Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Представете модел | Review a model

Новата 118 на Пико

(1/7) > >>

TANO:
С известно колебание го купих, защото на тая цена очаквах да дойде някакво опростено подобие на локомотив, което най вероятно ще се наложи да си го удрям в главата. Обаче се оказа много философски локомотив. Още се чудя какъв девиз да му лепна:
“Половин локомотив на половин цена”
“Цял локомотив на половин цена”
“Цял локомотив на нормална цена, а другите локомотиви на е*аси  цената”
Колебая се между второто и третото.
И така ето три картинки за загрявка:



Ето го и модела

Много добре се вижда, че този модел са го докарали на външен вид най-близо до оригинала. Дразни единствено въртящата се престилка, но се оказа, че не се вижда много и бързо се свиква. Ето го и в детайли – буферната греда е доста постна.

TANO:
Реших да залепя предната престилка за гредата. Акермановите кранове са направени добре, затова ги оставих. Изрязах със секачка само червата, изпилих отдолу, пробих дупки под крановете и си направих цели черва от обикновена жичка с малко шлаух накрая. Това, което забравих да направя на 46-цата - подбуферните ръкохватки. Те са от струна от китара.Куплата и фридмановия ръкав са купешки (от Роко), кабела за отоплението също е от жичка. Долу в дясно е задната буферна греда. Там сложих само главата на фридмановия ръкав, подбуферните ръкохватки и кабела за отопление, който обаче е закачен само за престилката и се върти заедно с нея.

Решетките намацани с тънкописец с туш:


Тук отгоре надолу – боядисани с черно перата на чистачките, направена ръкохватка между предните стъкла на кабината от тънка тел (трябва да е бяла, но я направих сребриста като другите две под прозорците), мацнати с черно тия кръгчета отстрани на фаровете (подозирам, че това са свирките) и боядисани кранове и кабели. Отстрани на прозорците направих и ветрозащитните стъкла.

TANO:
От толкова снимки на 118 в гуглето тази е единствената която успях да намеря на кабината от вътре. И то с любезното съдействие на Любо. Така и не намерих снимка на задната стена на кабината – ако някой има да праща насам.




TANO:
Ето ги и двете грешки на модела. Първата е, че тялото на талигите е направено от пластмаса. Т.е. колоосите лагеруват в пластмаса, която рано или късно ще се износи и осите ще хлътнат нагоре в посока към зъбните колела. Това беше проблем и при старата ми 118 (старо производство на Гютцолд). Там проблема беше решен като в изреза на буксата бях залепил тънки ламаринки и с тях машината върви успешно вече над 15 години. Така, че не е голяма трагедия, но все пак тялото трябваше да е метално. Втората грешка е, че предавката е така изпълнена, че машината върви някъде с 500 километра в час на максимална скорост. И това не е кой знае колко страшно – никой не ни кара да въртим регулатора докрай, но е все пак неудобство ако сте свикнали да си карате влаковете на определена позиция.

TANO:
Ето и малко портретни снимки.









Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия