Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Търся снимки на B вагон 2/2 класа купеен

<< < (12/20) > >>

pach:
 :hi::

zazo:
Мога да потвърдя информацията на Ясен за това, че при доставката през 1963 г. 15-те "B" вагона са били с разпределение 1/2-ра класа. Информацията е директно от търговския архив на завода в Бауцен. Стискайте палци да се намери снимка. За реконструкциите след това аз нищо незнам.

Междувременно ето снимка на един друг интересен вагон. Адри беше пуснал линк преди време в другата тема и тоя вагон все ме чоплеше, ама чак сега го "дешифрирах". Като изключим спалните вагони това е вагон от единствената доставка на тип Y вагони за БДЖ. Това са 60 броя кушет вагони доставени през 1968 г. 10 от тях са реконстуирани във второкласни в началато на 80-те. Снимката е точно на един от тях.


IKAR:
Кольо, моля за извинение, ама тука бъркаш. Сигурно е имало реконструкция от кушети във второкласни през 80-те, но този на снимката не е такъв. Това е ГДР-ски вагон, не мога да кажа дали е Бауцен или Гьорлиц, от последната официална, по линия на СИВ, доставка за България от ГДР през 1990-та. Тези вагони бяха второкласни с 10 купета и смесени първа-втора класа, с девет. Заводски бяха боядисани в тъмночервено и кремаво при прозорците, както експрес "Тракия", но без "крилата". Има из нета снимки с първоначалното оцветяване, даже и тука във форума, но сега не ми се рови. Вероятно неслучайно са поръчани така, защото с идването им с тях "стягат" една нова, хубава "Тракия", защото старата, от 47-а серия, вече за нищо не е ставала, а 74-ките, поради липса на парно отопление, не са пускани където няма електрификация. След преобразуването на експрес Тракия в обикновен бърз влак в началото на 90-те, ги разхвърлят навсякъде и почти винаги такива бяха българските вагони по международните влакове за Белград, Будапеща, Букурещ, Истанбул, Солун и т.н. Аз самият многократно съм пътувал за Кулата с такъв, като бяха още с оригиналната боя, и на фирмената табелка ясно пишеше годината на производство - 1990. Отличават се с много приятния салон, но не особено удобните седалки, както и с, забележете, липсата на осветление в коридора - има по две луминисцентни лампи само на входно-изходните платформи и това е - в коридора няма, осветява се само чрез купетата. Изпонакупените по-късно ГДР-ски вагони настаро не ги броим - те са от друг чешит, с по-голяма дължина.
Сега се сетих, че съм пътувал и във второкласен ГДР-ски вагон, който е бил кушет - в купетата си седяха елементите за закрепване на горните легла, освен това бяха облицовани с по-светъл фурнир, не от този с имитация на дърво.

IKAR:
Между другото, тази книга: не  я считайте за чиста монета и особено меродавен източник на информация. Бъкана е с грешки до козирката. На хоби панаира във Виена с жена ми я гледахме доста подробно, но в крайна сметка сам се отказах да я взема. Много фактически грешки, да не говорим, че дизайнът е като на вестник от соцвремето, а в добавка единствената цветна снимка е на корицата. Вътре нарочно оригиналните цветни снимки са ги "обезцветявали". Явно немска политика на "академизъм", доста широко разпространена и у нас за съжаление, при която определящо е професорското мнение, че всичко трябва да е на максимално високо "академично" ниво, демек казано по възможно най-сложния начин или напълно неразбираемо, а коментарът за цветните снимки и други изображения е "Това да не е детска градина?". От други немски издателства има къде-къде по-хубави неща...Както и да е, за да стане всичко ясно, нека изчакаме още малко Стефан-Стоичковата книга, сега освен да разказваме по спомени и да гадаем, друго нищо не ни остава.

zazo:
Това което казваш е много интересно, информация за доставка на нови вагони от ГДР през 1990 г. нямам. Което не значи, че такава е нямало, но ако вагоните са били нови ми звучи направо невероятно да са били тип Y, какъвто е този на снимката. Като изключим спалните и тези 60 броя кушети от 68-ма, след това доставките на нови вагони от ГДР са само на тип Y/B 70. Признавам, че доставките на вагони втора ръка през 90-те все още не успявам да ги подредя съвсем, но пак ми се вижда малко вероятно да сме доставили тип Y, a не Y/B 70, каквито са повечето вагони от тези доставки, доколкото съм ги проследил до момента.

Не успявам да намеря снимките за които говориш. Пусни линк моля те, да видим дали не съм се оплел, яко.  ;).

П.С. Книгата я ползвам само за консултация и евентуално потвърждение на друга информация която намирам, иначе и аз открих грешки в нея, но снимковия материал си остава ценен.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия