Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Търся снимки на B вагон 2/2 класа купеен
liro4605:
Натъкнах се на книжка от 1988г "Вагони" ,там пише така:
Типовете пътнически вагони са X,Y и Z. Различават се по дължината на вагоните най-вече.Дал съм книжката за преснимане,като си я взема ще сканирам табличката и ще я публикувам.Другото интересно което пишеше е че у нас е усвоено производството на вагони тип Y . Явно оригиналите вече са нарязани и са останали само тези пройзведени у нас.
pach:
--- Цитат на: liro4605 link=topic=3009.msg55175#msg55175 date=1299051484 ---Натъкнах се на книжка от 1988г "Вагони" ,там пише така:
Типовете пътнически вагони са X,Y и Z. Различават се по дължината на вагоните най-вече.
Дал съм книжката за преснимане,като си я взема ще сканирам
табличката и ще я публикувам.Другото интересно което пишеше е че у нас е усвоено производството на вагони тип Y . Явно оригиналите вече са нарязани и са останали само тези пройзведени у нас.
--- Край на цитат ---
Искам и ааааазззззз!!!!!!!!!!! :drinks: :drinks:
:friends: :friends: :friends:
...докато чакам тази новата да излезне! ;)
ivo:
Попаднах на тази снимкa от Васко. маи е от база Асеново ....
Има ли някой който може да помогне със снимки от тази база на този TipB 2/2 klasa.
Сaprycorn:
Тук като че ли ударихме на камък! Няколко нови разкрития (за мен) около този тип вагони в БДЖ:
През 1963 година БДЖ доставя от ГДР (вагонната фабрика в Бауцен) общо 15 броя от пътническите вагони тип "В"! Седем от тях са в изпълнение 1-ва класа и получават номера в БДЖ от 14 061 до 14 067 и другите осем в изпълнение 2-ра класа с експлоатационни номера в БДЖ от 24 128 до 24 135! Твърде скоро обаче, второкласните вагони са преустроени в 1-ва класа с номера от 14 068 до 14 075! Има и друга версия, според която вагоните 14 061 до 14 067 са 1/2 класа, което ми се струва по-малко вероятно, тъй като вагоните 1/2 класа по принцип имат поредни номера започващи от 500 нагоре! При въвеждането на 12 цифрените номера по UIC през 1968, цялата доставка от 15 вагона получава нови номера от 51 52 19 45 001-9 до 51 52 19 45 015-9. Тук прави впечатление 6-та цифра-9, което показва че купетата са 9 и противоречи на твърдението, че 14 068- 14 075 са бивши второкласни вагони (които трябва да са с 10 купета). Вероятно верните номера на втората група вагони са 51 52 10 45 008-X до 51 52 10 45 015-X,
Още едно интересно разкритие е, че през 1968 и 1969 година, вагонният завод в Дряново произвежда 114 броя второкласни вагона, които са много сходни на ГДР-ския "В" вагон, разликата е в изпълнението на страничните врати. Първата снимка, която Иво е сложил в темата е точно на такъв вагон!
zazo:
Яско, информацията която аз имам е че от самото начало вагоните са доставени в изпълнение първа класа с номера 14061 - 14075. След преномерацията номерата са както казваш ти, което е още един довод против каквото и да е преработване. Досега от източниците, които намерих нямам информация за доставка на второкласни вагони от германия от който и да е от трите типа.
--- Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3009.msg55045#msg55045 date=1298904399 ---Хайде една загадка - някой знае ли защо са тези квадратни "изрезки" отстрани на вагона ? ;)
--- Край на цитат ---
Това съм го изпуснал в суматохата. Отворите са предвидени за товарене на носилки с ранени във военно време. Май повечето вагони от тоя тип са били предвидени по време на война да могат да служат като санитарни вагони.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия