
 45.176 - 205   68 E7     30   11.1983 – 01.1984
 61.001 - 020   56 E1     20   04.1994 – 07.1994
                  общо 395
Не се бъркай с нашата БДЖ-42!

--- Цитат ---Това доведе до преплитащата се поява на тягови автомобили за тази система за захранване, с която базираната в Pilsen Шкода набираше само първия си опит. Развитието на редуващи се локомотиви по това време беше значително ограничено от наличните материали, така че първите бройки от чехословашката продукция не бяха сред най-успешните. Само с по-нататъшното развитие на полупроводникови елементи беше възможно да се създадат качествени и надеждни превозни средства. Първо е създадена серията Е41. Първият тип локомотиви, предназначени за Българските държавни железници, бяха локомотивите ŠKODA 42E с живачни изправители, обозначени като серия Е41 за българските железници.
--- Край на цитат ---

Това просто си е чешкото означение на модела за нашата БДЖ-41.
ПРедполагам щото пък "m" да означава модернизирана.

От живачните изправители ние сме опожарили два локомотива, докато те подменят
всичко на силициеви токоизправители. Това и при инж.Деянов е упоменато.

--- Цитат ---. През втората половина на 60-те години започва реконструкция, състояща се главно от подмяна на живачни токоизправители със силиций за всички останали 39 машини, тъй като междувременно два локомотива бяха засегнати от опустошителни пожари. Това беше предшествано от обширен тестов пуск на нашия прототип локомотив E, който по това време вече имаше силиконови изправители, а голяма част от опита му беше използван за модернизиране на български машини
--- Край на цитат ---


Пишат и за редукторите и за подмяната на следващите модели...

за ламинатните листове с метални кошове за следващите серии.

Колкото до запазеното изречение, явно нямаш общ поглед на превода /казах че е верен на 95%/
просто не го чети. Или поне свали и погледни пдф-а в оригинал. :scratch_ones_head:

всъщност това изречение в превода се е формирало в едно цяло от трите текста под трите снимки на стр13!
И така да ти го подредя,за да има мир!!!

обект                                     чешки текст                                   български дословен превод
1 снимка стр.13     Laminátka pro Bulharsko krátce po vyrobení      Ламинат за България малко след производството /му/
2 снимка стр.13     Žehlička na regionálním vlaku v Sofii                Желязо в регионален влак в София
                                                                                                 /Жегличка предполагам е техен прякор за нашата "патица"/
3 снимка стр,13     Laminátka s plechovým čelem ve Varně            Ламинат с ламарина отпред във Варна

1 снимка стр.13 на въпросната снимка в завода производител са БДЖ-42.83 и S489.84
2 снимка стр.13 на тази сника е БДЖ-61.11 с регионален влак в София
3 снимка стр,13 а тук е преусстроена БДЖ-42 от ламинатка на ламаринка във Варна /сменена кабината/

Ееее, сега по-ясно ли ти стана!?
За следващият превод  и редакция /предупредих че такава не съм правил/ вече ще искам хонорар!!!!
 :lol: :lol: :lol: :hi: :drinks:

ПП. А за шестосния локомотив въобще не е измислица, щото който познава историята на тези локомотиви,
би трябвало да знае, че първият с този външен вид е именно произведения в един екземпляр техен S699.01,
което и от означението му се разбира - шестосен. Той е бил "бащата" на ламинатката. Произведен по настояване на руснаците,
уж като противовес на техния шестосен правен в същото време - ВЛ-60. Съотвветно руснаците  обаче не  харесали чешкия конкурент и го "забранили".. Ние съвсем логично да сме искали от него да поръчаме, но в статията казват, че
са имали дефицит на материали /след руската реакция/ , и на неговата основа са ни произвели именно нашето БДЖ-42.
Има и още в тая история. По това време ние сме купували локомотивите на Шкода през съветската външнотърговска
централа /СИВ/ с името „МашиноИмпорт-Москва“ като нашия филиал „МашиноИмпорт-София“ доставя от чехословашката „СтройЕкспорт“
което няма никаква логика за доставка на въпросните локомотиви.
Ама някой все още си спомнят как в руснаците беше "и ножа и хляба".

dred77:
 По боя тук s699 доста прилича на БДЖ 42

от тук: https://www.skoda.cz/historie/?fbclid=IwAR1xOMXbG8fFTgNWqCN-oBszjkmavKnQwtDUswWxYndbvlD6enkbxQG-Et8
Май доста голяма цена са търсили Чехите и "Наште" не са приели , нещо подобно ми се върти в главата, ама не съм твърде сигурен.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия