Автор Тема: Книга "Пътническите вагони в българските железници 1867 - 2012 г."  (Прочетена 99313 пъти)

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #60 -: 27 Март 2012, 00:14:46 »
За информация, нито един от изказалите се  АДРИ, REFIL, ХРИСТО, MUNCHO, както и уважавания от мен с оригиналните си изразни средства DER HETZER, НЕ СА ОТ ДАРИТЕЛИТЕ! "Ужилените" са IKAR и МИТКО, но не виждам да се чувстват такива. Така, че забавлявайте се! Нали затова е хобито и форума!
Колкото до книгата, целият илюстративен материал е обработен и готов за печат. Работи се върху литературната редакция, което с текстовете от Стефан Стоичков, си е огромно приключение. Определено имам вина, че си представях нещата по-лесни. Но, както и самият автор казва сме "шопи арийци", та една книга ли ще ни се опъне.

Отново, каня всеки заинтересуван, да ми пише на лична, отговарям на 0888 97 83 81, адреса на редакцията е обявен малко по-горе!
Доста хора се възползваха от поканата, а някои от тях, помогнаха и с ценни идеи и материали. Тук е мястото да благодаря на Ясен!

Христо, държавата и живота са такива, каквито си ги направим! Както и хобито. В този смисъл нямам намерние да емигрирам със стотачките от даренията.

Ако, има дарители, които се отказват, Редакцията ще им възстанови незабавно сумите!

Г-н Стефан Стоичков е готов с втора книга за ТОВАРНИТЕ ВАГОНИ. Ще съдействам пред автора, на всеки, който има потенциал, да издаде този уникален труд. И дано забогатее като мен!

Желая успех на всички!!!

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #61 -: 27 Март 2012, 00:30:19 »
В едно по горно ваше изказване казвате " ...да представим работен вариант на изданието на срещата във В.Търново..."Не си спомням там да видях какъвто и да е вариант на книгата.Искренно благодаря за отговора  и се радвам ,че го предизвикахме.Не беше трудно нали,г-н Грозев! Ако го бяхте сторили по рано щяхте да получите само адмирации от негативно изказалите се по ваш адрес.Книга много трудно се издава и съм сигурен,че в началото водите в които нагазихте са изглеждали по плитки.Бъдете здрави и дано скоро задачата която сте си поставили завърши с успех.Ако има непредвидени забавяния...драскайте по един ред.Като излезе ако имам шанс сигурно ще си я купя,ако бъдете така добри да ми продадете де.Щото експреса може и да не спре на моята гара ;D :hi:

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #62 -: 27 Март 2012, 00:53:08 »
За съжаление, по обективни причини Стефан Стоичков и аз не можахме да дойдем на срещата в Търново. Работния вариант, отново за съжаление, както и редакцията са в София. Доколкото съм запознат, Пловдивската група е доста силна, така, че с удоволствие бихме ви посетили и освен за книгата, ще говорим и за хобито. Аз и Стоичков очакваме покана! Пием бира и  пържени картофи. Пък и сезона дойде. Ще се радвам да се видим! Ако вие имате път насам, смятайте срещата за уредена!

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #63 -: 27 Март 2012, 06:43:27 »
Цитат на: G_GROZ link=topic=2942.msg75377#msg75377 date=1332796486
Христо, държавата и живота са такива, каквито си ги направим!

НАПРАВИМ, а не направя. От самият мене нищо не зависи - убедил съм се.Отдавна живея като европеец, не изхвърлям боклуци на улицата, спазвам правилата за движение по пътищата (старая се, де  :spiteful:), плащам си данъците, работя като вол някой път по 12 часа и т.н. и т.н. От това не забелязвам държавата да се е подобрила.А животът видимо се влошава.  :blink:

А, най важното, щях да забравя:
Като кажа на някого, че ще свърша нещо, никога не го лъжа с времето. Ако не зависи от мен му казвам, че ще се опитам в еди какъв си срок, но никога не казвам твърдо. Това означава да объркам сметките на много хора и съм забелязал, че въпросната "точност" си я позволяваме само в българия. Затова сме и такива "бизнесмени" - уреченият час за среща при повечето българи не значи нищо. Не и при мен.  :no:
« Последна редакция: 27 Март 2012, 06:46:57 от XRISTO »

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #64 -: 27 Март 2012, 11:20:16 »
Колеги, мисля, че създалият се спор беше абсолютно, ама абсолютно безсмислен. Както и да е, да взема да ви светна какво ходене по мъките е издаването на подобна литература въобще. Това е специализирана, техническа литература, чието подготвяне е свързано с огромно търсене, изследване на различни източници, които в много от случаите си противоречат на 100%, обработка на графични материали и цялото това нещо при всички положения отнема години. Аз самият участвах минимално, заедно с още трима човека, в писането на подобна технико-историческа книга, за щастие в друга държава, където най-вече пазарът е направо огромен, феновете са много, има кой да купува и въпреки това, по ОБЕКТИВНИ причини, закъсняхме с първоначално предвидените срокове с почти три години. И абсолютно никой не ни е притискал, чакаше се само и само книгата да излезе. Но после първото издание 2000 броя се изчерпи за няма и месец, та веднага се пусна второ, преработено. Аз, от своя страна, се отказах изцяло от хонорара, който ми се полагаше, не че беше кой знае какъв, само и само цената да падне. С една дума, като се захване подобно нещо, всичките, и авторът, и издателят, и инвеститорът, и крайният клиент, следва да се въоражат с огромно търпение. Най-важен е добрият краен резултат. Максимата "бързата кучка слепи ги ражда" тук важи с пълна сила!

А да не говорим, че няма две мнения по въпроса колко в пъти по-трудно е издаването на подобен труд в Чалгаристан. Знаете, че в Германия, Чехия и Унгария примерно пазарът за подобни книги е много по-голям, клиентите са доста повече, съответно тиражите големи и цените изключително достъпни. А тука колко сме? Защото при издаването на книги има едни, и то не малка част, разходи, които са си постоянни независимо дали става дума за тираж от 100 броя или от 10 хил. Съответно при по-голям тираж цената на бройка пада. Отделно от това мошенниците - книжарницаджии, които са последната дупка на кавала, искат да им се направи отстъпка от крайната, корична цена между 30 и 50 процента, а като сложим и задължителното 20% ДДС, което в нормалните държави за книги или е символично, или няма такова, сещате се какво става.....Резултатът го виждате - колко литература за железници имаме издадена у нас? Брои се на пръстите на едната ръка и все е излязла през ония години....

Има например две много хубави книги за историята на автомобила в България, които чакат средства, за да бъдат издадени...Някъде на друго място определено нямаше да е така. Защото в крайна сметка става въпрос за суми, които на 20-годишните чалга-пишман-певачките-шафрантии им ги наливат за 3-4 вечери...Значи има пари, не е да няма...Не обръщайте внимание на хора, които работят в разни държавно-сигурностнически и комунистически Далаверимепкс фирми и Лукойл бензинджийници, които си вземат тлъстите заплати - криза-некриза, при тях проблеми нема, а "положителните" резултати от тяхната дейност всички ги усещаме по все по-олекващите ни джобове. Ще ви кажа също, че и аз съм написал две книги, но на друга тема, доста полезни за геодезистите, проектирането на инфраструктурни обекти - пътища, ж.п. линии и др., едната с 200, другата с 400 страници, които също не са издадени, защото не се намери кой да даде пари, а аз няма откъде да бръкна и да извадя 15-20 хил. лева. Всички казват, "да, много са хубави, използваме ги", или по-точно крадат ме, а пари за издаване никой не дава.

И в крайна сметка работата ми е такава, че ежедневно прекрасно разбирам, че отново по независещи от отделния човек причини у нас всякакви първоначално предвидени срокове не само, че отиват на кино, ами имат значение на съновник - я се сбъднат, я не...Следователно можем само да се радваме, че книгата все пак въобще ще излезе в "нашата мила родна страна". Знаейки условията у нас, честно да си кажа, не съм си и мечтал подобно нещо. И ако не бяха усилията на Гроздан и хората около него, със сигурност целият този огромен 20 и повече годишен труд щеше да отиде в небитието.
« Последна редакция: 27 Март 2012, 12:17:55 от IKAR »

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #65 -: 03 Юли 2012, 10:10:37 »
Предполагам бъдещите нови турски спални вагони също ще бъдат включени, тоест да изчакаме да бъдат произведени, доставени, снимани и начертани, след което и няколко месеца редакторски труд...2013?  :yahoo:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 947
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #66 -: 03 Юли 2012, 15:46:25 »
Тази статия мисля, че не е публикувана във форума:


Докато БДЖ затъва, ЖП моделизмът ни процъфтява

15 април 2012



Ден през ден ни засипват информации за дерайлирали или подпалили се локомотиви и вагони, а трагичното състояние на железниците ни взе и човешки жертви. И докато управниците ни са се омотали като патета в кълчища в железопътните проблеми, група ентусиасти само за две години направиха чудеса в областта на жп моделизма, получиха международно признание и си поставиха за цел да покажат, че българските железници са имали и своите славни времена.
"Локомотивът" на сдружението "ЖП моделисти" е Венелин Василев - амбициозен млад човек с две висши образования, който работи като юрист, но както сам признава, голямата му слабост от години е железопътният транспорт, и поточно - жп моделизмът. Неговата концепция е за макетиране с ландшафт, релеф и сгради, които да бъдат максимално близо до действителността, а подвижният състав, т.е. локомотивите и вагоните, да дава живот на самия макет. Той казва, че моделизмът не е занимание за деца и игра, а сериозно хоби за хора с познания и умения в много области.
Преди две години с приятели и съмишленици решават да създадат сдружение, което да обединява хора от различни професии с интереси в областта на железопътния транспорт и неговата история, да работят за запазване и реставрация на железопътното наследство, за изграждане на жп макети и стендов моделизъм.
Инициативата им е подкрепена от ректора на ВТУ "Тодор Каблешков" - проф. Петър Колев, който им предоставя за безвъзмездно ползване бившия учебно-демонстрационен комплекс на университета. Той е разположен на площ от 2200 кв.м и разполага с осем лабораторни зали, оборудвани с умалени системи за управление, които се използват в БДЖ. В отделни сектори са изградени пътнически и разпределителен район, различни типове гари и жп макет в мащаб 1:32 с трасе, дълго над 3 километра. То е оборудвано с повече от 500 разпределителни стрелки, а подвижният състав наброява 400 вагона и 17 локомотива от различен тип.
Тук ентусиастите започват реконструкция на трасетата и макетиране на реално съществуващи български гари в същия мащаб. Всяка от тях е разположена в отделно помещение, а жп трасето преминава през тунели в стените. Самите гари се изработват с най-големи подробности по оригиналните им проекти и така се превръщат в умален модел на железопътния транспорт в България. Членовете на сдружението са се заели и с реконструкция и обновяване на съществуващия тук музей на жп транспорта.
Неочаквано и за самите тях голяма помощ и съдействие им оказват много частни и държавни фирми и институции, свързани с железопътния транспорт. Активната им дейност е оценена по достойнство и зад граница. Само една година след създаването си сдружението е прието за член на FEDECRAIL - федерацията на железопътното музейно дело и атракционни пътувания, която е създадена преди 20 години с декрет на белгийския крал Албер Втори. Международното сдружение, което обединява националните организации от европейските страни, свързани с железопътното наследство, е със седалище в Брюксел.
От миналата година нашите жп моделисти са приети и в Световната организация за железопътно музейно дело и атракционни пътувания WATTRAIN със седалище в Лондон.
Сдружението има и сериозна издателска програма. През миналата година излиза първият брой на луксозно оформеното списание "ЖП моделизъм", което засяга не само теми от областта на моделизма, но и въпроси на историческото наследство в областта на жп транспорта. Това е първото издание от подобен род у нас.
Предстои издаването на поредица от книги, от които първите две ще разглеждат историята на пътническите вагони в БДЖ от 1887 г. до наши дни, третата ще бъде за трасетата и инфраструктурата, а четвъртата - за гаровите сгради. Техен автор е инж. Стефан Стоичков, който повече от 40 години е събирал материали в тази област. Томът ще бъде луксозен и богато илюстриран с над 1200 снимки, чертежи, фототипни копия и фак-симилета. От FEDECRAIL вече са проявили интерес към уникалното издание и искат да го преведат на английски и немски. То ще излезе от печат в края на годината.
В сдружението членуват около трийсет човека, сред които е и италианският посланик Стефано Бенацио. Негово Превъзходителство е запален жп моделист и притежава макет от 16 кв. м в резиденцията си. Там са му гостували нашите моделисти, а той не пропуска техните сбирки.
От миналата година сдружението провежда и кръжоци за деца и юноши, които се радват на много голям интерес. Тук младите хора придобиват нови практически умения и научават интересни неща за света на железниците. Вероятно някои от тях в едно по-далечно бъдеще ще управляват влакове-стрели по скоростни трасета и ще възродят славното минало на българските железници.
Така е било
Стефан Стоичков повече от 40 години събира материали за българските железници, а написването на бъдещата книга му е отнело още пет. Амбицията му е да направи нещо, което досега не е правено у нас в тази област. Това ще бъде енциклопедично издание за вагоните, използвани в българските железници от 1887 г. до наши дни, като технология, конструкция и естетика. Той увлекателно разказва как в онези далечни времена е бил изграден уникален подход към създаването на вагонния парк. Всички вагони, предназначени за БДЖ, са се изпълнявали по специална поръчка в реномирани европейски фирми. Тогавашните държавници разсъждавали така: "Ще го купя скъпо, но ще ми служи дълго", и не правели никакви компромиси в това отношение. Дори и в немските фабрики германските индустриални норми при изработването на вагони за България били заменяни с българските.
Във всеки завод присъствал нашенски представител, който наблюдавал работата от отливането на стоманата до сглобяването на вагона. Поставял свой личен щемпел на всеки детайл и ако при доставката му у нас такъв някъде липсвал, вагонът се връщал обратно. За всеки ден просрочване доставчиците плащали жестоки неустойки. Друг интересен момент от онези славни времена бил, че поръчките не се заплащали във валутата на страната доставчик, а със златни български левове. Къде сме били и къде сме сега, когато пътуваме в двайсетгодишни вагони втора употреба...


 
« Последна редакция: 03 Юли 2012, 15:57:33 от IKAR »

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #67 -: 05 Юли 2012, 10:20:08 »
Aко на това, което се случва в действителност (а не написано в поръчковата статия) му се вика "процъфтяване", то тогава БДЖ си е направо печеливша авиокомпания.  :spiteful:
500 стрелки? ако приемеме че това са глухи линии това прави по над 1 коловоз на вагон, или ако са преходни коловози по над 1 коловоз на 2 вагона  :yahoo:
17-те локомотива (в крайна сметка толкова ли са оцелели?) не са от особено различен тип, а май бяха само от 3 типа.
кои са "реално съществуващите български гари изработени с най-големи подробности по оригиналните им проекти"?
Истина ли е че единствената гара, поръчана и изработена в някаква архитектурна фирма (или както там се води) не е била заплатена, а архитектурното бюро завлечено с дължимата сума както и дарителите за книгите?
Истина ли е че един брой локомотив е бил изнесен и подарен?
Има още задачки-закачки, но за това по-натам...

Та, кога се очаква книгата?  :lol:

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #68 -: 02 Септември 2012, 10:51:39 »
Който е пропуснал да направи "дарение" да не се притеснява. Също така и "дарителите", които нямат търпение и може и да не дочакат хартиения вариант, могат да изтеглят и четат онлайн , напълно безплатно електронно копие в *pdf формат на адрес:

www.kniga.NET

честито  :lol:







Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #69 -: 02 Септември 2012, 10:54:40 »

Това линк към какво е ? :resent:

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #70 -: 03 Септември 2012, 01:15:15 »
Към книгите които чете Любо. :blind:

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #71 -: 03 Септември 2012, 09:30:59 »
Гроздане, вместо да пускаш несериозни коментари като горните, най-добре сподели с всички нас до къде я докарахте с книгата, че вече близо две години чуваме обещания, а нищо не се случва в действителност. И изобщо с тази конспиративност надали вече има човек, който да вярва, че ще има книга някога. Ще ме извинявате за сравнението, но не отива на представителите на едно сдружение в обществена полза, поставили си високи изисквания именно заради обществената насоченост, при такъв проект - важен, няма да е малко ако кажа, за цялото общество, да се държат като партизани пред разпитващ полицай, що се касае до информация за него. Тази тайнственост силно смущава, но и задължително изисква отговори. В крайна сметка тук става най-вече въпрос за доверие, но и са давани, а може би и продължават да се дават пари.

Затова поемете отговорността си като инициатори и изпълнители и, моля, споделете с нас какво се случва с книгата!  :hi:
« Последна редакция: 03 Септември 2012, 18:39:26 от Vlado »

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #72 -: 04 Септември 2012, 02:30:22 »
Владо, нямах намерение да отговарям, но май трябва да си кажем нещата директно!
1. Най-малко ти имаш право да задаваш тези въпроси и да се правиш на ударен сякаш не познаваш автора и не ходиш на посещения у тях за всякакви услуги и събиране на информация. Та ти си виждал и чел черновите на книгата далеч преди аз да се познавам със Стефан Стоичков! Никога ли не си обсъждал с него какво става с изданието? На теб ли да обяснявам с каква огромна и непредвидима работа сме се нагърбили. Или и той е "конспиратор" и крадец на спонсорски пари? До колкото знам неговото мнение за теб е доста добро!
2. Никой не се крие като партизанин, и който е ПОЖЕЛАЛ ме е намерил. Имали сме десетки срещи между автора и заинтересовани в редакцията. Вече, до излизането, срещите правим в предпечатното студио. Всеки е добре дошъл и всеки ден е на "ОТВОРЕНИ ВРАТИ''.
3. И понеже ме караш да се чувствам виновен пред форума, ще ти кажа: Малцина са тези тук, които помогнаха материално и идейно за книгата. На останалите ловко подсказахте, още в началото, че това не е ВАША идея и добре да си помислят какво може да им се случи. Последния пост говори, че тенденцията продължава. Изобщо на какво основание ти и някои други ми държите сметка? Не ми е ясно на какви се изживявате? За щастие хората, които се интересуват и занимават с жп транспорт не сте само вие. В този смисъл не се чувствам длъжен, още по-малко отговорен да давам рапорти и отчети във форума!
    И накрая: Така наречената книга, е изцяло частно издание! Всичко около нея е плод на частна инициатива и автора е единственото лице което може да прави каквото иска с нея! За момента той няма повече претенции към съдържанието подготвено за публикуване и в края на този месец планирам в качеството си на главен редактор старта на отпечатването.

       

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #73 -: 04 Септември 2012, 15:43:18 »
Домейнът kniga.net да се чете като книга.НЭТ (от руски НЭТ - няма книга)

Какви книги чета ли? - ште ви утгувориа на езикъ на вашийат сопственник та дъно да ме разберете по иасно - еми тайа книга като йа ниама и не съштествува четъ каквиту намериа  :lol:

Напротив, трябва да сте благодарни на Владо и на останалият екип от форумната администрация, които още от началото доста услужливо забраниха коментарите относно поръчката на това така и неосъществено издание, а беше съвсем нормално да има недоверие предвид силно съмнителната репутация на организацията, която събра парите на хората под доста удобната форма на "дарение". Но нека и тази тяхна грешка да им бъде за урок, когато дават поле за изява на подобни неблагонадеждни организации, после пак форума ще е виновен че на негов гръб е станала поредната измама. Сега вече от явно неудобство топката се прехвърля към Стефан Стоичков, сигурно има-няма още няколко месеца и положението ще стане "ние нямаме нищо общо, питайте Стоичков"... както се пееше в един от първите поп-фолк шлагери "...човека взе парите, каза чакай малко..." . Всеки, който прояви лична гражданска съвест и позиция има право да държи сметка след като налице е факта че парите са взети, оповестена е дата, а доста време след това книга няма. За това редно е да бъде оповестена точна дата в рамките на разумните граници като краен срок, след което надявам се ще си удържите на думата да върнете (макар и без лихва) парите на наивно измамените хорица. Нека и останалите сега се замислят относно разликите между "покупка" и "дарение" и си правят сметката за в бъдеще. И ако все пак някой ден тази книга види бял свят, радвам се че Вие сте редактор (все пак сте човек с практическа грамотност, а не само такава обоснована на фалшиви документи), заштоту в противен случаи се пуаша къкво штиахме да пручетеме  :fie:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Предстояща книга за ЖП транспорта
« Отговор #74 -: 14 Октомври 2012, 17:07:02 »
Нещо ?