Автор Тема: Нещо интересно в нета  (Прочетена 164998 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 531
  • Рейтинг: 164
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #240 -: 20 Март 2018, 15:35:40 »
Жп завод: Предложихме ремонт на 22 влака за 17 милиона лева, отстраниха ни и пуснаха поръчка за 137 млн.


Частният жп завод "Експрес Сервиз" е предложил на БДЖ да извършва поддръжка и ремонт на дизеловите мотриси "Сименс" в продължение на 5 години срещу 17 милиона лева. Компанията обаче е отстранена от процедурата с изискване за оборот от 80 милиона лева на година, а търгът е обявен с бюджет от 137 милиона лева. Това обяви управителят на русенското предприятие Цветелин Колев.
Според него въпреки че в поръчката освен 22-те дизелови мотриси "Дезиро" са включени и още 22 електрически, то бюджетът на обществената поръчка е оскъпен многократно и напълно нереален. В случай че сметките на "Експрес Сервиз" са верни за стойността на извършваната дейност, то би трябвало прогнозната стойност да е с около 100 милиона по-ниска от заложеното финансиране от страна на БДЖ.

Днес от частния жп завод и от дъщерното предприятие на БДЖ - "БДЖ Кончар" обвиниха държавните железници в серия от нагласени обществени поръчки, които облагодетелстват компанията "Жп Тракция". Това дружество се появи наскоро на пазара, светкавично получи лиценз от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" и започна да обира масово обществените поръчки на БДЖ без да има персонал и техника. Разрешителното им за работа бе издадено от шефа на ИАЖА Веселин Василев, който е бивш колега на собственика на "Жп Тракция" в жп фирма на бизнесмена Васил Божков.

И от "Еспрес Сервиз", и от "БДЖ Кончар" са категорични, че откритата процедура за ремонт на 9 локомотива за тригодишен период, за която OFFNews публикува свое разследване, е написана специално за "Жп Тракция", тъй като в тръжната документация са вкарани цял куп дискриминационни условия.

    "Поръчката е абсурдна. От една страна "БДЖ-Пътнически превози" е възложител, но също така е записано, че държавната компания ще извърши сама повече от 80 процента от дейността по ремонтите. За изпълнителя остава само да пише фактури и да ги праща на БДЖ", каза Цветелин Колев.

Според него "Експрес Сервиз" автоматично отпада от възможността да подаде оферта за сладката поръчка с бюджет от над 4 милиона лева без ДДС, тъй като според конкурсната документация локомотивите трябва да се предават в Локомотивно депо София, а изпълнителят се задължава да извършва технически прегледи в рамките на 8 работни часа.


© 2013-2018 OFFNews.bg

   

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #241 -: 20 Март 2018, 16:08:28 »
Дори нещо повече!!! Това за 8 часовият технически преглед има резон...съгласно една друга разследваща  публикация.
Според тази пък публикация, наскоро " основаната" фирма
ЖП.Тракция е в непосредствена близост до Кончар,
чийто входни коловози са "по-спешност" демонтирани от
НКЖИ уж защото били опасни за движението и щели да бъдат
основно ремонтирани. Демонтирани май за два дни ....от тогава изглежда доста месеци са минали, дела се водят...но ремонта им дори
не е започвал!!!!

Или както в онази пародийна песен:
"Корупция няма...
И всичко е точно!!!
Кекс!!!Кекс!!!Кекс!!!"

 :this: :fie:
« Последна редакция: 20 Март 2018, 16:10:33 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #242 -: 19 Април 2018, 23:21:04 »
Да го пусна все пак и тук.
Клипа е заснет, в "планината на влаковете"....които са в мащаб 1/10 или подобно.Толкова много влакове, в един тематичен парк...
въобще това са казва...клубна сбирка или фестивал.
Даже един от началните кадри се вижда колко много композиции
чакат ред за да се пуснат по трасетата. Предполагам, че минават и някакъв начален инструктаж, по сигнали и т.н. :scratch_ones_head:
Приятно гледане:
https://youtu.be/Vf5AYenI-l4
 :hi:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #243 -: 20 Април 2018, 10:32:22 »

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #244 -: 20 Април 2018, 11:13:05 »
След возене в тази spaceX железница си направо в космоса в безтегловност поне 3 дни. :lol: :lol: :lol: :haha: :haha: :haha:

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #245 -: 16 Май 2018, 12:17:33 »
Влаков симулатор! На такова бих поиграл с удовослвие!

https://www.youtube.com/watch?v=4VZSiJJKo4s

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #246 -: 18 Май 2018, 22:21:40 »
След 3.25 Мин. показателни възстановки на ...епоха 1 в USA:
https://youtu.be/HrI1tg2Jhrk
 :scratch_ones_head:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #247 -: 21 Май 2018, 16:35:59 »
Ако от компаниите му платят достойно за идеята...и си направят
"калъпи" за предварително формоване, май ще си удвоят печалбите за едното нищо...поне докато не им свикнем:
https://youtu.be/8E4wZsZGF9I
 :hi:

totomoto

  • Trade Count: (1)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 222
  • Рейтинг: 90
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #248 -: 09 Юни 2018, 00:33:49 »
Интересно филмче. Да не говорим за механичния звук  :good:.

https://www.youtube.com/watch?v=nuwjUZCSB2Y

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #249 -: 11 Юни 2018, 01:23:52 »
Цитат на: totomoto link=topic=2916.msg112012#msg112012 date=1528493629
Интересно филмче. Да не говорим за механичния звук  :good:.

https://www.youtube.com/watch?v=nuwjUZCSB2Y

"Петролната глава" James May явно обича влакове https://www.youtube.com/watch?v=KbUsKWbOqUU

+ още нещо интересно - документален филм за железницата в Сахара https://vimeo.com/225516052

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #250 -: 02 Юли 2018, 12:02:42 »

ето link към един също сложен модел в 1:87

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #251 -: 18 Септември 2018, 12:53:22 »
В Германия тръгнаха първите в света влакове с водородни клетки
Те развиват скорост от 140 км/час и са произведени от френската Alstom

 
Клуб Z

17.09.2018, 16:09 ч

Планира се в дългосрочен план влаковете с водородни клетки да заместят дизеловите в железопътния транспорт.

Първите в света влакове, задвижвани с водородни клетки, от днес започват редовно да превозват пътници в Северна Германия, информират германски и австрийски медии.

Регионалният влак "Корадиа айЛинт", произведен от френския концерн Алстом (Alstom), свързва градовете Бремерфьорде, Куксхафен, Бремерхафен и Букстехуде. Два влака с нулеви емисии ще осигуряват редовния превоз на пътници по отсечката с дължина около 100 километра.

Планира се в дългосрочен план влаковете с водородни клетки да заместят дизеловите в железопътния транспорт. До 2020 г. в експлоатация трябва да бъдат пуснати 14 влака от този тип, бе посочено при представянето на проекта преди две години.

Влакът е задвижван от електрически двигатели, които се захранват от горивни клетки чрез химичната реакция между водород и кислород, уточнява специализираното германско издание "Аутогазете".
Отпадният продукт при тази технология е вода.

Необходимите количества водород се съхраняват в стоманен резервоар на покрива на влака, който може да измине близо 1000 км с едно зареждане.

Композицията развива максимална скорост от 140 км/час, което е съпоставимо със скоростта на обичайните дизелови локомотиви.

Въпреки това "Корадиа айЛинт" все още не е напълно "климатично неутрален", тъй като необходимият водород в момента се добива предимно от изкопаеми горива.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #252 -: 09 Октомври 2018, 12:50:50 »
Немски и съветски бронирани влакове от 1-ва и 2-ра световни войни и периода м/у тях, в pdf формат за изтегляне:
https://epdf.tips/armored-trains.html

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Нещо интересно в нета
« Отговор #254 -: 18 Октомври 2018, 20:17:33 »
 bg&flag
На тези чехи(&словаци) им предложих да се свържат
с определени китайски фирми, които си търсеха модели
за производство! Едните китайци вече работят с една американо-австралийска фирма, чийто ютуб-репортажи съм вече пускал някъде в тема от форума.Все пак се надявах да го направят  в Н0!
Те тогава преговаряха и с Роко, но явно нещата след
руския дизеляк който пуснаха (от Роко) нещата са приели
друг обрат.
Ми на нас, ни остават корубите от "Атлас", които сами да
си модифицираме (кой както се справи) до задвижени модели в Н0!
Принципно в един модел, еднакво трудно е да се изработят,
както приличен кош, така и много добро задвижване.
Докато при задвижването това все пак е по-лесно, дали чрез донор, или напълно самостоятелна разработка, то за конкретната коруба (на "ламинатката" или "RADA") това е доста трудно.Занятие със съмнителен краен резултат.
Това всъщност все още ме спира да си купя такава микросерийна
коруба та БДЖ 42, в ТТ - мен ми изглежда твърде груба и дебела...
или както каза Зазо, по рано тук, силуета им нещо не ме кефи!