Автор Тема: Новости от Rivarossi  (Прочетена 18262 пъти)

Krasi Tankista

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 910
  • Рейтинг: 593
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #30 -: 11 Януари 2020, 12:26:01 »
Абе това за милионните печалби ми се струва малко под въпрос, щото като им гледам инвестициите в нови, ама наистина нови продукти нещо не ги виждам да са се нароили. Има и добри примери като PIKO  и BRAWA да речем, но те са по - скоро изключения. Като цяло ги е обхванала тежка летаргия. Това, че при съвременните технологии нещата се случват по - лесно е вярно, но инвестициите са по - големи от преди в пъти, независимо че моделите се произвеждат предимно в Китай или останалата част от Азия. А и това, че са някакъв тип синодални старци също е вярно. Ровят си там в тяхното DRG и DB и трудно се сещат за нещо по - екзотично. Естествено, че в това има елемент на пропаганда, но има и тежка закостенялост. Според мен ние трябва да се поучим от добрия пример на чехи, руснаци, поляци, французи и други швейцарци, които са си запретнали ръкави и бълват нужната екзотична продукция сами. Вече имаме и някои успешни или не толкова, но достойни за уважение опити в тази посока. Що се отнася до това, че могат да пребоядисат и да надпишат вече съществуващ вагон - това безспорно е така но трябва яко ръчкане от наша страна. Упорито и безкомпромисно, с настояване за най - високо качество.   ;D

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #31 -: 11 Януари 2020, 13:30:07 »
И накрая какво става? Родната българска моделистка традиция... Хиляди радващи се, стотици потвърдили /ужким де/, десетки заявили и накрая единици КУПИЛИ!  :hi: :drinks:

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #32 -: 11 Януари 2020, 14:42:53 »
Венци Прав си, но то кучето другаде е заровено и то много надълбоко. Мой колега от Шнайдер Електрик Германия - Регенсбур може да си позволи да давам всеки месец по 500 евро просто е така за хобито без да се напряга, в България колко са хората с тези възможност - да речем 34 човека. Мисля че само в Регенсбур и Пасау са два пъти повече ( Справка Регенсбург е градче със 150 000 души ) &bgflag &bgflag &bgflag &bgflag &bgflag

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #33 -: 11 Януари 2020, 19:47:59 »
Кучето играе според тоягата... Производителят играе според плащача! Никой не се интересува защо някой има повече пари, а друг не. И в България като няма плащачи - проблемът не е на производителя. Последният си гледа интереса, а интересът клати феса. А ако се заминава с нашия пазар, познай кое ще си клати... Тук от преди динозаврите битува някаква шашаво мнение, че производителят ще ни прави на нас модели на загуба, която щял да избие с другите модели. Пълни глупости! Никой съвременен производител, не само на влакчета, няма да си позволява някакви неясни инвестиции в повече от мижав пазар. Отгоре на всичкото модели на БДЖ едва ли ще се продадат кой знае колко извън България, а и нашето БДЖ прави велика антиреклама като тотално пропаднал превозвач... Обаче рИванЬето трябва да е всеки път до над бога... Или сега ще ми доказваш, че и Шнайдерът работи на загуба, защото трябва да влезе в пазара на Тамбукту?

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #34 -: 12 Януари 2020, 12:24:49 »
Нищо на никой не доказвам. Шнайдер работи винаги на печалба. Просто казвам че в България сме 40 човека и няма как да искаме чудеса. Нито рева нито нищо. За Тимбукту ми е все тая.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #35 -: 12 Януари 2020, 13:23:42 »
Мисля, че всеки от вас е прав - да вярно е, че когато става въпрос за модели на български подвижен състав, фирмите производители прекаляват със спалните вагони и кушетите. Вярно е, че българският пазар е малък и не всеки роден моделист може да заделя сериозни суми за хобито, вярно е, че фирмите си гледат печалбата и маркетинга (някои български вагони се търсят и от чуждестранни моделисти). Но все пак трябва да се направят някои уточнения. Чисто исторически, в България не сме открили топлата вода в жп транспорта. Та в този ред на мисли, каквото е напр. в DR, част от него ще е и в БДЖ. Типовете вагони са унифицирани и са едни и същи - B, Y, Y/B 70, А, Z ,X и пр., респ. матрицата за модела е една и съща. Същото е и за локомотивите. Прав е gzo, че поради това фирмите нямат големи разходи и всичко е въпрос на добро желание и колкото се може по-голяма печалба. Но при всички положения трябва да се отбележи, че произведените досега модели на български подвижен състав, които са излизали през годините, не са никак малко. Аз специално не съм виждал такава колекция.
Спалният вагон, който готвят от Rivarossi, е интересен за мен, тъй като: 1) Номерът му ще е различен от спалния вагон наTillig. Това ще ми даде възможност да ги композирам и двата едновременно, както е в реалните железници. Считам, че безкрайното редене на вагони с еднакви номера, колкото и внушителни да изглеждат такива композиции, няма общо с реалността. 2.) Ще е произведен от производител (и то какъв) различен от Tillig и при всички случаи ще има разлика в някои детайли. Та погледнато от тази страна, това си е добра новина.
« Последна редакция: 12 Януари 2020, 13:44:12 от pavlinbg »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4773
  • Рейтинг: 624
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #36 -: 12 Януари 2020, 14:09:28 »
Мисля си , когато си имам макет и съм си наредил няколко еднакви вагони с еднакви номера,ей така си ги карам и им се кефя....както в реалноста.....изобщо не ми пука че номерата са еднакви   :yes:
Защо :blink:
Много просто....като си вървят по макета,изобщо не им виждам еднаквите номера..както в реалноста...и там не се виждат в движение.
Те се виждат като ги снимам в покой,на макро и тогава е като в реалноста...дори макрото ги прави доста по-едрички от реалноста.
Това е едната страна на медала....
Другата е ,че определена група моделисти държат номерата да са различни...няма лошо!
За тях има два варианта....производителите им правят още един-два вагона с различни номера...ама са малко..или човек си прави сам декали и си ги лепи....
Когато си ги карам на макета и вместо да им се кефя,аз си мисля за еднаквите им номера....звучи ми като някакво отклонение ...там горе между ушите...но хора и вкусове много... :drinks:

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #37 -: 12 Януари 2020, 14:59:43 »
Разбира се!  :hi: Всеки си кара влаковете, както си харесва, все пак хобито нали е за това - да ни доставя удоволствие. Просто написах моята гледна точка по въпроса и по-специално за вагона на Rivarossi.  :)   :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #38 -: 12 Януари 2020, 17:43:43 »
Когато вагоните са с различни номера - моделистите се кефят повече. :yes:
Да, в движение на макета, номерата не се виждат, но всички ЗНАЯТ и
кефът не е максмален. :prankster:

Въпреки че пета епоха не ми е приоритет, една от любимите ми композиции
всъщност е от пет еднакви вагона "Карго", но с различни бордни номера от РОКО!!! :yes:
Не мирясах, докато не си комплектвах екпрес "TOUREX" с всички вагони от различните
номера, пътували в състава му!!! :yahoo:

И фирмите знаят, че така кефят повече моделистите и ги произвеждат от един вид по няколко номера.
Не всички, но най-масовите серии, си е задължително, ако уважават клиентите си. :nyam:

Пък и когато се карат на модули например, различните номера, улесняват
много, както и при големите вагони. Как с попълват бордните карти с които
вагона стъпва на модулна среща, ако номерата са им еднакви? :search:
Може би и нашите приятели от клуба ще споделат опит? :scenic:

ПП. Всъщност като се замисля, различните номера ме радват и може би
за това, освен че има парна, дизелова и електротяга, най-на сърце са ми втора,
трета, до четвърта епохи, щото там и номерата са си едро написани...дори и БДЖ!!!
А при "мащабно" настаняване на очите ми край движеща се композиция,
кефът наистина е пълен, щото се виждат дори и номерата!!!!!
« Последна редакция: 12 Януари 2020, 17:50:34 от pach »

Mironista

  • Trade Count: (13)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 131
  • Рейтинг: 49
  • Напред и нагоре
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #39 -: 12 Януари 2020, 23:15:50 »
Като заговорихте за различни номера на вагоните ето и малко отклонение от темата - помните ли цистерните на AF на Лукойл, където се сменяше само една плочка с номер. Сега е момента Алберт модел правят същото ще изкарат 1000 хопера с различни номера. Точно поради тази причина, защото има луди като нас дето купуват и е важен номера. А ТЕ - големите компании подхождат чисто маркетингово - давай матрицата и бай Иван да боядисва а Ханс да слага вместо номер 18 номер 17 и готово, с малко разходи правят голяма печалба и тази печалба я инвестират другаде да речем в локомотив DRG за братята от Регенсбург и Хамбург.

Така и в по-голям мащаб да речем SIEMENS сега разделиха бизнеса си - Търговското дружество което продава локомотиви и вагони в България стана отделно от майката и си пълни само неговата кошница, а не както до сега, SIEMENS продавам 5 локомотива РОКСАНА, и ТРАЯНА и ЗАПРЯНА и преливат в другия бизнес като подбиват цените на прекъсвачи и друго ел.оборудване.

Така че сме в матрицата всички въпроса е да имаме парички да си купуваме иначе само си пишем и си чешем езиците.

Аз лично очаквам 4 номера на хопери и още спални вагони на Тилиг, малко разходи - голяма печалба, никой не може да ме обеди че една цистерна на лукойл да речем струва 100 лева, производствената и цена е не повече от 20, но това е положението.

pavlinbg

  • Trade Count: (8)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 735
  • Рейтинг: 265
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #40 -: 14 Януари 2020, 22:36:22 »
Цитат на: Mironista link=topic=295.msg117396#msg117396 date=1578863750
Като заговорихте за различни номера на вагоните ето и малко отклонение от темата - помните ли цистерните на AF на Лукойл, където се сменяше само една плочка с номер. Сега е момента Алберт модел правят същото ще изкарат 1000 хопера с различни номера. Точно поради тази причина, защото има луди като нас дето купуват и е важен номера. А ТЕ - големите компании подхождат чисто маркетингово - давай матрицата и бай Иван да боядисва а Ханс да слага вместо номер 18 номер 17 и готово, с малко разходи правят голяма печалба и тази печалба я инвестират другаде да речем в локомотив DRG за братята от Регенсбург и Хамбург.

За жалост въпросът с номерата не е толкова елементарен. Работата е там, че на всеки номер на вагон съответства и точна дата на ревизия от съответната епоха, която също се изписва на рамата - т.е. трябва да си съответстват, точно като при реалния подвижен състав.

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Новости от Rivarossi
« Отговор #42 -: 28 Януари 2022, 17:13:01 »
От фирмата през 2022г. пускат четири вагонен
сет на червения "TOUREX" в Н0!!!
HR4343 ше е в състав:
DR, 4-unit set of OSShD
Type B coaches “Tourex”,
red livery with yellow stripes, ер. IV,
- 2 sleeping coaches WLABme,
- 1 SDme coach
- 1 restaurant coach WRme,


цената е около 290 евро.
 ;D