Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Нещо интересно в нета
dred77:
Не е влак, но е DCC ''one with a 100ma voltage regulator and one with a 1 Amp regulator. A dual H-Bridge can be added which allows for decoder control of 2 motors"
Някъде в средата фигурката доста реалистично маха с ръце :) : https://youtu.be/wvwJnPTxspk .
pach:
Ухааа, двадесет модерни локомотива, с надути свирки:
https://youtu.be/jxWeZWYmQbw
:wild: :yahoo: :yahoo: :lol:
pach:
Всъщност горният клип, се оказа акт на протест,
от частните железопътни превозвачи в Германия.
--- Цитат --- Специално пътуване: Чуйте сигнала, Берлин!
19.09.2020
Безброй стоки се транспортират от А до Б за нас всеки ден. Товарните железници, както отново показа кризата в Корона, са релевантен за системата стълб на индустрията и търговията. Те транспортират около един милион тона стоки в рамките на 24 часа само в Германия. Дори не забелязваме много от тях. Например половината от тези превози поне веднъж преминават границата до една от съседните ни държави. Ако не се получи, ще го забележим по-бързо, отколкото бихме искали (ключова дума тоалетна хартия). Изведнъж ни липсва всекидневна посуда, която иначе винаги е на разположение.
От отварянето на пазара през 1994 г., частните товарни железници нараснаха силно и вече са отговорни за повече от половината железопътен товарен транспорт. Тенденция: все още се увеличава! Това е хубаво нещо, тъй като нашата страна и Европа се нуждаят от повече трафик по железопътен транспорт и по-малко по шосе, за да се постигнат климатични и екологични цели, да се повиши безопасността на движението и да се гарантират доставките. Товарните железници, които не са част от федералното правителство, работят със 100 процента ангажимент, са ефективни и пъргави. За съжаление те бяха игнорирани от федералното правителство, що се отнася до финансовата подкрепа в кризата с Корона. Федералното правителство иска да предостави пет милиарда евро тази година за загуби от продажби в Deutsche Bahn AG. Само тяхното железопътно подразделение показва дефицит от 352 милиона евро през първите шест месеца на годината, които обаче не са резултат единствено от кризата в Корона, а имат структурни причини. За разлика от това федералното правителство осигурява 0 евро за загубени продажби от товарни железници извън ПБ.
Товарните железници ще демонстрират в Берлин на 28 септември, че в бъдеще трябва да има лоялна конкуренция и че операторите на железопътни товарни превози могат да растат като цяло. От една страна, те не искат да бъдат третирани по-зле от федералния собственик на железопътен товарен оператор DB. От друга страна, те искат правителството да последва своите дългогодишни и разнообразни съобщения за укрепване на железниците с действия СЕГА за пренасочване на движението извън пътя. Следователно товарни железници могат да се чуят.
--- Край на цитат ---
Ето още един подобен клип (отдолу са изведени локомотивите, машинистите и фирмите които представляват):
https://youtu.be/FCOTjxG_Eps
:hi:
toniemi:
https://www.dnevnik.bg/video/2020/10/03/4120554_tramvaiat_sus_stote_lica/?ref=rss
Трамваят със стоте лица!
pach:
В издирване на файл с чешката книга за "Автоматизация на железопътния моделизъм" от Зденек Заорал:
"Automizace modelove zeleznice"- Zdenek Zaoral.
Старо издание, но все още доста актуално за аналоговото управление в моделизма ни!
...открих "топлата вода"!!!!!
Оказа се, че в техническият университет в Острава, във факултета по "Електроника, прогамиране и информационни технологии",
някъде от към 2014 година (поне това е най-старият pdf който съм свалил от мрежата) в множество
дипломни работи за бакалаври, влизат чисто моделистки технологии от областта на железниците.
Развиват се определени теми както по DCC, така и по организация и управление на аналогови железопътни макети.
Ползват много основни материали по NEM и NMRA в частта им за стандартизацията на моделизма,
като в трудовете има и конкретни употреби на цялата гама цифрови устройства от водещите
фирми-производителки на електронна техника за цифровизация на макетите и моделите ни.
Фирмите са известните ни хардуерни и софтуерни от европейските страни. Работите
съдържат освен теория и фирмено описание, употреба и начин на работа, за конкретни електронни модули и софтуерни програми,
давани като примери в защита на темите, са изпълнени и с практически съвети за ползвателите. Имат
също така снимков и схемен материал в достатъчна степен. Ползват и много материали и примери от чешките железници в 1:1!
Прави впечатление, че освен точните технически материали до най-малките подробности,
стила на списване на тези дипломни работи си е своеобразно превеждане на тези технологии
на обикновен говорим за нас моделистите език!!!
Много полезна, сбита информация правена явно от моделисти за моделистти.
Къде са чехите, къде сме ние!!!!!!!?
... и после скептиците ще твърдят, че този вид моделизъм замира и изчезва!!!
За жалост обаче пдф-файл със съдържанието на горе цитираната книга, все още
не съм намерил, но издирването продължава...по различните тракери.
ПП. Сещам се, че ние тук сме само с един "Професор", който не обича така да го титулуваме,
но ето "че дим без огън няма"!!! Поне в някои технологии от моделизма и управление на макети...
:hi:
ПП2. Казваше ни Жоро :buba: да си водим записки, ама ние дори до "изпит" не можем да стигнем!!!
:pleasantry: :lol: :lol: :lol:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия