Трите вагона имат голяма прилика помежду си, така че нормално е често да се бъркат. Вагонът тип В (да не се бърка с 2-ра класа), е построен през 1962 година от известната вагонна фабрика Гьорлиц. Доставян е както за DR, така и за CSD, MAV, CFR, PKP и БДЖ в изпълнение 1-ва класа (9 купета), 1/2 класа (9 купета) 2-ра класа (10 купета), вагон-кушет (10 купета), спален вагон (11 купета) и ресторант. От изброените БДЖ е доставяла само 1-ва класа, кушет, спален и много малко количество 2-ра класа (около 20 броя).
Следващият модел вагон е от 1967 година, тип У! РАЗЛИКАТА Е, ЧЕ СТРАНИЦАТА НА ТИП В Е ПРАВА, ДОКАТО ПРИ ТИП У ИМА ЛЕКО СКОСЯВАНЕ НАВЪТРЕ КЪМ БУФЕРНИТЕ ГРЕДИ. Вагоните тип У се произвеждат на модел в НО от Тилиг (Заксенмоделе), това са вагоните от сета Балкан-експрес.
Третия модел е от 1970 година и е означен като тип У/В70. У нас почти всички първокласни вагони през 70-те и 80-те години бяха от този тип. Те са с талиги тип Гьорлиц 6, с по-малки колела-900мм (докато тип В и тип У са с талига Гьорлиц 5, колелата са с диаметър 1000мм).
Вагоните тип У/В70 са по-особен прозорци- преградата не е в средата, а малко по-високо. Горната част на прозореца се издърпва навътре, и след това се отваря надолу. Такива вагони отскоро се произвеждат на модел в НО от фирмата Роко!
Оказа се, обаче, че почти не могат да се открият снимки на вагон тип В!!!! Така че, ако някой открие някъде нещо, нека да публикува тук снимката!