Автор Тема: Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)  (Прочетена 8320 пъти)

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« -: 04 Февруари 2012, 17:10:51 »
Моделът на Пико се появява през 1983 година, т.е. той е от старото производство. Мисля че е добре известен на всички Н0 жп ентусиасти. Продава се в комплект:



Не можах да намеря снимки на оригинала, това е 185-007:



Текущо състояние със всички доработки в темата:



При производството на този модел гениите от ГДР са вложили една "сериозна" функционалност: куплунгът, между двата вагона, е специфичен за този модел. Той е токопорводящ (един проводник) и освен това моторният вагон "разпознава" дали към него има закачено нещо. При закачане на управляващия вагон се изключват задните светлини (между вагоните) на моторния вагон. Едновременно с това токоснемането на моторния вагон става само от едната релса в моторния вагон, а от другата релса става от последната талига на командния ваагон през куплунга. Идеята е да си правите изолирани участъци и на тях целият комплект да спира, независимо от посоката на движение и независимо от общата дължина - винаги първата талига по посока на движението ако стъпи на изолиран участък, влакът спира.

Естествено това беше нещо, което премахнах. Така командният вагон вече стои както трябва на релсите (оригинално поради наличието на токоснемащи пластини отгоре, а не отвътре на двете колела от едната талига, вагонът определено има склонност да стои наклонен на релсите.

Задвижването е на първата талига, задвижени са двете колооси, като едната е с гумен бандаж. Роторът на двигателя е със същия диаметър, както на Е69 - 23мм, но дължината на роторния пакет е само няколко милиметра. Н аостта му е метално зъбно колело с 9 зъба. Следват пластмасови колела: едно 26/9 зъба, след това в двете посоки (към двете колооси)по още едно 26/9, после паразитно колело с 28 зъба, след това са колоосите с по 13 зъба. Диаметър на колоосите 11.7мм (уж е 11.3 като на другите Пико продукти, ама не е съвсем същия). Общо предавателно отношение 1:12, което дава една моделна скорост от около 90 км/час.  Всички зъбни колела са с прави зъби, модул 0.5, като за разлика от другите продукти на старото Пико тук осите са пластмасови издатъци с диаметър 2мм. Движението започва при около 8 волта, естествено е съпроводено със съответни специфичен за Пико шум, само че допълнително усилен от пластвасовите оси - недобро лагеруване и зацепване на колелата.

Разбира се това е подменено изцяло. Използавт се същите колооси и блендите на талигата, всичко друго е изработено в домашни условия, без използване на специална техника. Новата талита е изработена от три платна двустранно фолиран стъклотекстолит (а може и да е по-нов гетинакс). Задвижването е със стандартен двигател Мабучи FF050, само че високоомен (20 ома за постоянен ток). Двигателят е с прецизни четки, метална капачка. Развива около 4400 об/мин при 5 волта на празен ход, при консумация само 30 мА. 

« Последна редакция: 27 Април 2014, 18:03:45 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #1 -: 04 Февруари 2012, 17:29:06 »
На вала на двигателя съм сложил eдноходов червяк. Следва зъбно колело 36 зъба, 22 и втората колоос. На нея оригинално има два гумени пръстена. От второто колелце напред има още две паразитни - 26 и 28 зъба до първата задвижена колос. Т.е. използвал съм разни налични колелца от старо Пико. Осите са от отрязани дърводелски пирончета - намерих една шепа с доста точен диаметър (1.5 мм). Тъй като зъбните колела на колоосите не са центрирани по остта на вагона, цялата предавка застава асиметрично. Съответно и двигателят е монтиран под ъгъл. При това се получи абсолютно безшумно задвижване с много добри характеристики. Освен това обичам всичко да може лесно да се разглобява (с болтчета и гайки), а не да е лепено, но това е въпрос на личен вкус. Кълбото жици на снимката е временно, с куплунг за тестване и настройка на положението на двигателя спрямо първото зъбно колело.




На първата колоос е изработено ново токоснемане. Пак е върху колелото, както и на всички останали колооси.

Движението е изключително добро. Минималното на трансформатора на Пико е около 3 волта при тази малка консумация, но така или иначе ще си захдвижвам нещата с мое захранване. При положение на врътката "3 часа", което с този мотор е около 10 волта, скоростта е 120 км/ч. - т.е. напълно достатъчна за тази мотриса, включително покриваща и съответните проценти за мащаба. Тягата е около 50 - 60 грама, което се дължи на гумените пръстени, както и тегло от 120 грама на задвижената талига. Това е повече отколкото на Е69, предостатъчно е за движение на комплекта от два вагона и няма да променям тежести и други подобни.

Това е първият модел, който задвижих самостоятелно и от "нищо". И в момента е един от най-добрите ми по отношение на движението при аналогово захранване.

Някога във времето (не е ясно кога) предстои:
- светодиодни фарове,
- осветление на салона,
- вътрешно оцветяване,
- изработване на нови дръжки за вратите - 0.22 мм вместо оригиналните дебели пластмасови грозотии,
- останалите прикачни, заедно с малко боица по някои от тях.

ПС: Корекциите след застъпването със следващ отговор засягат само правописните ми грешки.
« Последна редакция: 12 Юли 2012, 09:50:18 от mitko0888 »

toniemi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 4782
  • Рейтинг: 632
  • Направи си сам и ще ти олекне! HO,Z Само БДЖ
Re:Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #2 -: 04 Февруари 2012, 18:18:41 »
Тези мотриси си бяха нещо по-добро на Пико!
За мен си бяха върха в задвижването,осветлението... ;D
Имах някога 3 комплекта,две от тях направих на четирисекционна мотриса и едната на двусекционна мотриса.
Изрязвах им челата и ги поставях на обща талига!
Така и ги продадох ;D
http://www.vbox7.com/play:76723789d3

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re:Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #3 -: 04 Февруари 2012, 20:09:47 »
И аз съм с оставил една оригинална, без никакви доработки, престояла само в кашона, в момента идеално почистена и обслужена, нови бандажи, с всички прикачни в пликче с подпис на опаковчика ...

Ама тази втората ще си я бъзикам още многооо.

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #4 -: 04 Февруари 2012, 20:23:43 »


ах , ти , прелюбодеец такъв !

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #5 -: 27 Април 2014, 17:56:34 »
Този влак в момента е завършен със следните допълнителни доработки:

1. Кинематика с NEM шахта за куплунга. Много ми хареса от тези опити и вече слагам ККК с шахта на всичко старо, което преработвам:



Естествено и на вагончето, така че двете да са в такава близост:



2. Светлини "където трябва" - на моторния вагон от двете старни с копче за изключване на едната страна, на управляващия вагон само от едната страна. Топло бели отпред, светват преди задвижване на мотора и (естествено) с постоянна сила на светене. За да се сменя посоката са без "памет", само с филтър против примигване:



С по един диод за всяка бяла светлина, и с един общ червен в оригиналния световод за червените:



От задната страна е по-лесно:



3. Интериор и население. Започвам с кабината на вагона: (тази жица отдавна не се вижда)



Салонът с малко пътници:



Вагончето:



4. Осветление на салона. На горните снимки се виждат диодите. С индивидуални диоди за всяко "купе" за да има равномерно осветление. Естествено със стабилизатор за еднаква сила на светене и йонистор за памет:



Светлината е "на вкус". Във всеки случай гледам да не се получава пътуващо LED фенерче. През деня се забелязва едва - едва:



През нощта:



5. Най-накрая всички прикачни. Според снимките дръжките за вратите трябва да не са черни. Също така на оригинала не видях дръжки под буферите, така че тук няма да правя такива. Голямата снимка ще я кача в първия пост.



Като че ли това ще му е. "Някой ден" ще си напарвя в същия вид още един немоторен вагон (имам си го), за да стане по-дълъг влак май са се движили и такива. Също и ще му направя нова моторна талига. Тази (в началото на темата) ми е от първите опити за моторизация. Сега виждам достатъчно място да сложа по-голям мотор, както и тежест на самата талига, с идеята да махна тази колоос с гумите и да я сменя с обикновена.
« Последна редакция: 27 Април 2014, 18:15:27 от mitko0888 »

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #6 -: 11 Септември 2014, 18:12:25 »
Днес се чудех какво да правя ... Не че да е във връзка с една друга тема, ама реших да си поиграя, да премеря, и резултатът е тук: http://youtu.be/B56DI0QHcXM

5 метра влак (само толкова се събраха на овалчето), 42 вагончета от разни кашончета, без никаква падоготовка, трябваха им над 55 грама за да вървят. А пък на мотрисата, макар и само с две задвижени колооси (правилната от тях с бандажи), измерих 95 грама тяга. На клипчето уредът показва 200 мА, а копчетата са на около 10 волта и 75% на ШИМа.
« Последна редакция: 11 Септември 2014, 18:22:05 от mitko0888 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #7 -: 12 Септември 2014, 09:03:24 »
При това по наклон и без забавяне даже! ШИМ-а също върши доста от работата.
Видях един сив електровоз в бекграунда който ме заинтригува - представял ли си го?

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Piko VT137/VS145 (185-004 и 195-614)
« Отговор #8 -: 12 Септември 2014, 10:04:49 »
Цитат на: pach link=topic=3624.msg96354#msg96354 date=1410501804

Видях един сив електровоз в бекграунда който ме заинтригува - представял ли си го?


Остро зрение ама ... ... Ей го електровозът.